ضرورت تلاوت قرآن در بین هموطنان/ تجارت پرسود جمع آوری توشه آخرت است


ضرورت تلاوت قرآن در بین هموطنان/ تجارت پرسود جمع آوری توشه آخرت است

حوادث رکنا: ادیانی گفت: اگر می‌خواهیم دل ما نورانی شود، راهی جزء مانوس شدن با معارف قرآن و اهل بیت نداریم.

به گزارش رکنا، حجت الاسلام والمسلمین سیدعلیرضا ادیانی رئیس سازمان عقیدتی سیاسی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در جلسه انس با قرآن ستاد سازمان عقیدتی سیاسی اظهار کرد: تلاش کنیم و از خدا بخواهیم که توفیق درک فیوضات و برکات باقیمانده این ماه را به همه ما عنایت کند. ماه رمضان ماه تلاش معنوی و عبادی بندگان است و پایان این ماه هم که خداوند با قرار دادن عید فطر به ما جائزه می دهد.

وی گفت: روزه داری و امساک از شراب و طعام کمترین حد روزه داری است. سطح بالای روزه داری این است که تمام اعضا و جوارح انسان با پرهیز از معاصی روزه دار باشد. چشم و گوش و زبان انسان هم روزه باشد. تلاش کنیم این حالت معنوی را تا ماه رمضان سال بعد حفظ کنیم و از شئون مهمانی خدا قرآن و دعا است.

انس با قرآن

ادیانی ادامه داد: یعنی با انس با قرآن و دعا به مهمانی خدا باید رفت و الا ضیافت الهی معنا نخواهد داشت. خوشا به حال کسانی که به تعبیر آقا امیرالمومنین علی علیه السلام که زاهدین در دنیا و راغبین به آخرت است و درک کردند که سرای آخرت بهتر و ماندگارتر و جاودانه است.

وی بیان کرد: تجارت پرسود یعنی همین که انسان از دنیا و مافیها برای توشه آخرتش بهره گیرد و انس با قرآن انسان را بیدار می کند. چقدر خداوند در قرآن حتی پیامبرش را امر به تلاوت قرآن می کند و تکلیف ما انسان ها مشخص است که چقدر باید نسبت به قرآن توجه داشته باشیم.

ادیانی افزود: اگر می خواهیم دل ما نورانی بشود و اخلاق و رفتار ما درست و خداپسند شود راهی جزء مانوس شدن با معارف قرآن و اهل بیت علیهم السلام نداریم.

اخبار وبگردی را در اینجا بخوانید:

آیا این خبر مفید بود؟
0 0

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی