خانم ها و آقایان سلبریتی با سرمایه مردم بازی نکنید!


بازار های مالی مکانی برای حضور اقشار مختلف جامعه است، از معامله گران حرفه ای گرفته تا هنرمندان یک جامعه که با سرمایه های ریز و درشت خود در بازارهای مالی حضور دارند. این فقط قسمت خوب ماجرا است تا وقتی حرفی از کلاهبرداری نزده ایم. اقتصاد آنلاین - حسین عسکری؛ کلاهبردارهای بازارهای مالی آنقدر حرفه ای هستند که بدون بالا رفتن از دیوار خانه مردم و...

کلاهبرداری در بازار رمزارز با واسطه سلبریتی های ایرانی نمونه هایی از توصیه یا تبلیغات مالی توسط سلبریتی ها - دنیا دادرسان و تبلیغ رمزارز کلاهبرداری WOJ ارز دیجیتال ووجک (WOJ)چیست؟ چرا رمزارزWOJ کلاهبرداری است؟

اقتصاد آنلاین - حسین عسکری؛ کلاهبردارهای بازارهای مالی آنقدر حرفه ای هستند که بدون بالا رفتن از دیوار خانه مردم و بدون زحمت دزدی فیزیکی به خود دادن، به طوری جیب مردم حاضر در بازارهای مالی را خالی می کنند که هیچکس از آن خبر نداشته و ندارد.

افرادی که در بازارهای مالی حضور دارند باید این موضوع را در نظر داشته باشند که قبل از ورود به بازارهای مالی حتما آموزش دیده باشند و با مطالعه دقیق، به انواع راه و روش های کلاهبرداری واقف باشند تا سرمایه خود را از خطر کلاهبرداری محفوظ نگه دارند.

در این گزارش قصد داریم به موضوعی بپردازیم که اخیرا در حال وقوع است.

کلاهبرداری در بازار رمزارز با واسطه سلبریتی های ایرانی

با افزایش محبوبیت رمزارزها در ایران سروکله کلاهبردارها پیدا شده و اکثر مواقع اخباری مبنی بر کلاهبرداری در حوزه رمزارزها در گوشه کنار این مملکت به گوش میرسد.

یکی از روش های تازه کلاهبرداری در حوزه رمزارز تبلیغات رمزارزهای بی بنیان یا به اصطلاح شت کوین ها است که اخیرا توسط افراد مشهور یا پر طرفدار ایرانی انجام می شود.

پشت این نوع کلاهبرداری ها افراد سو استفاده گر و فاسد قرار دارند که از شهرت سلبریتی ها و باورمندی طرفدارانشان در راستای تبلیغ رمزارز یا پروژه ای استفاده میکنند که اساسا بی بنیان و صرفا برای خالی کردن جیب مردم طراحی شده است.

سلبریتی ها خواسته یا نا خواسته نباید دست به چنین اقداماتی بزنند و از شهرت خود در راستای پر کردن جیب کلاهبردار جماعت استفاده کنند. این اقدمات باعث خدشه دار شدن اعتماد مردم به آنها و افول زود هنگام آنها می شود.

به حرف متخصصان گوش دهید نه سلبریتی ها!

کارشناسان و متخصصان بازارهای مالی همیشه توصیه می کنند که افراد برای سرمایه گذاری باید از قبل خودشان تمام جوانب را بررسی کنند. پارامترهایی مانند تحلیل فاندامنتال و تحلیل تکنیکنال را برای این مواقع گذاشته اند تا افراد از آنها در جهت انتخاب صحیح گزینه سرمایه گذاری خود استفاده کنند. در مقابل هستند افراد ساده لوحی که صرفا به جهت معروف بودن یک شخص به تمام توصیه های او گوش میدهند. حتی اگر توصیه او توصیه مربوط به سرمایه گذاری باشد که دست کمی از توصیه پزشکی ندارد.

به گفته یکی از اعضای جامعه رمزارز فارسی زبان توییتر بنام [email protected]:

"خطر توصیه مالی کمتر از توصیه پزشکی نیست. این را خطاب به سلبریتی‌ها و شاخ‌های اینستاگرام عرض می‌کنم که اگر‌ ذره‌ای وجدان در وجودتان هست با سرمایه و زندگی مردم بازی نکنید و در اموری که تخصص ندارید به ویژه مارکت پر ریسک کریپتو ابراز نظر یا تبلیغات نکنید."

خانم ها و آقایان سلبریتی با سرمایه مردم بازی نکنید!

