دلار، یوان را سرنگون می‌کند؟


دلار، یوان را سرنگون می‌کند؟

عصر اعتبار- بانک‌های سرمایه‌گذاری پیش‌بینی ارزش یوان خود را کاهش می‌دهند زیرا ارز چین به سمت بدترین رویداد ماه در سه دهه اخیر پیش می‌رود.

به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، پیش‌بینی متوسط ‌9 بانک نشان می‌دهد که یوان در پایان سه ماهه دوم 6.63 در هر دلار معامله شود. اکثر آنها انتظار دارند که یوان در پایان سال به 6.71 کاهش یابد.

بانک جی چی مورگان، دو بار در هفته پیش‌بینی یوان خود را کاهش داده است و تحلیلگران بانک HSBC و استاندارد چارترد (Chartered) همچنین سایرین نیز نسبت به ارز چین پیش‌بینی نزولی نشان داده‌اند.

یوان روز جمعه به 6.6510 در هر دلار رسید که پایین‌ترین سطح در 18 ماه گذشته است.

استاندارد چارترد با تجدیدنظر در پیش‌بینی پایان ژوئن خود به 6.7 در هر دلار از 6.35 قبلی گفت: مقامات ممکن است از یوان ضعیف‌تر برای حمایت از رشد و صادرات استقبال کنند زیرا خروجی‌ها احتمالا قابل مدیریت هستند.

بانک‌ها پیش از این در چشم‌انداز سالانه خود که در اواخر سال گذشته منتشر شد، زمانی که یوان به‌طور پیوسته و در میان ارزهای بازارهای نوظهور در حال افزایش بود، پیش‌بینی کرده بودند که این ارز در حدود 6.4 در پایان ژوئن معامله شود.

این چرخش در بحبوحه سقوط 4.6 درصدی یوان در ماه آوریل در برابر دلار رخ داده است، دلاری که این ارز را در مسیر بزرگترین افت ماهانه خود از زمان یکسان‌سازی نرخ ارز رسمی و بازار چین در سال 1994 قرار داده است.

به گفته تحلیلگران، بدتر شدن چشم‌انداز رشد آسیب‌دیده از قرنطینه‌های کووید-19 و شکاف سیاستی در حال افزایش با ایالات‌متحده، احتمالا در کوتاه‌مدت جریان‌ها را به سمت دلار سوق می‌دهد.

به گزارش اکونومیک، وانگ جو، رئیس بخش بزرگ چین در FX و استراتژی نرخ ارز در BNP Paribas گفت: «ما معتقدیم که واگرایی سیاست پولی درک شده بازار بین فدرال رزرو و بانک مردمی چین می‌تواند در سه ماهه دوم تا سه ماهه سوم به حداکثر برسد».

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها