فیلمواره خلیج فارس آغاز شد


فیلمواره خلیج فارس آغاز شد

نخستین فیلمواره خلیج فارس «ای چشم آبی ازلی» به مناسبت روز ملی خلیج فارس آغاز به کار کرد.

فیلمواره خلیج فارس آغاز شد

به گزارش ایران اکونومیست به نقل از روابط عمومی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، مرتضی رضوانفر ـ عضو هیأت علمی پژوهشگاه میراث‌فرهنگی ـ گفت: فیلمواره خلیج فارس با همکاری میراث‌ خلیج فارس و دریای مکران و سینمای جوان از امروز (شنبه دهم اردیبهشت‌ماه) آغاز به کار کرد و تا ۱۳ اردیبهشت‌ماه ادامه دارد. در این فیلم‌واره قرار است فیلم‌های کوتاهِ مستند و داستانی اکران شود. نشست‌های تخصصی مجازی ‌این رویداد نیز در اینستاگرام به نشانی lycskhuz@ و همچنین نمایشگاه عکس و اکران فیلم‌ها در فضای مجازی به نشانی www.midio.ir برای عموم قابل دسترس است.

به گفته او، در این فیلمواره، اکران سیار فیلم‌های دریایی به شکل چرخشی در شهرها و روستاهای ساحلی و کم‌برخوردار استان‌های همجوار خلیج فارس با حضور عوامل فیلم و تقدیر از فیلمسازان انجام می‌شود. پیش‌تر نیز، نمایشگاه عکس به شکل چرخشی در استان‌های بوشهر، خوزستان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان برپا شده است.

مدیر پایگاه میراث‌ خلیج فارس و دریای مکران با اشاره به بخش‌های متنوع نخستین فیلمواره خلیج فارس، گفت: تولید داستانک‌ها از افسانه‌ها و باورهای مردمان ساحل‌نشین به همراه تصویرسازی ویژه هر استان مناسب برای کودکان و نوجوانان، معرفی قهرمانان اسطوره‌ای و حماسی مثل شهید رئیسعلی دلواری، شهید مهدوی و شهید همتی در بوشهر، شهید دریادار بایندر در خوزستان و امامقلی‌خان در هرمزگان در حوزه صدا و تصویر، تولید پادکست و ویدئوکست با موضوعات تاریخ، جغرافیا، معرفی کتاب، داستان، شعر، موسیقی، مردم‌شناختی، محیط زیست دریایی، صید و صیادی، معماری، معرفی ناخدایان، ملاحان، مشاهیر، آداب و رسوم و صنایع‌دستی و... از دیگر بخش‌های این جشنواره است.

رضوانفر افزود: این تولیدات در فضای مجازی و کانال‌های اجتماعی قرار می‌گیرد تا همیشه در دسترس مردم قرار گیرد. علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به وب‌سایت www.midio.ir آثار منتخب را به شکل آنلاین تماشا کنند. مهلت تماشای این رویداد ملی همزمان در سه باکس از دهم اردیبهشت‌ماه به‌مدت سه روز است که علاقه‌مندان می‌توانند ۲۴ ساعته به شکل رایگان آثار منتخب را مشاهده کنند.

مدیر پایگاه میراث‌ خلیج فارس و دریای مکران همچنین گفت: برای دسترسی سریع به اکران آنلاین آثار در باکس یک بر این لینک و باکس دو بر این لینک و در باکس سه بر این لینک کلیک کنید. همچنین فیلم‌هایی که قرار است در سه باکس اکران شود در فایل ضمیمه پیوست شده است.

رضوانفر از حضور ۴۱ عکاس و فیلم‌ساز در نخستین فیلمواره خلیج فارس خبر داد و افزود: محمود عباسی، سامان علی‌نژاد و علی هنرجزیان از آبادان، کیومرث خوش‌ صفت و اصغر بشارتی از بندرعباس، سارا شادکام، سیدمحمد فاطمی، علی اصغر نصوری، جلیل گلستانیان، اکبر شکوه، میثم حبشی و عبدالرحمن برزگر از بوشهر، احمد عباسی، صادق سوری و محمدمیربزرگ از سیستان و بلوچستان، محمدباقر حنطوش زاده، سروش جوادیان فر و علی خامسی از دزفول، مرتضی یاقوتی، مصطفی غلام نژاد و حسین عبادی از اهواز و شورش مباشری از عکاسان حاضر در نخستین فیلمواره خلیج فارس هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا