قیمت برق صنایع تغییر نکرده است


قیمت برق صنایع تغییر نکرده است

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران گفت: تاکنون هیچ ابلاغیه‌ای برای افزایش قیمت برق صنایعی مانند سیمان منتشر نشده و نرخ برق صنایع مطابق سال گذشته است.

قیمت برق صنایع تغییر نکرده است

به گزارش ایران اکونومیست به نقل از شرکت مدیریت شبکه برق ایران، «مصطفی رجبی مشهدی» درباره برنامه‌های پیش رو برای کنترل مصرف برق در تابستان و نیز جلوگیری از قطعی مکرر برق صنایع افزود: امسال برای جلوگیری از ایجاد بحران برق در تابستان، برنامه‌های متنوعی در زمینه تأمین برق در دستور کار قرار گرفته است.

وی ادامه‌داد: مقرر شد تا ظرفیت‌های نیروگاهی و ارتقای نیروگاه‌های موجود تا ۶ هزار مگاوات توسعه داده شود، اکنون ارتقای وضعیت نیروگاه‌های موجود نیز مورد توجه بوده که امید است این واحدها در مدار تولید قرار بگیرند تا بتوان از این طریق شاهد کمک به شرایط تأمین برق بود.

سخنگوی صنعت برق خاطرنشان‌کرد: علاوه بر این تعدادی از برنامه‌های تشویق محور در سمت تقاضا مورد توجه واقع شده که در این طرح‌ها برخی از بخش‌ها مانند بخش صنعتی، کشاورزی و خانگی و نیز بخش‌های تجاری و اداری برای پیشبرد درست اهداف و نیز دستیابی به آنها مشارکت خواهند داشت.

رجبی مشهدی خاطرنشان‌کرد: این طرح بدین صورت خواهد بود که تعمیرات واحدهای صنعتی به دوران اوج مصرف برق منتقل شوند تا بتوان به واسطه کاهش مصرف برق در این برهه از زمان شاهد کمک به شبکه سراسری برق کشور باشیم.

وی اظهار داشت: در مقابل این کمک صنایع، انرژی مورد نیاز آنها را در بخش برق و در سایر مواقع تأمین خواهیم کرد.

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران درباره اینکه امکان خود تأمینی صنایع یا ساخت نیروگاه‌ها از طریق صنایع وجود دارد یا خیر، گفت: وزارت نیرو برنامه ساخت ١٠ هزار مگاوات از نیروگاه‌های خودتامین را در محل صنایع و با سرمایه گذاری خود واحدهای تولیدی در دستور کار قرار داده است.

رجبی مشهدی بیان‌داشت: در این زمینه تسهیلاتی نظیر تسهیل شرایط اتصال به شبکه نیروگاه‌ها مدنظر است که تاکنون مساله مربوط به پیشبرد حدود پنج هزار و ۶۰۰ مگاوات از این نیروگاه‌ها قطعی شده و به اتمام رسیده است.

وی افزود: همچنین باقی صنایع به دنبال مجوزها و نیز تهیه زمین برای نصب نیروگاه‌ها هستند که امید است بتوانند در سه یا چهار سال آینده آن را اجرایی کنند و ظرفیت‌های مدنظر در مدار تولید قرار بگیرند.

این مقام مسؤول خاطرنشان کرد: با این اقدام میزان دریافتی برق از شبکه سراسری برای صنایع انرژی بر کمتر خواهد شد و اجازه داده می‌شود تا امکان تأمین برق برای همه مشترکان فراهم شود.

سخنگوی صنعت برق ایران به هزینه تأسیس نیروگاه اشاره کرد و گفت: با توجه به مجزا بودن طرح‌ها و فعالیت صنایع، هزینه تأسیس نیروگاه‌ها در هر یک از صنایع متفاوت است و این امر وابسته به نوع واحد نیروگاهی خواهد بود.

وی ادامه‌داد: به‌طور قطع ساخت نیروگاه هزینه بر و نیازمند زمان است که براساس برنامه ریزی های انجام شده قرار بر این است تا این نیروگاه‌ها در چهار سال آینده بر مدار تولید قرار بگیرند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