جراحی بزرگ در نظام تأمین‌اجتماعی


مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی، سیاست‌های کلی تأمین‌اجتماعی، ابلاغ شده از سوی مقام معظم رهبری را جراحی بزرگ در حوزه رفاه و تأمین‌اجتماعی دانست و گفت: اگر به شکل صحیح و هدفمند این سیاست‌ها را اجرا کنیم، اقشار مختلف مردم، از دستاوردهای آن، منتفع خواهند شد.

به گزارش تأمین‌اجتماعی، میرهاشم موسوی در نخستین جلسه دبیرخانه دائمی پیگیری سیاست‌های کلی تأمین‌اجتماعی که با موضوع ارائه گزارش برنامه‌ها و اقدامات انجام شده حوزه‌های مختلف برگزار شد، افزود: در این سیاست‌ها، راهکارهای تحقق تأمین‌اجتماعی فراگیر و جامع در لایه‌های مختلف بیمه‌ای، امدادی و حمایتی مورد اشاره قرار گرفته و موضوعاتی چون فعالیت بیمه‌های تکمیلی و مازاد در کنار بیمه‌های پایه و با مشارکت ذی‌نفعان، لزوم پیش‌بینی منابع پایدار و اهمیت رعایت محاسبات بیمه‌ای در این سیاست‌ها مطرح شده است.
وی گفت: پیگیری سیاست‌های ابلاغی در سازمان تأمین‌اجتماعی منتهی به دو ماه یا شش ماه فرصت درنظر گرفته شده برای ارائه برنامه به مجلس نخواهد بود بلکه دبیرخانه مسئولیت پیگیری دائمی این سیاست‌ها را برعهده خواهد داشت چراکه به نظر می‌رسد پیگیری‌های موقتی و مقطعی، موجب شکست اصلاحات پیشین در حوزه تأمین‌اجتماعی شده است.

موسوی با اشاره به اینکه تحقق عدالت از اهداف عالیه سند سیاست‌های کلی تأمین‌اجتماعی است و در تعریف برنامه‌ها و هر اصلاح و ترمیمی، غایت و ایده‌آل مدنظر باید دستیابی به عدالت باشد که در الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت بر آن تاکید شده است، افزود: استفاده از تجارب موفق بشری در حوزه رفاه و تأمین‌اجتماعی باید در دستور کار دبیرخانه باشد و به الگوهای موفق کشورهای مختلف توجه شود. همچنین باید از دانش و نظرات صاحب‌نظران و اساتید دانشگاه و حوزه و نیز شرکای اجتماعی بهره بگیریم. همچنین باید یک پیوست فرهنگی و ارتباطی برای تبیین موضوع در افکار عمومی و رسانه‌ها تدوین شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لاوروف درباره تضمین های امنیتی در صورت مذاکرات درباره اوکراین صحبت کرد