ماهواره های استارلینک جدید به فضا رفتند


عصر دیروز و طی عملیاتی موفق، شرکت اسپیس ایکس گروه دیگری از ماهواره‌های استارلینک را به مدار فرستاد. این ماهواره ها با هدف ارائه اینترنت ماهواره ای توسط ایلان ماسک به کار گرفته شده اند. ساعاتی پیش یک موشک فالکون 9، پنجاه و سه ماهواره را از مجتمع پرتاب شماره 40 ایستگاه نیروی فضایی کیپ کاناورال به مدار زمین منتقل کرد. این...

ماهواره های استارلینک جدید به فضا رفتند
عصر دیروز و طی عملیاتی موفق، شرکت اسپیس ایکس گروه دیگری از ماهواره‌های استارلینک را به مدار فرستاد. این ماهواره ها با هدف ارائه اینترنت ماهواره ای توسط ایلان ماسک به کار گرفته شده اند.
ساعاتی پیش یک موشک فالکون ۹، پنجاه و سه ماهواره را از مجتمع پرتاب شماره ۴۰ ایستگاه نیروی فضایی کیپ کاناورال به مدار زمین منتقل کرد.
این پرتاب طبق برنامه در ساعت ۵ و ۲۷ دقیقه بعد از ظهر به وقت محلی انجام شده و موشک مرحله اول قابل استفاده مجدد در ساعت 5 ۵ و ۳۶ دقیقه بعد از ظهر روی کشتی دارای سکوی ویژه Just Read the Instructions فرود آمد. شرکت اسپیس ایکس در این رابطه طی بیانیه ای اعلام کرد که این دومین پرواز تقویت کننده در ۲۱ روز بود.
گفتنی است عملیات پرتاب روز جمعه، چهل و چهارمین ماموریت استارلینک را رقم زده و به این ترتیب شرکت اسپیس ایکس اکنون مجموعه ای متشکل از بیش از ۲ هزار ماهواره در مدار پایین زمین دارد که اتصال اینترنت را برای صدها هزار کاربر در اقصی نقاط جهان فراهم می کند. گفتنی است در هفته گذشته و تاریخ ۲۱ آپریل (یک اردیبهشت) به دلیل وزش باد شدید به تعویق افتاده بود.
یکی از مسائل قابل توجه در زمینه ماهواره های اینترنتی استارلینک، این است که مجموعه اسپیس ایکس پایانه های زمینی خود را برای استفاده در زمان تهاجم روسیه در اختیار دولت اوکراین قرار داده است.
میخائیلو فدوروف، وزیر تحول دیجیتال اوکراین در توییتی از ماسک به خاطر محموله تجهیزات دریافت اینترنت ماهواره ای استارلینک که اوکراین در پایان فوریه دریافت کرد، تشکر کرد.
از جمله دیگر موارد دارای اهمیت عملیات فوق، استفاده از موشک فالکون ۹ است که یک موشک دو مرحله ای قابل استفاده مجدد محسوب می شود که توسط اسپیس ایکس طراحی و تولید شده است. اسپیس ایکس در این رابطه گفت که قابلیت استفاده مجدد باعث کاهش هزینه ها با استفاده مجدد از گران ترین قطعات موشک می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج