طرح حفظ یک‌ساله قرآن در موسسه «مجمع‌القرآن فاطمیون گراش»


 طرح حفظ یک‌ساله قرآن در موسسه «مجمع‌القرآن فاطمیون گراش»

«مجمع‌القرآن فاطمیون گراش» با معرفی طرح حفظ یک ساله قرآن کریم و طرح «تسنیم» در نمایشگاه قرآن کریم حضور فعال دارد.

به گزارش گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، مؤسسه «مجمع‌القرآن فاطمیون گراش» فعالیتش را از سال ۱۳۷۲ به‌صورت غیررسمی و با عنوان مجمع‌القرآن آغاز کرد و از سال ۱۳۸۰ به‌صورت سَمن(NGO)، مؤسسه فرهنگی غیردولتی فعالیتش را ادامه داد و از سال ۱۳۹۱ پسوند فاطمیون به آن اضافه شد. این مؤسسه تا سال ۱۳۹۴ با این مجوز فعالیتش را ادامه می‌داد و از سال ۹۴ به عضویت اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت درآمده است.

مجمع‌القرآن در سال ۹۲ واحد بانوان را راه‌اندازی و همان سال نیز مدرسه شبانه‌روزی حفظ قرآن یکساله در گراش راه‌اندازی شد و سال ۹۳ نیز واحد شبانه‌روزی حفظ یک‌ساله بانوان تأسیس و بهره‌برداری شد. در حال حاضر علاوه بر فعالیت مدارس شبانه‌روزی حفظ قرآن یکساله، دوره‌های آموزش عمومی روخوانی و روان‌خوانی قرآن کریم و همچنین دوره‌های آموزش تخصصی از جمله طرح حفظ شبانه روزی قرآن کریم و طرح تسنیم نیز در حال برپایی است.
این مجموعه در حال حاضر به مدیریت حجت‌الاسلام والمسلمین سعید بصیری اداره می‌شود.
علاقه‌مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانند به پایگاه اینترنتی مؤسسه مجمع‌القرآن فاطمیون به نشانی www.mqfg.ir مراجعه و یا به‌صورت حضوری به این مؤسسه واقع در استان فارس، شهرستان گراش، بلوار خلیج فارس، خیابان سوم مراجعه کنند.
بیست و نهمین نمایشگاه قرآن کریم با شعار «قرآن کتاب امید و آرامش» از 27 فروردین تا 9 اردیبهشت در مصلی امام خمینی (ره) در حال برگزاری است.
پایان پیام/49

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جلب‌توجه مرجانه گلچین با یک استایل جوان‌پسند