32 درصد دانش آموزان آستارا دز سوم واکسن کرونا را دریافت کردند


32 درصد دانش آموزان آستارا دز سوم واکسن کرونا را دریافت کردند

آستارا - ایرنا - فرماندار آستارا گفت: 32 درصد دانش آموزان 12 سال به بالا نوبت سوم واکسن کرونا را دریافت کردند و این آمار رضایت بخش نیست و باید بیش از پیش جدی گرفته شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا عنایت رضایی پور روز پنجشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش در محل آموزش و پرورش این شهرستان گفت: شبکه بهداشت و درمان با همکاری آموزش و پرورش و بسیج به صورت حضوری و مدرسه به مدرسه نسبت به واکسیناسیون نوبت سوم اقدام کنند تا سلامت دانش آموزان تضمین شود.

وی افزود: در جریان سفر وزیر آموزش و پرورش به شهرستان آستارا ۲۰ میلیارد ریال برای تجهیز مدارس این شهرستان مصوب شد که امیدواریم نسبت به تخصیص آن اقدام شود.

فرماندار آستارا گفت: در آستانه هفته معلم قرار داریم و جامعه باید این روز را درک کند و سازمان‌ های مردم‌نهاد، بسیج فرهنگیان و دانش‌آموزی، اتحادیه انجمن‌های اسلامی و دیگر نهادهای فرهنگی برنامه‌ های پیشنهادی خود را جهت جمع‌ بندی به دبیرخانه ستاد گرامیداشت هفته معلم شهرستان ارسال کنند.
وی با اشاره به ضوابط و قوانین اردوهای برون شهرستانی بیان کرد: اگر قرار است اردوهای برون‌شهرستانی در سطح مدارس برگزار شود باید مراقبت‌ های ویژه دراین‌خصوص از سوی مدیر و عوامل اجرایی مدرسه لحاظ شود تا خطری سلامت جانی و روحی دانش‌آموزان را تهدید نکند.
امام‌جمعه آستارا نیز در جلسه شورای آموزش و پرورش این شهرستان با بیان اینکه احترام معلم در برخی از مدارس از بین رفته است، اظهار کرد: بازخوردهای خوبی درخصوص بازگشایی تمام حضوری مدارس صورت‌نگرفته و بسیاری از فرهنگیان از نحود برخورد دانش‌آموزان ناراضی هستند.
حجت‌الاسلام‌ محمدجواد باقری ارومی گفت: دانش‌آموزان قبل از ورود به حوزه علمیه باید با فضای معنوی مساجد آشنا شوند و برگزاری جشن تکلیف دانش‌آموزان در اماکنی به غیر از مساجد به صلاح نیست.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان آستارا نیز در جلسه شورای آموزش و پرورش این شهرستان اظهار کرد:‌ در این ایام نگاه معلم به افکار عمومی، خانواده‌ها و مسئولان هست و انتظار فرهنگیان از مسئولان این است که با حضور در مدارس، روز معلم را به آنها تبریک بگویند.
سجاد موسوی زمان برگزاری آزمون استخدامی فرهنگیان را پانزدهم و شانزدهم اردیبهشت ماه جاری عنوان و بیان کرد: برای این آزمون سه حوزه امتحانی در آستارا پیش‌بینی‌شده که ۳۵۶ داوطلب در روز اول و ۲۸۰ نفر نیز در روز دوم برای قبولی در آزمون استخدامی با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.
مدیرآموزش و پرورش شهرستان آستار ادامه داد: چالش‌هایی را پس از بازگشایی تمام حضوری مدارس شاهد بودیم که یکی از آنها انتشار فیلم تنبیه‌ بدنی دانش‌آموزی در فضای مجازی بود و خوشبختانه ‌این موضوع با ورود به موقع وزیر آموزش و پرورش ختم به خیر شد.
وی تعداد سوادآموزان نهضت سوادآموزی این شهرستان را ۶۴۷ نفر در قالب ۹۵ کلاس درس عنوان و اظهار کرد: ۱۳۸ نفر در دوره سوادآموزی، ۳۲۶ نفر در دوره تحکیم و ۱۸۳ نفر در دوره انتقال مشغول به تحصیل هستند.
شهرستان آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت و ۱۸ هزار دانش آموز در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کاردستی چرخه آب کلاس اول