سرمایه گذاران این بازار سود هنگفت کردند!


بازدهی بازارها در هفته اول اردیبهشت نشان می‌دهد که طلا، افت کرده است و دلار، سکه و بورس کمتر از یک درصد رشد را تجربه کردند. دلار بیشترین بازدهی مثبت را داشت.

بازدهی بازارها در هفته اول اردیبهشت، نشان می‌دهد که یک بازار افت و سه بازار رشد کرده‌اند.

قیمت دلار در هفته جاری، ۰٫۹۱ درصد رشد داشت که بیشترین افزایش در میان بازارهای مالی این هفته محسوب می‌شود.

صرافی ملی، روز پنجشنبه ۸ اردیبهشت، نرخ فروش دلار را ۲۵ هزا و ۵۰۹ تومان اعلام کرد. این در حالی است که این رقم روز چهارشنبه ۳۱ فروردین، ۲۵۲۷۹ تومان ثبت شد.

دلار در بازار آزاد، هفته گذشته را در کانال ۲۷ هزار تومان آغاز کرد، اما در میانه‌های هفته به کانال ۲۸ هزار تومان رفت. دلار روز پنج‌شنبه نیز در همین سطح نوسان داشت.

قیمت طلا

اما بازدهی بازار طلا در در هفته اول اردیبهشت ۱۴۰۱، با ۰٫۸ درصد افت همراه بود.

قیمت طلا در روز گذشته، یک میلیون و ۲۹۳ هزار و ۶۸۳ تومان اعلام شد. در حالی که بازار در روز پایانی فروردین، به قیمت یک میلیون و ۳۰۴ هزار و ۷۱ تومان رسید.

بازار طلا در هفته گذشته بین کانال یک میلیون و ۲۰۰ هزار تا بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان نوسان داشت، اما هفته را در کانال پایین‌تر به پایان رساند.

قیمت سکه

با وجود این، خریداران بازار سکه در در هفته اول اردیبهشت، اندکی رشد قیمت را تجربه کردند. در این بازه زمانی، بازدهی برای سکه طرح جدید، ۰٫۲۳ درصد بود.

قیمت سکه روز گذشته، ۱۳ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان اعلام شد، اما در روز پایانی فروردین به ۱۳ میلیون و ۱۲۰ هزار تومان رسیده بود.

سرمایه گذاران این بازار سود هنگفت کردند!

بورس

در وجه دیگری از بازدهی بازارها در هفته اول اردیبهشت، شاخص کل بورس رشد کرد. بازار سرمایه، هفته گذشته را در سطح یک میلیون و ۵۲۱ هزار و ۴۲۳ واحد به پایان رساند.

این در حالی است که شاخص کل بورس روز چهارشنبه، ۳۱ فروردین به حدود یک میلیون و ۵۱۲ هزار و ۲۱۹ واحد رسیده بود. این ارقام به معنای رشد ۰٫۶۱ درصدی شاخص کل است.

نیما میرزایی، کارشناس بازار سرمایه در پیش‌بینی هفتگی بورس، گفت: با توجه به فاز نوسانی و تعطیلات هفته آینده، احتمالا معاملات کم‌رمقی خواهیم داشت. تمایل بورس به سمت سهام کوچک است. در برخی روزها شاهد روند حرکتی معکوس بین شاخص کل و شاخص هم‌وزن خواهیم بود. این بدان معناست که در شرایطی که سهام شاخص‌ساز در محدوده منفی و صفر معامله می‌شوند، جوّ کلی سهام کوچک، مثبت و سبزپوش باشد.

منبع: تجارت نیوز

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی