مگر اینکه عضو بازداشت شده آزاد شود؛ / از رسمیت افتادن هیئت‌رئیسه فدراسیون فوتبال تا اطلاع ثانوی


مگر اینکه عضو بازداشت شده آزاد شود؛ / از رسمیت افتادن هیئت‌رئیسه فدراسیون فوتبال تا اطلاع ثانوی

جلسه امروز هیئت‌رئیسه فدراسیون فوتبال که در محل این فدراسیون در کوچه اول خیابان سئول برگزار شد، فاقد رسمیت قانونی است.

به گزارش ورزش سه، با گذشت نزدیک به سه ماه جابه‌جایی‌های فدراسیون فوتبال، اتفاقات و حواشی بسیار همچنان فوتبال ایران را گرفتار خود کرده است.

امروز در محل ساختمان فدراسیون فوتبال جلسه‌ای برگزار شد که از بین اعضا مهرداد سراجی، مدیرعامل سابق سایپا حاضر به صحبت شد و درباره برخی نکات نه‌چندان بااهمیت مسایلی را مطرح کرد. پس از آنکه سراجی از محل جلسه دور شد، حراست فدراسیون به خبرنگاران گفتند که این محل را ترک کنند و سایر اعضای فدراسیون بدون مصاحبه به منازل خود بازگشتند اما در زیر پوست این اتفاقات ماجرای دیگری در وقوع بود که آن چیز دیگری جز رسمی نبودن جلسه امروز نیست.

هیئت‌رئیسه فدراسیون با ۱۱ عضو تشکیل می‌شود و در حال حاضر باتوجه به غیبت شهاب الدین عزیزی خادم (عزل)، حمیدرضا مهرعلی، حیدر بهاروند و شهره موسوی (بازداشت)، این جلسات فاقد اکثریت تلقی شده و بنابراین جلسه‌ای که حداقل نفرات شرکت کننده در آن کمتر از ۸ نفر باشد، رسمیت نخواهد داشت.

این استعلامی است که دبیرکل فدراسیون فوتبال از فیفا گرفته است. در حال حاضر میرشاد ماجدی، احمدرضا براتی، طهمورث حیدری، احسان اصولی، بهرام رضاییان، خداداد افشاریان و مهرداد سراجی، اعضای باقی‌مانده هیئت‌رئیسه فدراسیون فوتبال هستند که تا زمان بیرون آمدن شهره موسوی از بازداشت نمی‌توانند جلسه‌ای رسمی تشکیل بدهند. شهاب الدین عزیزی خادم، حمیدرضا مهرعلی و حیدربهاروند که قبلاً در جلسات شرکت پیدا می‌کردند، در این جلسات غایب‌اند چرا که در جلسه برای عزل عزیزی خادم، عضویت این دو در هیئت‌رئیسه نقض شده بود.

حالا فوتبال ایران علاوه بر گرفتاری‌های قبلی یک مسئله جدید دیگر هم دارد. این جلسه هیچ‌کدام از جلسات هیئت‌رئیسه که باید سیاست‌های جاری و آینده فوتبال ایران را در خود به بحث بگذارد، رسمیتی ندارد و تصمیمات آن نیز فاقد الزامات قانونی است.

فدراسیون فوتبال ایران در انتظار مجمعی است که باید 10 خرداد تشکیل بشود و تا آن زمان جلسات هیئت‌رئیسه به‌صورت رسمی تشکیل نخواهد شد. مگر آنکه شهره موسوی که در بازداشت به سر می‌برد، با رفع اتهام به کار خود برگردد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصاویر | تیپ خاص و متفاوت زنان یگان ویژه در رژه روز ارتش