سلام فرمانده 


سلام فرمانده 

تهران - ایرنا - دهه نودی ها با اجرای بداهه ترانه سلام فرمانده در راهپیمایی امروز روز قدس صحنه شگفتی را خلق و بقیه راهپیمایان را با خود همراه کردند.

به گزارش حوزه احزاب ایرنا، راهپیمایی قدس ۱۴۰۱ با شکوه‌تر از همیشه و با حضور همه اقشار مردم در حالی برگزار شد که دو سال این راهپیمایی به صورت خودرویی برگزار می‌شد. استقبال بی نظیر مردم از هر طیف، جبهه جنس و رنگ واقعا قابل توجه بود.

در خیابان انقلاب تقاطع خیابان ۱۶ آذر اهنگ‌های حماسی مختلفی خوانده و نواخته شد اما گل سر سبد این آوازها، که نگاه همه را به سمت خود کشانده است آنجا بود که گوینده از همه کودکان و نوجوانان دهه نودی خواست تا با حضور روی سن شعر "سلام فرمانده" را با هم زمزمه کنند.

جمعیت قابل توجهی دور این کودکان جمع شدند. دهه نودی‌های حاضر در راهپیمایی در نبش خیابان ۱۶ آذر، بدون اطلاع قبلی د هیچگونه آمادگی روی سن حاضر شدند و همه با هم این شعر را نجوا کردند.

این کودکان به قدری زیبا این سرود را اجرا کردند که توانستند مردم را هم با خود همراه کنند.

همراهی مردم با این کودکان هم جالب بود که برخی با صدای بلند همراه با کودکان شعر را نجوا می کردند. برخی حین خواندن اشک در چشمانشان جاری ولی پهنه صورتشان سرازیر می‌شد و با قاطعیت کامل و عاشقانه حمایت و عشق خود را نسبت به ولی فقیه زمان حضرت آیت الله خامنه ای ابراز می‌کردند.

از دیگر حواشی راهپیمایی امروز می‌توان به در دست داشتن آدمک های مقامات رژیم صهیونیستی و آمریکا، پرچم های بزرگ و کوچک فلسطین و آتش زدن پرچم رژیم جعلی صهیونیستی اشاره کرد.

جایی هم نوجوانان با دیدن آدمک‌ها و تمثال‌های مقامات کشورهای استکبار به یکدیگر به مزاح می‌گفتند "ببین آوردنت اینجا دارن به مردم نشون میدن".

عده ای از بانوان هم با پوشش فلسطینی و در دست داشتن نمادهایی از مقاومت مردم فلسطین در خیابان‌های مسیر راهپیمایی مشاهده شدند.

آخرین جمعه ماه مبارک رمضان از سوی بنیانگذار جمهوری اسلامی؛ امام خمینی(ره) به نام روز قدس نامگذاری شده است تا ظلم رفته بر مردم فلسطین فراموش نشود. این مراسم همچنین در بیش از ۹۰ کشور با حضور آزادیخواهان جهان برگزار می‌شود. سازمان‌ها، نهادها، شخصیت‌های حقوقی و حقیقی طی روزهای گذشته از مردم برای حضور شکوهمند در این راهپیمایی دعوت کردند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه احزاب و تشکلها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر یعنی