سازمان بازرسی به مسئله عدم اطلاعات‌دهی دستگاه ها ورود کند


سازمان بازرسی به مسئله عدم اطلاعات‌دهی دستگاه ها ورود کند

رئیس کل سازمان امور مالیاتی بر حمایت ارکان نظام و دستگاه های اجرایی برای دسترسی کامل نظام مالیاتی به اطلاعات اقتصادی اشخاص تاکید کرد.

داود منظور گفت: سازمان بازرسی کل کشور باید به مسئله عدم ارائه اطلاعات اقتصادی اشخاص توسط دستگاه های اجرایی داده محور که تکلیف قانونی برای ارائه اطلاعات به دستگاه مالیاتی دارند، ورود کند.

به گفته او، از جمله ظرفیت ‎های قانونی برای وصول مالیات که هنوز به طور کامل به بار ننشسته، ظرفیت ماده ۱۶۹ مکرر قانون مالیات های مستقیم است که در این رابطه عدم همکاری برخی دستگاه ها در ارسال اطلاعات کامل و دقیق به این سازمان قابل توجه است.

وی همچنین به دو چالش مهم نظام مالیاتی یعنی شرکت های صوری و همچنین سوء استفاده از کارت های بازرگانی برای فرار مالیاتی اشاره کرد و گفت: رفع این چالش ها به ساز وکارهای ملی و همکاری ارکان مختلف نظام به ویژه دستگاه های نظارتی و انتظامی، اداره ثبت شرکت ها و دفاتر اسناد رسمی نیاز دارد.

امروز رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور با ذبیح الله خداییان، رئیس سازمان بازرسی کل کشور دیدار کرده و طرفین بر ضرورت تقویت همکاری ها جهت استفاده از تمامی ظرفیت های قانونی برای وصول حداکثری مالیات و مبارزه با فرار مالیاتی در کشور تاکید کردند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تاثیر سال اژدها بر متولدین سال‌های دیگر چگونه است؟