پیام مردم سنندج به فلسطینی‌ها: پشت شما ایستاده‌ایم


پیام مردم سنندج به فلسطینی‌ها: پشت شما ایستاده‌ایم

سنندج- ایرنا- بعد از گذشت 2 سال از اینکه مردم سنندج نمی‌توانستند به دلیل ملاحظات شیوع کرونا در راهپیمایی روز جهانی قدس حضور پیدا کنند، امروز جمعه همزمان با سراسر کشور شاهد برگزاری راهپیمایی پرشور مردم سنندج و ارسال پیام روحیه بخش آنها به مردم فلسطین بودیم.

به گزارش ایرنا گویی این دوری از صحنه، مردم را تشنه تر و مشتاق تر کرده بود و شاهد جمعیت بسیار زیادی در مسیرهای راهپیمایی ضدصهیونیستی روز قدس بودیم. جمعیت چشمگیری‌ مدتها قبل از ساعت شروع راهپیمایی برپایه همین اشتیاق در میدان آزادی منتظر تجمع مردم بودند تا با اعلام آغاز راهپیمایی به آن بپیوندند.

حضور اقشار مختلف مردم شهر از سنین متفاوت در راهپیمایی به چشم می‌آمد و حتی برخی از ساکنین روستاهای نزدیک سنندج که در آنها به صورت رسمی راهپیمایی برگزار نمی‌شود خود را به راهپیمایی روز جهانی قدس در سنندج رسانده بودند. سراب قامیش در ۱۵ کیلومتری سنندج یکی از این روستاها بود که اهالی آن امسال به این نتیجه رسیده بودند اهمیت روز قدس بیشتر از گذشته شده است و نباید صحنه را خالی گذاشت.

هرچند مردم عدالت‌جوی کردستان دو سال گذشته به شیوه های دیگر و در فضای مجازی انزجار و مخالفت خود را با مظالم صهیونیست‌ها نشان داده‌اند اما امسال اهمیت حضور در کف خیابان‌ شور و شوق دیگری در مردم ایجاد کرده بود.

تغییر شیوه مبارزه فلسطینی‌ها به ویژه در سال‌های اخیر از جمله موشک‌باران چند روزه صهیونیست‌ها، انجام عملیات مسلحانه در قلب سرزمین‌های اشغالی و همچنین مقابله شجاعانه مردم فلسطین با صهیونیستها در بیت‌المقدس هم انگیزه‌های دیگری بود که این بار خود فلسطینی‌ها در مردم مسلمان جهان ایجاد کردند.

حال امروز هم مسلمانان شهر سنندج در کنار دیگر مردم مومن جهان به میدان آمده بودند که متقابلا روحیه و انرژی جدیدی در جان و روح مردم فلسطین برای ادامه مقاومت تزریق کنند.

پیام مردم سنندج به فلسطینی‌ها: پشت شما ایستاده‌ایم


سنندجی‌ها امروز علاوه بر حضور میدانی به شیوه‌های فرهنگی هم روز قدس را گرامی‌ داشتند که از جمله آنها برگزاری نمایشگاه کارتن و کاریکاتور استکبارستیزی و ضد رژیم صهیونیستی در خیابان امام(ره) سنندج بود.

این نمایشگاه که ۴۳ اثر به مناسبت گذشت ۴۳ سال از فرمان امام راحل در مورد روز قدس در آن به نمایش در آمده بود به کمک انجمن کارتن و کاریکاتور بسیج هنرمندان برپا شده بود و علاوه بر کردستانی‌ها آثاری از هنرمندان کشور نیز در آن به نمایش درآمده بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه شنبه 1 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق