عملیات اجرایی قطعه چهارم بزرگراه خوی به مرند آغاز شد


عملیات اجرایی قطعه چهارم بزرگراه خوی به مرند آغاز شد

ارومیه - با هدف کاهش تلفات و حوادث جاده ای و توسعه ترانزیت در شمال آذربایجان غربی عملیات اجرایی قطعه چهارم محور خوی به مرند در آذربایجان شرقی آغاز شد.

به گزارش خبرنگار مهر، این محور از جمله محورهای حادثه خیز آذربایجان غربی در ادامه کریدور شرق به غرب و در اتصال به سه راهی ایواوغلی و مرز بازرگان است که با حضور مسئولان استانی و شهرستانی عملیات اجرایی تعریض آن آغاز شد.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی در مراسم آغاز این طرح گفت: قطعه چهارم محور خوی به مرند در آذربایجان شرقی ۱۶و نیم کیلومتر در محدوده آذربایجان غربی طول دارد که با اعتباری ۳۰۰ میلیارد تومان عملیات اجرایی و ۴ بانده کردن آن آغاز شد و تا ۳ سال آینده آماده بهره برداری می‌شود.

محسن حمزه لو افزود: ادامه این مسیر از سه راهی ایواوغلی خوی تا کیت منطقه آزاد ماکو از طرح‌های اولویت دار راه و شهرسازی است که تا یک ماه آینده عملیات اجرای این طرح نیز آغاز می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی از ترسیم ۳ اولویت برای تکمیل و توسعه راه‌های اصلی استان در سال جاری خبر داد و گفت: تکمیل کریدور بزرگراهی غرب کشور، تکمیل راه‌های منتهی به پایانه مرزی استان، و تکمیل راه‌های اصلی در شهرستان‌هایی که از نظر برخورداری محدودیت دارند ۳ اولویت اصلی در توسعه راه‌های استان در سال جاری است.

وی افزود: ظرف دو سال گذشته در محورهای اصلی استان بیش از ۳۸۶ کیلومتر طرح راهسازی به بهره برداری رسیده و هم اکنون در ۳۰ کارگاه بطول ۲۶۸ کیلومتر دیگر طرح‌های راهسازی اجرامی شود.

حمزه لو تصریح کرد: تمام طرح‌های تحت پیمان در راه‌های مواصلاتی شمال استان بویژه کریدور غرب به شرق و خوی به سلماس و خوی به قطور در حال اجراست.

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون عمران مجلس هم در آئین اجرایی این طرح با اشاره به تلفات و تصادفات بالای جاده‌ای در کشور گفت: مرگ ۱۶ هزار نفر در جاده ده‌هایی کشور از دیدگاه مجلس قابل قبول نیست و برای ارتقای زیر ساخت‌های کشور یک عزم جدی لازم است.

عادل نجف زاده افزود: امید می‌رود با توجه به ارتباط خوب مجلس و دولت، سفر آینده رئیس جمهور به استان و توجه به اعتبارات راهسازی در بودجه سال جاری زیر ساخت‌های راه‌های استان بخوبی ارتقا یابد.

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: با توجه به عزمی که در شهرستان وجود دارد محورها و شریانهای اصلی شهرستان خوی در حال آماده سازی و ساماندهی است و امروز خوی به عنوان یکی از محورهای مهم توسعه جاده ا ی به مرزهای بین المللی بشمار می‌رود.

نجف زاده از افتتاح پایانه رازی در آینده‌ای بسیار نزدیک خبر داد و گفت: ارتقای زیر ساخت‌های راه‌ها علاوه بر رفاه حال عمومی مردم ایران اسلامی بویژه در کریدورها اصلی خوی به رازی و بازرگان قطعاً در افزایش تراز تجاری و نوسازی ناوگان حمل و نقل و تأمین امنیت آن بسیار مؤثر خواهد بود.

