متهمان قاچاق لوازم خودرو در قم به پرداخت 28 میلیارد ریال محکوم شدند 


متهمان قاچاق لوازم خودرو در قم به پرداخت 28 میلیارد ریال محکوم شدند 

قم - ایرنا - مدیرکل تعزیرات حکومتی قم از کشف مقادیر قابل توجهی انواع لوازم آشپزخانه و لوازم یدکی خودروی قاچاق و محکومیت متهمان پرونده مربوطه به پرداخت 28 میلیارد ریال جزای نقدی در این استان خبر داد. 

به گزارش عصر پنجشنبه روابط عمومی اداره‌کل تعزیرات حکومتی قم، مهدی ریاضی در گفت و گویی افزود: ماموران کاشف در حین کنترل خودروهای عبوری در محور عوارضی قم ـ کاشان به یک دستگاه خودروی کامیون ایسوزو یخچال‌دار مظنون شدند.

وی ادامه داد: پس از توقیف، راکب خودرو گفت که بار خودرو لبنیات می‌باشد، ولی پس از گشودن درب یخچال و در بازرسی از این خودرو مقادیر قابل توجهی انواع لوازم آشپزخانه و لوازم یدکی خودرو به ارزش ۱۴ میلیارد و ۴۶۲ میلیون و ۱۶۸ هزار و ۵۹۱ ریال به ظن قاچاق کشف، و مراتب جهت سیر مراحل رسیدگی به اداره‌کل تعزیرات حکومتی استان ارسال شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی قم افزود: با تشکیل پرونده، شعبه دوم ویژه رسیدگی به تخلف‌های قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی قم، ضمن احضار متهمان، شنیدن اعتراف آنها و گرفتن آخرین دفاعیه‌ها، به دلیل عجز متهمان از ارائه مدارک مثبته، پس از رسیدگی، اتهام قاچاق را محرز و مسلم دانسته، متهمان را علاوه بر ضبط خودرو حامل و محموله مکشوفه قاچاق به نفع دولت، در مجموع به پرداخت مبلغ ۲۸ میلیارد و ۹۴۰ میلیون ریال جزای نقدی در حق دولت محکوم کرد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: بر اساس قانون کلیه محمولهِ مکشوفه توسط مرجع کاشف به اداره جمع‌آوری و فروش اموال تملیکیِ استان تحویل داده شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان