امام جمعه دزفول: قیمت سرسام آور خودرو غرور ملی را خدشه‌دار کرده است


امام جمعه دزفول: قیمت سرسام آور خودرو غرور ملی را خدشه‌دار کرده است

دزفول-ایرنا- خطیب جمعه دزفول گفت: قیمت سرسام آور خودروی بی‌کیفیت، علاوه بر لطمه بر اقتصاد کشور، غرور ملی را نیز خدشه دار کرده است.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام سیدمحمدعلی قاضی دزفولی در خطبه های این هفته نمازجمعه دزفول در مصلای امام علی (ع) این شهر افزود: خودروی بی‌کیفیتی که با قیمت بسیار بالا به نام‌ خودروی ملی ساخته می‌شود ما در مقابل کشورهای دیگر سرافکنده کرده است.
وی افزود: اگر متصدیان نمی‌توانند این موضوع را مدیریت کنند آن را به دست نیروهایی که امتحان پس داده اند بسپارند؛ همانطور که درخصوص موشک پیشرفت کردیم در زمینه خودروسازی نیز می‌توانیم پیشرفت کرد.

جریان مقاومت روز به روز در بین فلسطینیان در حال گسترش است

خطیب جمعه دزفول در فرازی دیگر از خطبه‌های نماز جمعه گفت: امسال پس از ۲ سال محدودیت کرونایی راهپیمایی باشکوه و باعظمت روز قدس برگزار شد و ملت ایران بار دیگر وظیفه خود را به نحو احسن انجام دادند.
وی افزود: همه قشرها، صنف‌ها و زن و مرد با حضور گسترده خود در راهپیمایی روز قدس حماسه‌ای دیگر خلق کردند.
حجت‌الاسلام قاضی دزفولی بیان داشت: امسال در شرایطی راهپیمایی روز قدس برگزار شد که جریان سازش با آمریکا کاملا شکست خورد و اکثریت قاطع مردم فلسطین تنها راهکار را مقاومت می‌دادند.
وی با بیان اینکه جریان مقاومت روز به روز در بین فلسطینیان در حال گسترش است، افزود: با گسترش محور مقاومت، بخشی از جهان اسلام به صورت جدی از مقاومت مردم فلسطین حمایت می‌کند.
امام جمعه دزفول با بیان اینکه امروز امید غزه به جبهه مقاومت است، گفت: گسترش مقاومت، وضعیت یهودیان در سرزمین رژیم اشغالی را به شدت تحت تاثیر قرار داده است.
وی افزود: دستاوردهای جبهه مقاومت که توسط امام خمینی(ره) پایه ریزی شد را اکنون به خوبی در جهان اسلام می بینم؛ این محور اجازه نداد قدس شریف از هم بپاشد.

حجت الاسلام قاضی دزفولی اظهارداشت: قدس، امت مسلمان را به میدان آورد و زمام امر را از دست دولت‌های سازش کار گرفت.

وی با بیان اینکه هرکس به حرف آمریکا گوش داده هزینه‌های زیادی متحمل شده است، افزود: برنامه هسته‌ای ایران همچنان می‌تازد و اعمال تحریم‌ها هم نتیجه‌ای برای توقف آن نداشته است.

امام جمعه دزفول مطالبه امروز جهان اسلام را آزادی قدس شریف دانست و گفت: امیدواریم با محو اسرائیل به زودی مسلمانان در قدس شریف نماز بخوانند.

وی با گرامیداشت خلیج همیشه فارس افزود: خلیج فارس یک اسم تنها نیست بلکه یکی از مولفه های استقلال کشور است، لذا هرگز تسلیم دشمن درخصوص تغییر نام خلیج فارس نخواهیم شد.

مسوولان، مشکلات جامعه کارگری را برطرف کنند
حجت‌الاسلام قاضی دزفولی با گرامیداشت روز جهانی کار و کارگر بیان کرد: هیج دین و آیینی به اندازه اسلام برای کار و کارگر ارج و قرب قایل نشده و نامگذاری شعار امسال نیز به نام تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرینی از مسیر تکریم کار و کارگر می گذرد.

وی افزود: مطالبه همیشگی ما رفع مشکلات جامعه کارگری است؛ مسوولان نباید فقط اهل شعار باشند و به شعارهای خود عمل کنند.

امام جمعه دزفول روز معلم و شهادت استاد مطهری همزمان با عید فطر را نیز گرامی داشت و گفت: معلم کسی است که در دل انسان چراغی روشن و او را از جهالت به دانایی رهنمون می‌کند.
وی افزود: معلم وظیفه تربیت نسلی متناسب با آموزه‌های دینی در مکتب تشیع و شکوفایی انسان را برعهده دارد لذا توجه به معلمان از نظر سخت افزایی و نرم افزایی باید مدنظر باشد و به منویات مقام معظم رهبری درخصوص آموزش و پرورش توجه شود.
حجت‌الاسلام قاضی دزفولی در بخش دیگری از خطبه‌های امروز، نهم اردیبهشت ماه سالروز تشکیل شوراها به فرمان امام خمینی (ره) را به شوراهای شهر و روستا تبریک گفت و اظهار امیدواری کرد اعضای شورا بتوانند وظیفه خود را آنچنان که شایسته است، انجام دهند.

امام جمعه دزفول با قدردانی از گروه‌های جهادی ونیکوکاران این شهرستان گفت: گروه‌های جهادی همزمان با ماه رمضان در آشپزخانه مصلای دزفول توانستند غذای گرم بین نیازمندان شهرستان توزیع کنند به طوری که روزانه حدود پنج تن حلیم طبخ و به دورترین نقاط شهرستان ارسال می‌شد.
وی افزود: مردم دزفول در این خصوص کمک‌های زیادی کردند و از ابتدای رمضان حدود ۳۰ گوسفند عقیقه تقدیم شد که در نوع خود در کشور بی نظیر است.
حجت‌الاسلام قاضی دزفولی از برگزاری مراسم معنوی شب‌های قدر و برپایی نماز جماعت در پارک علی کله و دیگر برنامه‌های فرهنگی توسططلاب جهادی قدردانی کرد.

لزوم رفع مشکل مسکن جوانان

امام جمعه دزفول در بخش دیگری از خطبه‌ها، مسکن را محور اصلی و کلیدی اقتصاد عنوان کرد و گفت: مشکل مسکن باعث شده جوانان بدون سرپناه امیدی به ازدواج و فرزندآوری نداشته باشند.
وی افزود: مسوولان باید به وعده‌های خود عمل کنند و برای جوانان سرپناهی هرچند کوچک تهیه کنند.
حجت‌الاسلام قاضی دزفولی ضمن تبریک به سرهنگ بهروز حکمت پور که اخیرا به عنوان فرمانده ناحیه مقاومت بسیج دزفول معرفی شده از زحمات سرهنگ محمدرضا لیلی زاده قدردانی کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | تصاویری تلخ از انفجار مغازه عطرفروشی در ارومیه!