عملکرد نامطلوب سپاهان در ادوار لیگ قهرمانان


عملکرد نامطلوب سپاهان در ادوار لیگ قهرمانان

سپاهانی‌ها در 13 دوره‌ لیگ قهرمانان آسیا تنها 3 بار موفق به صعود از مرحله گروهی شده‌اند.

به گزارش مشرق، شاگردان محرم نویدکیا پس از شکست سنگین مقابل الدحیل از دور رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا کنار رفتند. شکستی که باعث انتقادات بسیار زیادی از سوی کارشناسان و پیشکسوتان فوتبال شد. شاگردان محرم نویدکیا با وجود ارائه یک عملکرد خوب در خط حمله اما در خط دفاعی بسیار ضعیف کار کردند و در ۶ بازی خود ۱۲ گل دریافت کردند.

سپاهانی‌ها آخرین بار در سال ۲۰۱۲ توانستند از مرحله گروهی این رقابت‌ها صعود کنند. آن‌ها با وجود این‌که تجربه خوبی در این رقابت‌ها دارند، در بیشتر رقابت‌ها از مرحله گروهی صعود نکردند. طلایی‌پوشان با وجود این‌که تنها تیم ایرانی هستند که در جام باشگاه‌های جهان حضور پیدا کرده و سابقه حضور در فینال لیگ قهرمانان آسیا را دارند اما از سال ۲۰۰۴ تاکنون تنها سه بار از مرحله گروهی صعود کردند.

بیشتر بخوانید:

داور بازی حساس سپاهان و استقلال مشخص شد

سپاهانی‌ها از سال ۲۰۰۴ تاکنون ۱۳ بار در لیگ قهرمانان آسیا شرکت کردند. اوج درخشش طلایی‌پوشان در سال ۲۰۰۷ رقم خورد. جایی که با هدایت لوکا بوناچیچ به فینال رقابت‌ها رسیدند. تیم فوتبال سپاهان، در دو دیدار رفت و برگشت با نتیجه ۳ بر یک از اوراواردز ژاپن شکست خورد و عنوان نائب قهرمانی را از آن خود کرد.

آن‌ها در سال ۲۰۱۱ و ۲۰۱۲ تا مرحله یک چهارم نهایی صعود کردند و دو سال موفق را پشت سر گذاشتند اما پس از سال ۲۰۱۲ تاکنون موفق به صعود از مرحله گروهی نشدند. سپاهانی‌ها از ۹۰ بازی خود در تمام ادوار لیگ قهرمانان آسیا ۳۹ پیروزی، ۱۸ مساوی و ۳۳ شکست را در کارنامه خود به ثبت رسانده است.

با وجود سابقه نایب قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا نتایج قابل قبولی توسط زردپوشان اصفهانی گرفته نشده است. عملکردی که بارها مورد انتقاد قرار گرفته است و سپاهانی‌ها باید چاره‌ای برای لیگ قهرمانان آسیا بیاندیشند.

منبع: ایسنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته