فناوری‌های مالی باید در کشور رشد و توسعه پیدا کند


فناوری‌های مالی باید در کشور رشد و توسعه پیدا کند

رئیس بانک مرکزی گفت: «این اطمینان را می‌دهم که دوره مدیریت من دوره‌ای است که فناوری‌های مالی باید در کشور رشد و توسعه پیدا کند و این مبنای توسعه نظام مالی و بانکی کشور خواهد بود. »

فناوری‌های مالی باید در کشور رشد و توسعه پیدا کند

به گزارش روز شنبه ایران اکونومیست، این نخستین بار است که رییس‌کل بانک مرکزی ایران با فعالان حوزه فین‌تک نشستی را برگزار کرده است.

«علی صالح‌آبادی» رئیس‌کل بانک مرکزی در نشست با فعالان فناوری‌های مالی ایران (فناوری‌های مالی) گفت: زمانی که در تالار بورس فعالیت داشتم به این نتیجه رسیدیم که باید روی توسعه الکترونیکی بورس تمرکز کرده و در این راستا حرکت کنیم.

وی افزود:‌ آن زمان حرکت به سمت معاملات آنلاین را آغاز کردیم و من همیشه از آن به عنوان انقلابی در این حوزه یاد کردم، چرا که دسترسی مردم به بازار سرمایه به شکل جدی تسهیل شد.

صالح آبادی تصریح‌کرد: پیش از انجام آنلاین معاملات، این کار از طریق کارگزاران بورس انجام می شد که کانال محدودی را ایجاد کرده بود. اما زمانی که بستر آنلاین برای این کار فراهم شد، مردم از سراسرجهان توانستند در این بستر کار خود را انجام بدهند و همین مساله حجم معاملات و میزان نقد شوندگی را بسیار بالا برد و اتفاقات بزرگی رخ داد.

رئیس‌کل بانک مرکزی افزود: اعتقاد ما این است که دسترسی مردم به نظام بانکی، خدمات و تسهیلات در نظام بانکی تسهیل شود. برای دستیابی به این هدف نیز فناوری‌های مالی نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کنند.

وی تاکید کرد: در سال‌های اخیر فناوری تحت عنوان بلاک‌چین آمده که آن نیز مسایل خاص مربوط به خود را دارد و تسهیلات بیشتری را ایجاد می‌کند. ورود این فناوری باعث شده حتی شکل ارزیابی و اعتبارسنجی نیز با گذشته متفاوت شود.

صالح‌آبادی ادامه‌داد: پلتفرم‌های جدید حوزه فناوری در آینده جهان نقش موثرتری را ایفا خواهند کرد و برگزاری جلسه امروز مقدمه‌ای برای آغاز ارتباط موثر با پلتفرم‌های این حوزه است.

وی خاطرنشان کرد: سند باکس بانک ملی نیز در حال راه اندازی است که اتفاق خوبی در این حوزه به حساب می آید و می‌تواند به تعامل با پلتفرم‌های حوزه فین‌تک کمک کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید