طرح جدید و متفاوت شیائومی برای تولید گوشی‌های چند تکه!


طرح جدید و متفاوت شیائومی برای تولید گوشی‌های چند تکه!

تا به امروز همه گوشی‎های هوشمندی که پیش روی خودمان دیده‎ایم محصولاتی متشکل از یک تکه واحد یا در جدیدترین مدل‎ها، گونه‎های تاشدنی بوده‎اند. اما به نظر شیائومی قصد دارد طرحی جدید با گوشی‎های چند تکه ارائه کند!

تا به امروز همه گوشیهای هوشمندی که پیش روی خودمان دیدهایم محصولاتی متشکل از یک تکه واحد یا در جدیدترین مدلها، گونههای تاشدنی بودهاند. اما به نظر شیائومی قصد دارد طرحی جدید با گوشیهای چند تکه ارائه کند!

گوشی هوشمند این روزها ابزاری با ساختار مشخص شامل یک صفحه نمایش لمسی بزرگ و بدنهای برای نگهداشتن اجزا و قطعات داخلی است. این واحد بودن بخشهای اصلی دستگاه، خصیصه ثابتی است که همه محصولات موجود در بازار دارند و تفاوتها تنها در طراحی ظاهری و داخلی خلاصه میشود.

عرضه گوشیهای تاشو فرصتی برای ایجاد تغییر هرچند بزرگ ولی نه چندان بنیادین در ساختار محصولات این گروه است که به کاربران اجازه داد دو دستگاه با نمایشگر بزرگ و کوچک را تحت یک محصول واحد در اختیار داشته باشند.

اما به نظر آینده به همین شکل ادامه پیدا نخواهد کرد و شرکتهایی مانند شیائومی قصد تغییر آن و ارائه طرحهایی جدید دارند که شاید تا پیش از این تنها در برخی فیلمهای علمی و تخیلی نمونههایی از آنها را دیده بودیم.

بنابر طراحی که شرکت شیائومی به تازگی در کشور خود به ثبت رسانده، ایده جدید ارائه شده توسط مهندسان این شرکت شامل یک دستگاه با قطعات جداشدنی است که میتوانند از محلی مشخص به یکدیگر متصل شده و دستگاهی واحد و جدید با ابعاد و مشخصات متفاوت را بسازند.

طرح جدید و متفاوت شیائومی برای تولید گوشی‌های چند تکه!

علاوه بر این طرح مذکور قابلیتهای گوشی تاشو را نیز به وضوح نشان داده و میتواند شامل دو گوشی متصل به هم که یک تبلت را تشکیل میدهند یا یک گوشی تاشو با دو سمت نمایشگر باشد.

طرحهایی مانند این در حال حاضر در گروه تبلت و لپتاپ برای تبدیل کردن تبلتها به لپتاپ با اضافه شدن صفحه کلید فیزیکی به دستگاه و ارتباط بین دو بخش (به صورت بسیار اندک) میسر شدهاند ولی باید به این حقیقت اذعان کرد که با اتصال دو بخش مجزا که هر کدام شامل واحدهای اصلی تشکیل دهنده یک گوشی هوشمند مانند حافظه، نمایشگر، پردازنده و باتری است، با دستگاه و طراحی کاملاً جدید و متفاوت روبرو خواهیم بود.

اگرچه ایده فوق یک طرح اولیه بوده و شاید هیچگاه به مرحله تولید نهایی و تجاری نرسد، میتوان این گفت که چنین طرحهایی نویدبخش اتفاقات آینده بسیار مثبتی خواهند بود که کمترین موهبت آنها ارائه الگوها و دستگاههایی متفاوت است که مسلماً کاربردهای بیشتری از گوشی و تبلتهای امروزی خواهند داشت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن معذرت خواهی زیبا و دلنشین برای آشتی و رفع کدورت ها