نمونه هایی از توصیه یا تبلیغات مالی توسط سلبریتی ها

1-ملیکا شریفی نیا و تبلیغ رمزارز کلاهبرداری WOJ

خانم ها و آقایان سلبریتی با سرمایه مردم بازی نکنید!

داستان از این قرار است که خانم شریفی نیا بازیگر ایرانی دانسته یا ندانسته در صفحه اینستاگرامی خود که 1 میلیون و 400 هزار دنبال کننده دارد فردی را به نام باربد معصومی تبلیغ میکند که مسئول ترویج و پامپ و دامپ پروژه کلاهبرداری WOJ است.

در فیلم زیر میبینید که خانم شریفی نیا در کنار باربد معصومی حضور دارد و در حال توصیه مالی به دنبال کنندگان خود است.

ملیکا شریفی نیا به 1 میلیون 400 هزار دنبال کننده خود میگوید به توصیه های مالی باربد معصومی گوش دهند. باربد معصومی به همراه علی حسنی و ماهان تیموری پروژه کلاهبرداری WOJ را به دنبال کنندگان خود معرفی کردند.

در پی اقدام این بازیگر، جامعه رمزارز فارسی زبان توییتر واکنش های شدیدی داشتند، برای مثال کاربری به نام @CryptoVizArt در توییتی افزود:

"هنرمند، ورزشکار، خواننده، بزرگوار یا هر کسی که روی شانه‌های توجه مخاطب بالا رفتی، «تبلیغ کورکورانه در بازار کریپتو یا سایت شرط‌بندی و همکاری با کلاش‌‌های پشتشون» مصداق عینی خیانت به منافع ملی، بازی با اعتماد مخاطب و معامله‌ی شرافت شماست. به چه قیمت؟ پول!"

خانم ها و آقایان سلبریتی با سرمایه مردم بازی نکنید!

- دنیا دادرسان و تبلیغ رمزارز کلاهبرداری WOJ

خانم دنیا دادرسان خواننده مشهور ایرانی بارها در اینستاگرام خود که 2 میلیون و 400 هزار دنبال کننده دارد از باربد معصومی همان کسی که مسئول ترویج و پامپ و دامپ پروژه کلاهبرداری WOJ است تبلیغ کرده است.

خانم دنیا دادرسان در جواب انتقاد کاربران نسبت به انجام این عمل در توییتر پاسخ داد:

"من واقعاً معذرت میخوام بابت این اتفاق. من کلا سالی 4,5 بار شاید تبلیغات اینجوری کنم و معذرت میخوام بابت بی توجهی نسبت به این داستان. حتما پیگیری میکنم. لطفاً برام بنویسین که ایشون چی کار کردن؟"

خانم ها و آقایان سلبریتی با سرمایه مردم بازی نکنید!

ارز دیجیتال ووجک (WOJ)چیست؟

خانم ها و آقایان سلبریتی با سرمایه مردم بازی نکنید!

در واقع ووجک نام یک میم اینترنتی یا شخصیت کارتونی اینترنتی است که در سال 2010 مورد توجه قرار گرفت. ووجک تصویر یک مرد کچل با ظاهری مبهوت است. از این تصویر برای بیان مالیخولیا، تنهایی، پشیمانی یا دیگر حالت‌های رفتاری از این دست استفاده می‌شود. حالا ووجک به نام یکی از ارزهای دیجیتال بازار کریپتو تبدیل شده است.

ارز دیجیتال ووجک، در واقع ارز دیجیتال رسمی پلتفرم ووجک فایننس «Wojak.Finance» است. توکن ووجک با نام اختصاری «WOJ» در بازار کریپتو شناخته می‌شود. این توکن بر بستر شبکه‌ بایننس اسمارت چین «BSC» فعالیت می‌کند؛ بنابراین یک توکن با استاندارد «BEP20» به حساب می‌آید.

چرا رمزارزWOJ کلاهبرداری است؟

این توکن برای اولین بار توسط علی حسنی و باربد معصومی ملقب به bitbod و ماهان تیموری در کانال های تلگرامی و اینستاگرام خود به عنوان یک پروژه موفق معرفی شد و با تبلیغات بسیار گسترده در پلتفرهای اینستاگرام و تلگرام مردم را تشویق به خرید این پروژه کردند.

خانم ها و آقایان سلبریتی با سرمایه مردم بازی نکنید!

استوری باربد معصومی در حمایت از پروژه WOJ

خانم ها و آقایان سلبریتی با سرمایه مردم بازی نکنید!

استوری علی حسنی در حمایت از پروژه WOJ

خانم ها و آقایان سلبریتی با سرمایه مردم بازی نکنید!

