انفجار چاه فاضلاب قدیمی اهالی محله مهرآباد را به وحشت انداخت + عکس


انفجار چاه فاضلاب قدیمی اهالی محله مهرآباد را به وحشت انداخت + عکس

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران از وقوع انفجار در یک ساختمان مسکونی در پی ریختن بنزین در چاه فاضلاب ساختمان خبر داد.

درباره جزییات وقوع انفجار چاه فاضلاب در ساختمان مسکونی در خیابان مهرآباد اظهار کرد: ساعت ۱۳:۰۴ ظهر روز جاری یک مورد حادثه انفجار در یک ساختمان مسکونی در خیابان مهرآباد جنوبی، خیابان قضات‌لو به سامانه ۱۲۵ سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران اطلاع داده شد که بلافاصله پس از آن دو ایستگاه آتش نشانی به محل اعزام شدند.

وی گفت: حادثه در یک منزل سه طبقه قدیمی رخ داده بود. در یکی از اتاق‌های طبقه همکف چاهی وجود داشت که قرار بوده به سیستم شبکه فاضلاب شهری وصل شود. ساکنان ساختمان دهانه چاه را باز کرده بودند که حیوانات و حشراتی را داخل چاه مشاهده می‌کنند. به گفته ساکنان این ساختمان، این افراد به گمان خودشان با بنزین و مایعات قابل اشتعال و شعله ور کردن آن قصد داشتند حشرات و حیوانات را از بین ببرند که به محض اقدام، انفجاری رخ می‌دهد و حریق ایجاد می‌شود.

انفجار چاه فاضلاب قدیمی اهالی محله مهرآباد را به وحشت انداخت + عکس

ملکی ادامه داد: شیشه‌های این ساختمان در اثر این انفجار شکسته شده بود و دیوارهای این اتاق نیز بر اثر سوختگی لحظه‌ای دچار خسارت شده بود.

وی درباره خسارت جانی ناشی از وقوع این حادثه گفت: سه نفر از ساکنان این ساختمان که در اطراف چاه حضور داشتند و دو آقا و یک نفر خانم افغان بودند دچار سوختگی شده بودند که به عوامل اورژانس تحویل داده شدند.

ملکی با بیان اینکه آتش نشانان محل حادثه را ایمن سازی کردند گفت: موزاییک‌های اطراف دهانه چاه به علت انفجار تخریب شده بود که ایمن سازی‌های لازم انجام داده شد و محل به عوامل شهرداری و مالکان تحویل داده شد.

سخنگوی آتش‌نشانی تهران اظهار کرد: همیشه داخل چاه، به خصوص چاه های فاضلاب قدیمی گازهای خطرناکی وجود دارد که قابل اشتعال و انفجار هستند. ضمن اینکه بسیار مسموم کننده هستند. به همین دلایل افرادی که قصد داخل شدن به چاهی را دارند باید نکات بسیار مهمی را رعایت کنند. وقتی دهانه چاه باز می‌شود نباید موادی که قابلیت اشتعال و انفجار دارد داخل چاه ریخته شود، به خصوص زمانی که قصد دارند پس از ریختن مایعات از کبریت، فندک و... استفاده کنند یا حتی سیگار روشنی را داخل چاه بیندازند. بخارات حاصل از تبخیر مایعاتی مثل بنزین در کنار گاز مایعات فاضلاب که بسیار قابل اشتعال هستند می‌تواند انفجاری را ایجاد کند که حتی شدیدتر از این انفجار بوده و باعث تخریب ساختمان شود.

انفجار چاه فاضلاب قدیمی اهالی محله مهرآباد را به وحشت انداخت + عکس

وی افزود: به هیچ عنوان نباید این مواد خطرناک ریخته شود. حتی برخی پیش از اینکه دهانه چاه را باز کنند از طریق سرویس ‌های بهداشتی مقداری مایعات قابل اشتعال را وارد چاه‌های فاضلاب می‌کند که حیوانات و حشرات را از بین ببرد. این اقدام بسیار خطرناک است و تقاضا داریم اصلا این کارها انجام نشود. هرگونه اقدامی در خصوص چاه‌ها باید حتما توسط افراد متخصص و با تجربه انجام شود.

اخبار وبگردی را در اینجا بخوانید:

آیا این خبر مفید بود؟
0 0

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


خط و نشان صریح باقری برای صهیونیست‌ها