با این چند روش جیب برها را دور بزنید


با این چند روش جیب برها را دور بزنید

رکنا:در این مطلب چند روش بیاموزید، برای اینکه در دام جیب برها گرفتار نشوید.

به گزارش رکنا، در مطلب زیر به شما خواهیم گفت چگونه جیب بر‌ها را در سرقت از اموالتان ناکام بگذارید.

معمولا روزهای منتهی به سال نو و موعد خریدهای شب عید، باعث شلوغی و ازدحام جمعیت می‌شود، حالا نوبت بره‌کشان جیب‌برهاست تا با سوء استفاده از این شلوغی حسابی جیب آدم‌های کمی حواس‌پرت را خالی کنند.

اما آنها از چه شگردهایی استفاده می‌کنند و چطور می‌شود جیب‌برها را در اجرای نقشه‌شان ناکام گذاشت؟ جیب‌برها بیشتر در اماکن‌های شلوغ مانند ایستگاه‌های اتوبوس و مترو حضور دارند.

شیوه‌های جیب‌بری را بشناسیم

اول، جیب‌بری به شیوه گروهی: یک نفر به‌عنوان سارق اصلی و یک یا ۲ نفر در نقش سیاه‌کن مانع از دیده شدن و گاهی با مطرح کردن برخی سؤالات باعث به هم خوردن تمرکز شخص می‌شوند.

دوم، جیب بری به روش انفرادی: در این شگرد سارق خود به تنهایی با مهارت زیادی که دارد در ازدحام جمعیت به بهانه سوارشدن به‌خودروهای عمومی، واگن مترو، خرید از دستفروش‌ها و... جیب‌بری می‌کند.

سوم، جیب‌بری در پوشش مسافرکشی: این گروه از سارقان جیب‌بر در پوشش مسافرکشی اقدام به سرقت می‌کنند. دو نفر از سارقان در صندلی عقب می‌نشینند و با صحبت‌های انحرافی باعث حواس‌پرتی شخص شده و در فرصت مناسب جیب او را خالی می‌کنند.

راه‌های مقابله با جیب بری

اول: وجه‌نقد به هیچ عنوان تنها دریک جیب به‌ویژه جیب عقب نگهداری نشود.

دوم: با توجه به تجهیز مراکز فروش به دستگاه‌های pos با رعایت نکات ایمنی به جای همراه داشتن پول نقد از کارت اعتباری استفاده کنید.

سوم: به هیچ عنوان رمز ورودی کارت عابر بانک روی آن و یا در کنارش درج نشود.

چهارم: در زمان پرداخت به هیچ عنوان رمز کارت را با صدای بلند و در حضور دیگران، اعلام نکنید. بهتر است رمز کارت توسط صاحب کارت ثبت شود.

پنجم:‌ درصورت سوار شدن به‌خودروهای مسافرکش شخصی همیشه مراقبت محتویات جیب خود باشید.

ششم: هنگام سوار شدن به‌ خودروهای عمومی یا حضور در مراکز خرید، حواستان به گوشی تلفن همراهتان باشد و آن را در جیبی قرار دهید که خارج کردن آن توسط جیب‌برها امکان‌پذیر نباشد.

اخبار وبگردی را در اینجا بخوانید:

آیا این خبر مفید بود؟
0 0

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سرقت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس