شما نظر دادید: مشکلات اقتصادی در صدر دلایل افزایش طلاق


شما نظر دادید: مشکلات اقتصادی در صدر دلایل افزایش طلاق

کاربران خبرآنلاین اظهارنظر کردند چرا زندگی متاهلی ناموفق شده و یک سوم از ازدواج‌ها به بن‌بست می‌رسد؟

واقعیت این است که براساس آمارها از هر سه ازدواج یک ازدواج به طلاق منجر می‌شود و باید گفت بیش از یک سوم از ازدواج‌ها ناموفق است. گزارش‌ها نشان می‌دهد از سال ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۹ طلاق ۲۸درصد رشد داشته است که سه عامل بی‌توجهی، بی‌تعهدی و بی‌احترامی از مهم‌ترین عوامل آن به شمار می‌رود.

کاربران خبرآنلاین درباره ناموفق بودن ازدواج‌ها نظر داده اند. از دیدگاه بسیاری از مخاطبان، عوامل اقتصادی حرف اول را می زند. مسایلی مانند چشم و همچشمی، دریافت خدمات مادی به ازای تشکیل خانواده و کلا سخنانی که بوی اقتصاد از آن به مشام می رسد در دیدگاه این گروه از مخاطبان عامل تعیین کننده در ختم رابطه مبتنی بر ازدواج است.

یک مخاطب در بخشی از نظر خود نوشته: در کنار اقتصاد نابسامان، تربیت غلط نسل های جدید بیشترین تاثیر را داره. دخترانی که فکر میکنن ازدواج یعنی یه نفر با شاسی بلند بیاد دنبالش، ببرش در یه ویلای مجلل با همه امکانات درحالی‌که ازدواج شروع راهی سخت برای ساختن یک زندگی مشترک هست که باید در آن هم زن تلاش زیادی کنه و هم مرد. و همینطور پسرانی که هیچ درکی از این ندارند که ازدواج یعنی مسئولیت سنگین زندگی که باید برای آن شبانه روز زحمت کشید.

مخاطب دیگری نوشته: مشکلات مالی و درآمدی با افزایش روزانه هزینه های زندگی هر ازدواج موفقی را ناموفق می کند.

یکی از کاربران نوشته: فقط و فقط اقتصاد که برامون درست کردن دلیلش هست.

همچنین یک کاربر نظر داده که: ببینید چقدر خانواده های مرفه از جمله سلبریتی ها طلاق دادن . نکنه میخوای بگی اینا هم مشکل اقتصادی داشتن. علت مهم طلاق عدم درک صحیح معنای زندگی مشترک است.

ولی مسایل فرهنگی هم از سوی تعداد زیادی از کاربران مورد تاکید قرار گرفته و به عنوان عامل اصلی طلاق مطرح شده است. مهدی در این خصوص عنوان کرده: درسته طبق آمار مسائل اقتصادی کمترین نقش در طلاق داره بیشتر عدم تفاهم وفرهنگی اگه زوجین بدونن باید با هم زندگی روبسازن خیلی از مشکلاتشان حل خواهد شد بازیگران سینما پول دارن چرا طلاق بینشون زیاده .

مخاطبی به نام وحید طعنه زده که: مگر شماها نمی خواستین سبک اروپا را تو ایران پیاده کنید، این هم نتایجش هست، خیلی مسئله غافل گیر کننده ای نیست.

کاربر دیگری مسایل فرهنگی مربوط به اقتصاد خانواده و الگوی رفتار زوجین با یکدیگر را عامل اصلی طلاق می داند. او نوشته: چون دائم خانم ها رو تشویق کردین به داشتن استقلال مالی و چه و چه، دیگه زندگی مشترک براشون اولویت نیست. اینکه خانم ها فعالیت های اجتماعی در بالاترین سطوح داشته باشند بسیار عالیه ولی با اولویت خانواده. وقتی خانواده رو ازشون گرفتید همه این فسادها پیش میادو بیشترین ضربه رو هم خود اون خانم ها خواهند خورد.

کاربری که خود را نامی معرفی کرده هم از تجربه تلخ شخصی‌اش نوشته است: اینجانب چون یک تجربه نا موفق داشتم خدمت شما عرض میکنم: مردان و زنان ایرانی بد نیستند ولی در شرایط فعلی مناسب هم نمیباشند. به عبارت بهتر بسیار مشکل است زن و شوهری را بیابیم که در اکثر موارد با هم تفاهم داشته باشند. وقتی هم که رفته رفته اختلافات زیاد میشوند از یک جائی به بعد ادامه زندگی بسیار ناراحت کننده است در نتیجه چاره‌ای جز طلاق باقی نمی‌ماند.

حرف و حدیث درباره طلاق و عوامل به وجود آمدن آن بسیار است ولی گویی کسی توان اثرگذاری بر این عوامل را ندارد.

۲۳۳۲۳۱

کد خبر 1626495

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر لطف حق به صورت داستان + متن شعر