چرخه مثبت / عفت حیدری


چرخه مثبت / عفت حیدری

ما در روز بیش از شصت و پنج هزار فکر منفی داریم و تقریبا 95 درصد از آنها افکاری است که روز قبل داشته ایم.

چرخه مثبت / عفت حیدری
عفت حیدری مترجم کتاب چگونه در هرسنی بهتر به نظر برسید از انتشارات فراروان در یادداشتی اختصاصی برای میگنا نوشت: از لحظه ای که بیدار می­ شوید و پنجه پای خود را روی کف اتاق می­گذارید، روزی جدید را با فرصتهای تازه آغاز می­کنید. افکاری که با آن روزتان را شروع می ­کنید، اطلاعات زیادی را در مورد آن چه که توقع دارید، نشان می دهد.

آیا همان جا زیر پتو با خود غرغر می­کنید یا لحظه ای مکث کرده و شکرگزار روز تازه می شوید.

من انتخاب دوم را به شما پیشنهاد می­کنم. یادتان باشد که زندگی همواره مشکلاتی را پیش پای ما قرار می­دهد، اما نحوه کنترل و واکنش ما نسبت به این مشکلات حائز اهمیت است.

تعداد کتابها، سی دی ها و فیلم ها در مورد تفکر مثبت هر روز بیش تر می­شود. افراد زیادی از این گونه آموزش ها برای پرورش قدرت خلاقیت خود و برخورداری از زندگی سالم و شاد استفاده می­کنند. نویسندگانی مثل نورمن وینسنت پیل،فلورانس اسکاول شین و راندا برن آثاری در این زمینه خلق کرده اند.
پیام کتاب راز این است که 3 گام بردارید:
یک ) از کائنات چیزی را که می خواهید بطلبید.
دو) باور کنید که آن را دریافت می­کنید.
سه ) آرام بگیرید و آنرا دریافت کنید.

قدرت آنرا دارید تا رویاهای خود را بیافرینید. فلسفه راند برن عمیقا روی قدرت تجسم، انرژی مثبت و شکرگزاری تاکید دارد. او در این زمینه تنها نیست. اپرا وینفری در مورد قدرت شکرگزاری سالها حرف زده است و دبورا نورویل کتاب مشهوری در مورد قدرت تشکر دارد.

این فلسفه ای است که من سالها آن را تمرین کرده و با آن پیش رفته ام. شور و شوقی که در کلام و باورهای این نویسندگان وجود دارد، خواندنی و شنیدنی است. این بخش مهیج سفر است و من همچنان در حال کشف و درک و جستجو در مورد این ایده ها هستم.این نویسندگان کارهای و شیوه زندگی مرا به صورت کلام آورده اند و به من اجازه داده اند تا عقایدم را در سطحی عمیق تر، مطرح کرده و آنها را با دیگران سهیم شوم. متوجه شده ام که هرگز نمی توان رفتار وافکار و احساسات مثبت را به اندازه کافی تقویت کرد.


تفکر مثبت
دانش و قدرت تفکر مثبت که در طول مراحل مختلف زندگی ام در جست و جوی آن بودم مرا جذب می­کند. دیپاک چوپرا اشاره به تحقیقی کرده است که می گوید ما در روز بیش از شصت و پنج هزار فکر منفی داریم و تقریبا 95 درصد از آنها افکاری است که روز قبل داشته ایم.فکرهای روز قبل را در نظر نگیرید.

من وقتی این مطلب را می­خوانم ،متعجب می شوم که چه تعداد از این افکار مثبت است و چه تعداد منفی. داشتن شصت و پنج هزار فکر جالب است، اما داشتن شصت و پنج هزار فکر منفی وحشتناک است.

علم ثابت کرده است که ما توانایی آفرینش و شکل دادن به تجارب زندگی خود را از طریق افکار و کلمات داریم.با این حال درک نمی­کنیم که چیزهایی را که تجسم می­کنیم یا در باره ی آنها حرف می­زنیم،اغلب به تحقق می­ پیوندند.

حتی اگر سالها از آنها گذشته باشد.درک این نکته باعث شده است که همیشه روی افکار مثبت تمرکز کنم.برای مثال وقتی به سمت محل کارم رانندگی می­کنم و در مورد روزی که در پیش رو دارم فکر می­کنم یا در خانه شام می­پزم، به افکارم توجه می­کنم و می­بینم که چقدر خوش بینانه هستند.

می­دانم که در طول مسیر زندگی آنها خود را نشان می دهند و خوشحالم که تا چقدر مثبت هستند.این افکار در زندگی روزانه و در مکالماتم جاری است. توجه می­کنم که در مکالماتم با مردم مثبت باشم.البته گاهی اوقات این کار می­تواند سخت باشد. این که همیشه مراقب کلمات مثبت و ذهنیت مثبت باشید، گاهی سخت به نظر می رسد،اما به مرور زمان به آن عادت می­کنید و جریان افکار مثبت عادی می­شود.همانطور که زمان می­گذرد، متوجه می­ شوید که چقدر این تغییر آگاهانه روی زندگی تان تاثیر گذاشته است.

وقتی در مورد چیزی فکر می­کنید، روی آن متمرکز می­ شوید، خواه یک تجربه باشد یا یک فرد یا یک آرزو. گاهی اوقات بلافاصله متوجه نتایج آن می­شوید. مثلا با خبر شدن از دوستی که تازه به او فکر کرده اید.ممکن است در مورد شهری رویایی که در زمان بازنشستگی می­ خواهید به آنجا بروید، فکر کنید و ناگهان در روزنامه محلی به مقاله ایی در مورد آن بر می­خورید.

شما به سمت افراد، جاها و تجاربی که ذهن شما به آن معطوف است، هدایت می شوید.

برای تحقق و پدیدار شدن چیزهایی که می­خواهید،باید افکار خود را روی این چیزها متمرکز کنید.در مورد آن فکر می­کنید و به احتمال زیاد ظاهر می­شوند. به خاطر داشته باشید که این در مورد احساسات و افکار مثبت به آسانی احساست و افکار منفی صدق می­کند. ضرب المثل قدیمی می گوید، مراقب آنچه آرزو می کنی،باش.

خوشبختانه افکار مثبت قدرت زیادتری در باورهای ما دارند، و این برای ما امتیاز محسوب می­شود.

برگرفته از کتاب: چگونه در هر سنی بهتر به نظر برسید؟
نوشته والری رامزی.
برگردان عفت حیدری.نشر فراروان

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روانشناسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