حسین کاظمی فرماندار خوی هم در این مراسم تکمیل راه‌های اصلی و روستایی به طول ۸۰ کیلومتر را از مهمترین طرح‌های عمرانی شهرستان خوی در سال جاری اعلام کرد.


به گزارش خبرنگار مهر، این محور از جمله محورهای حادثه خیز آذربایجان غربی در ادامه کریدور شرق به غرب و در اتصال به سه راهی ایواوغلی و مرز بازرگان است که با حضور مسئولان استانی و شهرستانی عملیات اجرایی تعریض آن آغاز شد.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی در مراسم آغاز این طرح گفت: قطعه چهارم محور خوی به مرند در آذربایجان شرقی ۱۶و نیم کیلومتر در محدوده آذربایجان غربی طول دارد که با اعتباری ۳۰۰ میلیارد تومان عملیات اجرایی و ۴ بانده کردن آن آغاز شد و تا ۳ سال آینده آماده بهره برداری می‌شود.

محسن حمزه لو افزود: ادامه این مسیر از سه راهی ایواوغلی خوی تا کیت منطقه آزاد ماکو از طرح‌های اولویت دار راه و شهرسازی است که تا یک ماه آینده عملیات اجرای این طرح نیز آغاز می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی از ترسیم ۳ اولویت برای تکمیل و توسعه راه‌های اصلی استان در سال جاری خبر داد و گفت: تکمیل کریدور بزرگراهی غرب کشور، تکمیل راه‌های منتهی به پایانه مرزی استان، و تکمیل راه‌های اصلی در شهرستان‌هایی که از نظر برخورداری محدودیت دارند ۳ اولویت اصلی در توسعه راه‌های استان در سال جاری است.

وی افزود: ظرف دو سال گذشته در محورهای اصلی استان بیش از ۳۸۶ کیلومتر طرح راهسازی به بهره برداری رسیده و هم اکنون در ۳۰ کارگاه بطول ۲۶۸ کیلومتر دیگر طرح‌های راهسازی اجرامی شود.

حمزه لو تصریح کرد: تمام طرح‌های تحت پیمان در راه‌های مواصلاتی شمال استان بویژه کریدور غرب به شرق و خوی به سلماس و خوی به قطور در حال اجراست.

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون عمران مجلس هم در آئین اجرایی این طرح با اشاره به تلفات و تصادفات بالای جاده‌ای در کشور گفت: مرگ ۱۶ هزار نفر در جاده ده‌هایی کشور از دیدگاه مجلس قابل قبول نیست و برای ارتقای زیر ساخت‌های کشور یک عزم جدی لازم است.

عادل نجف زاده افزود: امید می‌رود با توجه به ارتباط خوب مجلس و دولت، سفر آینده رئیس جمهور به استان و توجه به اعتبارات راهسازی در بودجه سال جاری زیر ساخت‌های راه‌های استان بخوبی ارتقا یابد.

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: با توجه به عزمی که در شهرستان وجود دارد محورها و شریانهای اصلی شهرستان خوی در حال آماده سازی و ساماندهی است و امروز خوی به عنوان یکی از محورهای مهم توسعه جاده ا ی به مرزهای بین المللی بشمار می‌رود.

نجف زاده از افتتاح پایانه رازی در آینده‌ای بسیار نزدیک خبر داد و گفت: ارتقای زیر ساخت‌های راه‌ها علاوه بر رفاه حال عمومی مردم ایران اسلامی بویژه در کریدورها اصلی خوی به رازی و بازرگان قطعاً در افزایش تراز تجاری و نوسازی ناوگان حمل و نقل و تأمین امنیت آن بسیار مؤثر خواهد بود.

حسین کاظمی فرماندار خوی هم در این مراسم تکمیل راه‌های اصلی و روستایی به طول ۸۰ کیلومتر را از مهمترین طرح‌های عمرانی شهرستان خوی در سال جاری اعلام کرد.

کد خبر 5477724

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)