آیا نوشیدن آب بیشتر واقعا کیفیت پوست را بهتر می‌کند؟


آیا نوشیدن آب بیشتر واقعا کیفیت پوست را بهتر می‌کند؟

نوشیدن آب زیاد، علاوه بر این‌که آبرسانی به بدن را در سطح مطلوبی نگه می‌دارد، می‌تواند مزیت‌های دیگری داشته باشد.

به گزارش بهداشت نیوز، نوشیدن آب زیاد، علاوه بر این‌که آبرسانی به بدن را در سطح مطلوبی نگه می‌دارد، می‌تواند مزیت‌های دیگری داشته باشد مانند تقویت سیستم ایمنی و ارتقای کیفیت گوارش. این فواید در گروه فواید داخلی نوشیدن آب برای بدن قرار می‌گیرند، درحالی که فواید بیرونی آب برای بدن را هم نباید نادیده گرفت. یکی از سوالاتی که در این زمینه پیش می‌آید هم این است که آیا نوشیدن آب زیاد می‌تواند ظاهر بهتری به پوست بدهد و سلامتی پوست را به سطح بهتری برساند؟

نوشیدن آب بیشتر، رطوبت پوست را افزایش نمی‌دهد


دکتر کوری هارتمن، متخصص پوست‌ومو می‌گوید: «به‌طور کلی یک فرد سالم که همیشه به اندازه کافی آب می‌نوشد، سالم‌تر از کسانی است که در طول روز به اندازه کافی آب مصرف نمی‌کنند. پوست هم این تفاوت را منعکس می‌کند».

پس به‌عنوان یک پاسخ ساده و کوتاه می‌توان گفت که نوشیدن آب می‌تواند سلامتی پوست را ارتقا بدهد، اما نباید انتظارات عجیبی از این کار داشت. درواقع اگر هدف کسی آبرسانی باکیفیت و عالی به پوست باشد، نوشیدن آب در گروه راهکارهایی با کارآمدی و اثربخشی پایین قرار می‌گیرد.

وقتی که آب می‌نوشید، ذرات آب مستقیما به پوست نمی‌رسند. آب در دستگاه گوارش جریان می‌یابد، وارد گردش خون می‌شود و سپس توسط کلیه‌ها دفع می‌گردد. پس آب درنهایت به سلول‌های داخل بدن آبرسانی می‌کند. همه اینها به ما می‌گویند که محصولات موضعی آبرسان و مرطوب‌کننده‌ای که برای پوست طراحی می‌شوند، بهترین گزینه‌ها برای تامین آب و رطوبت پوست هستند.

پوست خشک به چربی نیاز دارد، نه به آب بیشتر


پوست خشک و پوست کم‌آب با همدیگر تفاوت‌هایی دارند. اگر پوست شما خشک باشد، افزایش مقدار آبی که روزانه می‌نوشید درنهایت کمکی به شما نخواهد کرد. خلاصه این‌که پوست خشک به چربی نیاز دارد و پوست کم‌آب به آب بیشتر. پس ابتدا باید مطمئن شوید که با کدام یک از این مشکلات سروکار دارید تا سپس بتوانید بهترین راهکار را برای مقابله با آن انتخاب کنید.

اگر مشکل شما واقعا خشکی پوست است، باید از ترکیباتی مانند سرامیدها، اسید هیالورونیک و گلیسیرین برای ترمیم سد دفاعی پوست خودتان کمک بگیرید تا از این طریق بتوانید چربی پوست را به سطح مطلوب بازگردانید.

آب فواید خاص خودش را برای پوست دارد


به‌گفته دکتر هارتمن، درحالی که نوشیدن آب بیشتر اثرات منفی برای پوست ندارد، عدم دریافت آب کافی می‌تواند به سلامتی پوست آسیب برساند. کم‌آبی شدید پوست می‌تواند باعث افتادگی پوست شود و ظاهر کدری به پوست بدهد.

از طرف دیگر، اگر کسی در مصرف آب شدیدا زیاده‌روی کند، ممکن است به مسمومیت با آب و هایپوناترمی (کاهش شدید سدیم خون) مبتلا شود. با این‌حال، ‌کسانی که همیشه آب مورد نیاز بدن را به‌درستی تامین می‌کنند، از یک مزیت مهم برخوردار می‌شوند: کاهش پف‌کردگی زیر چشم‌ها. بنابراین مصرف آب به اندازه کافی در حداقلی‌ترین حالت می‌تواند ظاهر بهتری به چشم‌های شما بدهد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه پوست

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


(تصاویر) نمایش موزیکال «شازده کوچولو»