بیش از یک میلیون نفر از نمایشگاه قرآن بازدید کردند


بیش از یک میلیون نفر از نمایشگاه قرآن بازدید کردند

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به حضور بیش از یک میلیون نفر در نمایشگاه قرآن گفت: در برخی شب‌ها استقبال از نمایشگاه به حدی بود که برخی مردم پشت در می‌ماندند و بابت این موضوع از مردم عذر‌خواهی می‌کنم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ آیین تجلیل از خادمان قرآن کریم با حضور آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور در نمایشگاه قرآن برگزار شد.

اسامی خادمان تجلیل شده در نمایشگاه قرآن

در این مراسم آیت‌الله محمود رجبی و حجت‌الاسلام علی‌اکبر رشاد در گروه مطالعات و پژوهش‌های قرآنی، احمد مهرمشهدی‌افخمی، مهدی عادلی و عباس امام‌جمعه در گروه قاریان قرآن کریم، هاشم سلطانی‌نژاد، حافظ کل قرآن کریم، غصون مسلمی و عبدالرضا صدیق‌حقیقت، مدرسان قرآن، سیدعباس انجام در گروه مدیران امور قرآنی، جمال شورجه، محمد کاشانی‌آزاد(خوشنویس) و امیرعباس قلیچ‌لو در گروه هنر به عنوان خادمان قرآن کریم تجلیل شدند.

برگزاری نمایشگاه قرآن با همکاری نهاد‌های مختلف

در این برنامه محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی طی سخنانی با اشاره به برگزاری نمایشگاه قرآن بعد از دو سال وقفه گفت: برای آماده‌سازی بخش‌های نمایشگاه کمتر از یک‌ماه وقت داشتیم و در این راه نهاد‌هایی مانند اوقاف، سازمان تبلیغات، آموزش و پرورس، وزارت گردشگری، صدا و سیما و شهرداری تهران به همراه بخش‌های مختلف ارشاد تلاش کردند.

برگزاری نمایشگاه در فضایی به مساحت ۴۰ هزار متر مربع

اسماعیلی ادامه داد: حدود ذو هفته مردم در این نمایشگاه حضور پیدا کردند و در فضایی به مساحت ۴۰ هزار متر مربع در خدمت علاقه‌مندان بودیم، در حالی که برآورد اولیه ما برگزاری نمایشگاه در ۱۸ هزار متر فضا بود.

بازدید یک میلیون نفر از نمایشگاه قرآن

وی از استقبال بیش از یک میلیون نفر از نمایشگاه خبر داد و گفت: تا امشب بیش از یک میلیون نفر در نمایشگاه حضور پیدا کرده‌اند و در برخی از شب‌ها جمعیت به قدری زیاد بود برخی عزیزان پشت درب‌ها ماندند و جا دارد از آنها عذرخواهی کنم.

اجرای ۴۵ نوع برنامه در نمایشگاه قرآن

وزیر ارشاد با اشاره به همکاری مؤسسات از نمایشگاه قرآن گفت: ۲ هزار ۵۰۰ مؤسسه در وزارت ارشاد فعال هستند که برخی از آنها در نمایشگاه حضور داشتند، همچنین بیش از ۴۵ نوع برنامه و فعالیت در نمایشگاه امسال داشتیم که مهم‌ترین ویژگی اجرای برنامه برای خانواده‌ها و خانواده محور بودن نمایشگاه بود.

برنامه‌های ویژه برای کودکان و نوجوانان

اسماعیلی توجه به موضوع کودک و نوجوان را از دیگر ویژگی‌های نمایشگاه امسال برشمرد و گفت: امسال برنامه‌های جدید و نویی برای این گروه داشتیم که بر اساس آموزه‌های قرآنی و با ابزار روز اجرایی شد.

وی ادامه داد: برگزاری بخش عفاف و حجاب با غرفه‌های متنوع از دیگر ویژگی‌های نمایشگاه امسال بود و امیدوارم بتوانیم طبق قول رئیس جمهور این نمایشگاه را در طول سال در نقاط مختلف کشور اجرا کنیم.

وزیر ارشاد در پایان گفت: این جلسه آغاز کار ما برای مردمی کردن فعالیت‌های قرانی است و ما در دولت هیچ محدودیتی برای توسعه و رونق فعالیت‌های قرآنی نداریم و در این راه بیش از پیش تلاش می‌کنیم.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ماجرای ترک یک برنامه تلویزیونی توسط زهرا شجاعی