416 فعال قرآنی در خراسان رضوی عضو صندوق اعتباری هنر شدند


416 فعال قرآنی در خراسان رضوی عضو صندوق اعتباری هنر شدند

مشهد-ایرنا- سرپرست معاونت قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: تاکنون 850 درخواست فعالان قرآنی در سامانه جامع مدیریت امور قرآنی حمد استان ثبت شده است که 416 درخواست از این تعداد تایید و عضو صندوق اعتباری هنر شدند.

به گزارش روز پنجشنبه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، حمید صمدی افزود: ثبت‌نام مشمولان در طرح عضویت صندوق اعتباری هنر اعم از قاریان، حافظان، مرتلان، مربیان، داوران، مفسران و سایر فعالان حوزه قرآن و عترت از اول اسفندماه سال گذشته آغاز و تا ۱۵ اسفند ادامه یافت که به دلیل استقبال فعالان این عرصه در یک مرحله نیز تمدید شد.

وی اضافه کرد: ۳۵۰ فعال قرآنی از قبل عضو صندوق اعتباری هنر در خراسان رضوی بودند که این تعداد باید مجدد مراحل ثبت نام را طی می‌کردند، با احتساب این افراد در مجموع تعداد ۹۲۴ نفر در سامانه حمد ثبت نام کرده‌اند.

سرپرست معاونت قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: با تشکیل کمیته استانی "احراز صلاحیت فعالان قرآن و عترت" به دبیری رییس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و با دعوت از نمایندگان ادارات، سازمان‌ها و نهادهای تخصصی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان اوقاف و امور خیریه، سازمان تبلیغات اسلامی، شورای عالی قرآن، اتحادیه کشوری موسسات و تشکل‌های قرآن و عترت در سـطح اسـتان بررسی خواهد شد.

صمدی اظهار کرد: با توجه به اینکه مراحل ثبت‌نام به نوبت است، لذا تعداد ۴۳۶ مربی مراحل ثبت نامشان تکمیل نشده است که پیش‌بینی می‌شود تا ۱۰ اردیبهشت یعنی تا پایان برگزاری نمایشگاه قرآن تهران سامانه برای تکمیل مراحل ثبت‌نام این تعداد از مربیان آماده شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کاردستی چرخه آب کلاس اول