رنگ قرمز از نقشه کرونایی خراسان رضوی رخت بر بست


رنگ قرمز از نقشه کرونایی خراسان رضوی رخت بر بست

مشهد- ایرنا- رییس کمیته رسانه و اطلاع رسانی قرارگاه مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بر اساس آخرین اعلام وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، هم اکنون هیچ کدام از شهرهای خراسان رضوی در وضعیت قرمز کرونای قرار ندارد و هفت شهر استان در شرایط آبی کرونایی قرار گرفته اند.

به گزارش روز شنبه دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دکتر محمد پهلوان کاشی با بیان این که در حال حاضر شهرهای تربت جام، بینالود، درگز، خواف، سرخس، زاوه و گناباد در شرایط آبی قرار دارند افزود: براساس اعلام وزارت بهداشت، تنها سه شهر کوهسرخ، فیروزه و نیشابور در شرایط نارنجی قرار دارند و سایر شهرها نیز در وضعیت زرد کرونایی هستند.

وی ادامه داد: تداوم همکاری عموم مردم در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، حفظ فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک و تکمیل واکسیناسیون در کاهش زنجیره انتقال ویروس کرونا نقش بسزایی دارد.

رییس کمیته رسانه و اطلاع رسانی قرارگاه مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تاکنون بیش از ۹۷ درصد گروه سنی بالای ۱۲ سال دُز اول واکسن کرونا و حدود ۸۶ درصد از این گروه سنی دُز دوم را دریافت کرده اند.

پهلوان افزود: میزان واکسیناسیون در دُز سوم گروه سنی بالای ۱۸ سال بیش از ۳۷ درصد و در دُز اول گروه سنی پنج تا ۱۱ سال نیز بیش از ۱۶ درصد بوده است.

وی با تاکید بر این که تمامی سطوح بهداشتی و درمانی برای خدمات رسانی به بیماران مبتلا به کرونا در تمامی ایام در آمادگی کامل هستند ادامه داد: طی یک روز گذشته ۴۴۱ بیمار مبتلا و یا مشکوک به کرونا به اورژانس بیمارستان‌ها و یا مراکز منتخب مراجعه و خدمات درمانی را به صورت سرپایی دریافت کردند.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۶ شهرستان خراسان رضوی ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۷ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی نیشابور و تربت‌جام است.

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون هفت میلیون و ۲۲۱ هزار و ۱۲۱ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و با فوت ۱۹ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته مجموع جان باختگان این بیماری در کشور به ۱۴۱ هزار و ۷۲ تن رسیده است.

همچنین تاکنون ۶ میلیون و ۹۸۰ هزار و ۴۸۳ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

تاکنون ۶۴ میلیون و پنج هزار و ۹۸ دُز اول، ۵۷ میلیون و ۲۷ هزار و ۳۴۱ دُز دوم و ۲۶ میلیون و ۴۰۳ هزار و ۱۳۵ دُز سوم واکسن کرونا تزریق شده است و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۴۷ میلیون و ۴۳۵ هزار و ۵۷۴ دُز رسیده است.

هم اینک ۲ شهرستان کشور در وضعیت قرمز، ۴۸ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۳۲۳ شهرستان در وضعیت زرد و ۷۵ شهرستان در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید