اینجا زنجان است صدای حمایت از انقلاب سنگ/ فریاد حمایت از فلسطینیان در زنجان طنین انداز شد


اینجا زنجان است صدای حمایت از انقلاب سنگ/ فریاد حمایت از فلسطینیان در زنجان طنین انداز شد

زنجان- ایرنا - امروز سراسر ایران اسلامی حال و هوای فلسطین دارد و گویا همه ایران در دفاع از فلسطینیان و انقلابشان که با دستان خالی بیش از نیم قرن است که برای پیروزی آن می جنگند، فلسطین دیگری شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، امروز زنجان نیز همانند جای جای کشورمان، حال و هوای فلسطین مظلوم و حمایت از انقلاب سنگ فلسطینیان را دارد. فریاد مردم پایتخت شور و شعور حسینی و دیار غواصان دریادل هم، همانند امواج خروشان بر سر صهیونیست ها آوار شده است.
بعد از 2 سال وقفه در راهپیمایی حضوری ناشی از شرایط کرونایی و با موافقت ستاد مقابله با کرونا مبنی بر راهپیمایی مردمی، امروز در آخرین جمعه ماه رمضان و روز قدس، مردم انقلابی زنجان در ادامه حمایت های همیشگی از مردم مظلوم فلسطین، دوشادوش مسئوولان از جمله نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان، استاندار و سایر مسئوولان، بار دیگر با حضور در مسیر راهپیمایی منتهی به میعادگاه نماز وحدت بخش و پرشکوه جمعه، با فریاد تنفر از رژیم صهیونیستی، حمایت خود را از مردم بی دفاع فلسطین به گوش جهانیان رساندند.
مردم انقلابی و همیشه در صحنه زنجان که در مشارکت های مختلف، اغلب گوی سبقت را از دیگر هموطنان می ربایند این بار هم آمدند تا بگویند همچنان که تا پای جان حامی انقلاب اسلامی خود و خون شهدا هستند، از آرمان‌های مردم مظلوم فلسطین هم دفاع می کنند.
آنها آمدند تا بگویند که تهدیدها و سنگ‌اندازی های دشمنان هرگز نمی تواند آنها را از آرمان های شهدا و امام شهدا جدا کند.
مردم زنجان بر این باورند که اگر رهرو امام راحل(ره) هستند پس باید از مظلومیت فلسطین هم دفاع کنند چرا که امام راحل همواره بر دفاع از مظلوم تاکید فرموده اند.
زنجانی ها امروز با تمام توان تنفر خود را از رژیم غاصب صهیونیستی اعلام کردند.
آنها آمدند تا بار دیگر ارادت خود را به نخستین قبله گاه مسلمانان ابراز کنند و بگویند تا آزادی قدس شریف از پای نخواهند نشست.
مردم همیشه در صحنه زنجان آمدند تا بگویند که فریاد آنها تسکینی بر دل مادران داغدار فلسطینی و تیری بر قلب دشمنان خونخوار آنهاست.
مردم زنجان که آوازه حضورشان در صحنه های مختلف و مشارکت های اجتماعی، در کشور شهره خاص و عام است و لبیک به ندای رهبری را همواره بر خود واجب می دانند بار دیگر آمدند تا با امام و رهبری تجدید بیعت کنند.
حضور مردم انقلابی زنجان در راهپیمایی روز قدس، کوچک و بزرگ نمی شناسد و به قشر خاصی محدود نیست چرا که از خرد و کلان، پیر و جوان، زن و مرد و از اقشار مختلف جامعه، از کارگری و فرهنگی تا نیروهای مختلف نظامی و انتظامی، ارتشیان قهرمان و سپاهیان دلاور و ... همه و همه امروز برای حمایت از قدس شریف آمدند تا بار دیگر وحدت و برادری خود را با مردمی که با دست خالی و تنها با سنگ برای حفظ سرزمین خود به دفاع برخواسته اند، اعلام کرده و به رخ جهانیان بکشند.
هریک از شرکت کنندگان با حضور خود در راهپیمایی پیامی برای گفتن دارند که شنیدن برخی از آنها خالی از لطف نیست.
پیرمردی که به زحمت راه می رود دلیل آمدنش را اینگونه می گوید: از زمانی که امام خمینی (ره) آخرین جمعه ماه رمضان را روز قدس اعلام فرموده اند هر سال آمده ام و تا زمانی که زنده هستم خواهم آمد چون اطاعت از فرمان امام را بر خود واجب می دانم.
او می گوید روز قدس متعلق به ملت مظلوم فلسطین است که در مظلومیت آنها شکی نیست و در دین اسلام دفاع از مظلوم واجب است و من هم دفاع ازآنها را بر خود واجب می دانم.

حامی دانش آموزان فلسطینی هستیم

دانش آموزان نیز از قافله حامیان ملت فلسطین عقب نمانده اند و آمده اند تا حضور خود را به ثبت برسانند.
آنها پرچم و دست نوشته هایی در حمایت از مردم فلسطین در دست دارند و با شور و شوق وصف ناپذیر در مسیر راهپیمایی در حال حرکت هستند.
یکی از آنها در خصوص علت شرکت خود در راهپیمایی می گوید: به شکرانه امنیت در کشورم، و برای دفاع از مظلومیت ملت فلسطین که امنیتشان را رژیم صهیونیستی بر هم زده است در این راهپیمایی شرکت کردم تا وظیفه خود را در قبال دانش‌آموزان فلسطین انجام داده باشم.
او می‌گوید آنها باید بدانند که ما دانش آموزان زنجانی همانند دانش آموزان سراسر ایران حامی کودکان و دانش آموزان فلسطینی هستیم و نفرت خود را از اسرائیل که مدارس فلسطینیان را با بمباران خراب می کند اعلام می‌کنیم.

از آرمان های امام راحل و قدس شریف دست برنمی داریم
کمی آن سوتر پیرزنی که به کمک عصا و مراقبت اطرافیانش مسیر راهپیمایی را طی می کند در خصوص اهمیت شرکت در راهپیمایی می‌گوید: همچنان که ما از دیگر ملت ها انتظار حمایت در مواقع سختی داریم، خودمان نیز باید در حمایت از مردم فلسطین به میدان بیاییم.

او می گوید : اگر چه ما مشکلات اقتصادی داریم و دشمنان می خواهند ما را از انقلاب دلسرد کنند اما ما از انقلاب اسلامی و آرمان های امام راحل و قدس شریف دست برنمی داریم.
او تاکید می‌کند: تا زمانی که زنده هستم پشتیبان انقلاب و رهبری هستیم.
او دفاع از مردم انقلاب فلسطین را ادامه دفاع از انقلاب اسلامی می داند.
مرد میانسالی که کودک خردسالی را بر دوش گرفته درباره علت شرکت در راهپیمایی می گوید: فلسطینیان خواهران و برادران ما هستند و نباید آنها را تنها بگذاریم. او به فرزندش هم اشاره می کند و می افزاید: میخواهم از همان کودکی یاد بگیرد که در صحنه های انقلابی و دفاع از مظلومان حضور داشته باشد.
حد فاصل میدان قائم تا مصلی نماز جمعه زنجان امروز شاهد حضور پرشور مردم زنجان بود تا در واپسین روز های ماه رمضان با برگزاری راهپیمایی روز قدس و سردادن شعارهای قدسی ، حال و هوای شهر را معطر به هوای قدس شریف کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نصف شدن بیت‌کوین چیست و آیا مهم است؟