ایلان ماسک 8.5 میلیارد دلار از سهام تسلا را فروخت


سه روز پس از موافقت هیات مدیره توییتر با فروش این شبکه اجتماعی به «ایلان ماسک»، شنیده می‌شود که ثروتمندترین فرد جهان 9.6 میلیون از سهامش در تسلا را به قیمت 8.5 میلیارد دلار فروخته است. با توجه به پرونده‌هایی که ماسک اخیرا به کمیسیون بورس و اوراق بهادار ارائه کرده، او ابتدا روز سه‌شنبه، 3.7 میلیون از سهام تسلا را به مبلغ 3.3...

ایلان ماسک 8.5 میلیارد دلار از سهام تسلا را فروخت
سه روز پس از موافقت هیات مدیره توییتر با فروش این شبکه اجتماعی به «ایلان ماسک»، شنیده می‌شود که ثروتمندترین فرد جهان 9.6 میلیون از سهامش در تسلا را به قیمت 8.5 میلیارد دلار فروخته است.
با توجه به پرونده‌هایی که ماسک اخیرا به کمیسیون بورس و اوراق بهادار ارائه کرده، او ابتدا روز سه‌شنبه، 3.7 میلیون از سهام تسلا را به مبلغ 3.3 میلیارد دلار فروخته و 735 هزار سهم دیگر را روز چهارشنبه به ارزش 654 میلیون دلار به فروش رسانده است.
صبح جمعه، ابتدا فاش شده بود که ماسک حدود 4.4 میلیون سهام خود از غول خودروسازی را به ارزش 4 میلیارد دلار فروخته است. حالا در گزارش جدید، این عدد تصحیح شده و ظاهرا مدیرعامل تسلا در آن زمان 5.2 میلیون سهم دیگر را به مبلغ 4.5 میلیارد دلار فروخته است.
با وجود ارقام ارائه شده در این گزارش، می‌توان گفت در مجموع ماسک برای هر سهم خود به عنوان میانگین 883.09 دلار دریافت کرده است. ماجرا زمانی جالب‌تر می‌شود که متوجه شوید این فروش تنها 5.6 درصد از سهم ماسک در تسلا (در آغاز روز سه‌شنبه) را شامل می‌شود و کمتر از 4 درصد کل دارایی‌های تسلا است.
تامین سرمایه ایلان ماسک برای توییتر؟
فروش سهام تسلا توسط ماسک در حالی انجام شده که او روز دوشنبه با هیات مدیره توییتر سر مبلغ نزدیک به 44 میلیارد دلار برای خرید این شبکه اجتماعی به توافق رسیده بودند. بر اساس داده‌های بلومبرگ، ماسک با 249 میلیارد دلار دارایی، به عنوان ثروتمندترین فرد کنونی جهان شناخته می‌شود.
هرچند در پرونده‌ها، به هیچ دلیلی برای برای فروش سهام اشاره نشده، اما به نظر می‌رسد ایلان ماسک در حال جمع‌آوری سرمایه برای خرید توییتر است.
ماسک عصر پنجشنبه پس از تشکیل پرونده اولیه و پیش از فاش شدن فروش روز پنجشنبه‌اش در توییتر گفته بود: «پس از امروز هیچ فروش دیگری برای تسلا برنامه‌ریزی نشده است.»

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)