غول‌های آهنین رها شده در شهر


غول‌های آهنین رها شده در شهر

حدود یک سوم از جرثقیل های برجی شهر تهران در منطقه22 مشغول بکارند و شهرداری نسبت به این غول های آهنینی که دربلاتکلیفی به سرمی برند به سازندگان اخطار داده اما گویا متولی برای آنها وجودندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما جرثقیل برجی یا همان تاورکرین‌ها در ساختمان سازی‌های بلندمرتبه کاربرد دارد، اما با تعطیلی پروژه‌های تهدیدی برای جان تهدید می‌شود؛ که در این رابطه علی رضا بهرامی معاون شهرسازی و معماری شهرداری منطقه ۲۲ گفت: ما به تمامی سازندگانی که جرثقیل‌های آن را رها می‌کنند و غیرقابل استفاده می‌شوند، استفاده نمی‌شود و در صورت عدم رعایت قانون با آن برخورد می‌شود.


تنها در منطقه ۲۲، ۱۷۴ جرثقیل برجی وجود دارد که نیمی از آن غیر فعال هستند و به گفته خود شهری هر پروژه‌ای را که از جرثقیل‌های استفاده می‌شود باید شرایط اپراتور و جرثقیل مورد تایید باشد.
شهریار فتحی رئیس اداره بازدید منطقه ۲۲، گفت: برای ما ملاک تاییدیه ایمنی اپراتور و جرثقیل است و زمانی که سازندگان این موضوع را رعایت کنند مانعی وجود ندارد.
اما وجود خلاء قانونی مبنی بر این است که اگر جرثقیلی مورد استفاده قرار نگیرد باید جمع آوری شود که وجود ندارد و همین امر باعث می‌شود که این قول‌های آهنین در آسمان شهر خودنمایی کند.
مهدی عباسی رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران ضمن تذکر به سازندگان از رفع تکلیف این جرثقیل‌ها خبر داد.
وی گفت: شهرداری موظف است تا نسبت به سازندگانی که این جرثقیل را غیرقابل استفاده از رها کرده اند برخورد کنند و اخطار کنند.
متولی جرثقیل‌های غول پیکر بین دستگاه‌های پاس گاری می‌شود و برخی می‌گویند که سازمان نظام مهندسی مسئول این جرثقیل هاست که موضوع را از سازمان نظام مهندسی پیگیری می‌کنند که پاسخی دریافت نکرده اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل عاشقانه گوگوش با جذابترین شوهرش + عکس ها ، بیوگرافی گوگوش و 4 شوهر رسمی اش