استوری ماهان تیموری در حمایت از پروژه WOJ

بعد از معرفی و ترغیب مردم به خرید این شت کوین در تاریخ 6 اکتبر 2021 رشد عجیب 4200 درصدی را تجربه کرد و دقیقا در همان دقایق اولیه بعد از اینکه مردم این توکن بی ارزش را خریدند به مقدار 75% ارزش خود را از دست داد ! به نوعی خودشان قیمت را پامپ کردند و زمانی که مردم برای خرید هجوم اوردند توکن های بی ارزش را 4200 برابر گران تر از ارزش واقعی به مردم فروختند و باعث ریزش شدید قیمت یا اصطلاحا دامپ قیمت شدند .لازم به ذکر است که حجم کل معاملات خرید و فروش این توکن در آن روز به مبلغ 4میلیون دلار می رسد!

خانم ها و آقایان سلبریتی با سرمایه مردم بازی نکنید!

بعد از این اتفاق جمع کثیری از متخصصین حوزه کریپتوکارنسی به بررسی تخصصی اسمارت کانترکت این توکن پرداختند که در اینجا به چند مورد آن اشاره می کنیم:

مورد اول : گیت هاب این پروژه اوپن سورس نیست و تنها یک نفر در این پروژه فعالیت بسیار پایینی داشته و از تاریخ 5 اکتبر به بعد هیچگونه فعالیتی را روی گیت هاب این پروژه پیدا نمی کنید ! تمامی فعالیت هایی هم که ثبت شده درخواست برای اضافه کردن توکن جعلی woj در تراست ولت بوده و هیچ فعالیتی در حوزه پروژه انجام نشده است.

خانم ها و آقایان سلبریتی با سرمایه مردم بازی نکنید!

مورد دوم : اتفاق جالبی که در مورد این پروژه افتاده، این است که برای ویرایش زنجیره هوشمند، بنیانگذارن این پروژه یک زنجیره را به شرکت eNebula ارائه داده اند که هیچ مشکلی نداشته، ولی این زنجیره هیچوقت به طور عمومی منتشر نشد و عملا زنجیره ای که منتشر شده بود کاملا متفاوت با زنجیره ادیت شده بوده است! علت انجام اینکار چه بود؟ چون برای لیست شدن در تراست ولت و لود شدن لوگو یکی از شرایط این بوده که زنجیره هوشمند این توکن باید ادیت شده باشد و اگر بنیانگذاران، زنجیره اصلی را ارائه میدادند هیچ شرکتی این زنجیره را تایید نمیکرد! این یعنی افراد پشت این پروژه سر کاربرها و تراست ولت کلاه گذاشته اند !

https://drive.google.com/file/d/1Vu3Az7KTJ_9OIjYTxHyMigkKGDi9blsZ/view

لینک بالا ادرس اسمارت کانترکتی هست که توسط شرکت eNebula آدیت شده ولی کانترکتی که دیپلوی شده کاملا متفاوت است. برای مثال شما میتوانید این قسمت از کد را که داخل لینک بالا به آن اشاره شده، در اسمارت کانترکت جدید سرچ کنید. متاسفانه هیچ چیز پیدا نخواهید کرد .

[email protected] طی یک توییت به مخاطبان خود هشدار داد که: توکن WOJ فانکشن‌های خطرناکی در قرارداد هوشمند خود دارد و صد در صد اسکم است.

خانم ها و آقایان سلبریتی با سرمایه مردم بازی نکنید!

[email protected] در ادامه افزود:

سازنده یا Owner قراردادهای هوشمند این پروژه privilege یا به بیان ساده‌تر دسترسی‌هایی برای خودش در کدهای برنامه‌نویسی از قبل در نظر گرفته که حتی اسکم‌ترین پروژه‌های کریپتو هم سعی می‌کنند از آن‌ها دوری کنند.

این دسترسی‌ها به گونه‌ای تعبیه شده که مالک یا مالکان پروژه بتوانند در هر زمان نسبت به دستکاری قیمت و مارکت، کنترل دارایی هولدرها، جلوگیری از فروش یا نقل و انتقال توکن توسط هولدرها و بسیاری موارد دیگر که خطرساز است اقدام کنند.

وجود چنین دسترسی‌هایی در یک پروژه قرارداد هوشمند فارغ از جعلی بودن تیم اجرایی، وایت‌پیپر، توکنومیکس و رودمپ‌ بسیار ضعیف، برای اسکم دانستن آن کافی است.

نسبت به خطرات این‌ پروژه و فعالیت‌های تیم معرف آن آگاه باشید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


175 سوال جرات و حقیقت برای دختران و پسران + ایده عاشقانه