بی ام و سری 7 2023 در مقابل مرسدس بنز کلاسS + فیلم


بی ام و سری 7 2023  در مقابل مرسدس بنز  کلاسS + فیلم

در این گزارش تفاوت‌های بی ام و سری 7 2023 و مرسدس بنز کلاس S مطرح شده است.

خودروی بی ام و سری ۷، همیشه یک رقیب برای مرسدس بنز بوده است و در آخرین نسخه خود، قصد دارد این خودروساز آلمانی را به چالش بکشد.

مرسدس برای این سدان دو موتور ارائه می‌کند: یک موتور شش سیلندر خطی ۳.۰ لیتری توربوشارژ با ۴۲۹ اسب بخار برای S۵۰۰ و یک موتور دو توربو ۴.۰ لیتری V۸ با قدرت ۴۹۶ اسب بخار برای S۵۸۰؛ یک سیستم هیبریدی ۴۸ ولتی (موسوم به EQ Boost) در هر دو پیشرانه گنجانده شده است و به صورت استاندارد به یک گیربکس اتوماتیک ۹ سرعته و چهار چرخ متحرک ۴Matic متصل می‌شوند.

همچنین یک گزینه هیبریدی پلاگین با برد تمام الکتریکی حدود 100 کیلومتر در دسترس است. در حالی که هر مدل مجهز به سیستم تعلیق بادی است، E-Active Body Control دارای یک انحنای دینامیک است که به خودرو اجازه می‌دهد به آرامی در پیچ‌ها جا به جا شود؛ همچنین امکان داشتن سیستم فرمان تمام چرخ برای کلاس S وجود دارد.

۷۴۰i با موتور ۳.۰ لیتری توربوشارژ شش خطی مجهز به سیستم هیبریدی ۴۸ ولتی است که منحصراً با دیفرانسیل عقب در دسترس است. بی ام و انتظار دارد ۷۴۰i در ۵.۰ ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت برسد. ۷۶۰i xDrive از یک موتور ۴.۴ لیتری V۸ با توربوشارژ دوقلو استفاده می‌کند که به صورت استاندارد ۵۳۶ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. این موتور همچنین دارای یک فناوری هیبریدی ۴۸ ولتی است و BMW می‌گوید که می‌تواند در ۴.۲ ثانیه از صفر به ۶۰ مایل در ساعت برسد.

علاوه بر شتاب سریع، عملکرد نرمی را ارائه می‌دهد. خودروی جدید به صورت استاندارد به سیستم تعلیق بادی مجهز شده است و BMW همچنین سیستم فرمان چرخ‌های عقب و همچنین دمپر‌های متغیر را در شاسی تعبیه کرده است.

وقتی صحبت از فضای داخلی کلاس S می‌شود، نمایشگر‌ها اولویت دارند. این سدان ممکن است به پنج صفحه نمایش لمسی، از جمله یک صفحه نمایش لمسی مرکزی عظیم و یک پشت آمپری دیجیتال ۱۲.۳ اینچی مجهز شود. یک نمایشگر هدآپ بهبود یافته نیز در خودرو گنجانده خواهد شد.

فضای پا و سر در قسمت صندلی‌های عقب و صندلی‌های تکیه‌دار جدیدترین مدل با قابلیت‌های ماساژ و اجزای گرمایشی قابل توجه افزایش اندکی دارد.

هر دو خودرو دارای انواع گزینه‌های کمک راننده از جمله هشدار برخورد از جلو و سیستم ترمز اضطراری خودکار، مکانیسم هشدار خروج از خط در کنار کمک حفظ خطوط و سیستم کروز کنترل تطبیقی ​​هستند. هر دو خودرو عملکرد فوق العاده و گزینه‌های موتور همراه با سیستم‌های الکتریکی و هیبریدی را ارائه می‌دهند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 1403/02/06