از بازنگری طرح‌های‌ هادی تا صدور سالانه 10 هزار سند وقفی


از بازنگری طرح‌های‌ هادی تا صدور سالانه 10 هزار سند وقفی

مدیرکل اسناد و ثبتی سازمان اوقاف و امور خیریه از امضای تفاهم‌نامه مشترک بین این سازمان و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور در موضوعاتی همچون بازنگری در طرح هادی موقوفات روستایی، اجرای پروژه‌های مشترک عمرانی و تثبیت سند موقوفات در روستاها و شهرهای زیر 25 هزارنفر جمعیت خبر داد.

از بازنگری طرح‌های‌ هادی تا صدور سالانه 10 هزار سند وقفی

به گزارش ایران اکونومیست به نقل از سازمان اوقاف و امور خیریه، مجتبی باقرزاده، گفت: در تفاهم‌نامه مشترک سازمان اوقاف و امور خیریه و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور تفاهم‌نامه قبلی که مدت آن به پایان رسیده بود با برگزاری جلسات مشترک متعدد و بحث و تبادل نظر پیرامون مباحث حقوقی ثبتی و اوقافی به روزرسانی، خلاء ها و ابهامات تفاهم‌نامه قبلی نیز برطرف شده و مفاد آن پیرامون موضوعات مختلف اعم از بازنگری در طرح هادی موقوفات روستایی، اجرای پروژه‌های مشترک عمرانی، تثبیت سند مالکیت موقوفات و اماکن مذهبی در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت و همچنین تفکیک و تغییر کاربری و الحاق به بافت اراضی وقفی در راستای قانون ساماندهی به امضای رٶسای ۲ سازمان رسیده و از ابتدای سال جاری برای اجرایی شدن به ادارات کل استانی ابلاغ شده است.

وی ادامه داد: مقرر شده کارگروه مشترکی هم به صورت شهرستانی و استانی در این زمینه شکل بگیرد و کارگروه ستادی به صورت ماهانه و فصلی عملکرد استانها را رصد و تعیین تکلیف موضوعات اختلافی را بررسی و تصمیم‌گیری کند.

باقرزاده یادآور شد: این تفاهم‌نامه بخشهای مهمی را در بر می‌گیرد و حوزه‌های مختلف سازمان اوقاف از جمله معاونت اوقافی، حقوقی و ثبتی از قبیل اداره کل اجارات و امور اوقافی واسناد و ثبتی و همچنین معاونت بهره‌وری اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه با آن سر و کار خواهند داشت.

مدیرکل اسناد و ثبتی سازمان اوقاف و امور خیریه تصریح کرد: با برنامه‌ریزی انجام شده و با فعال کردن کارگروه‌های استانی سراسر کشور شاهد نتایج مثبت این تفاهم‌نامه در سال جاری و سال‌های آینده در زمینه بازنگری طرح‌های هادی، اجرای پروژه‌های مشترک، تولید مسکن و صدور اسناد وقفی در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت خواهیم بود.

باقرزاده بیان کرد: طبق برنامه پیش‌بینی شده در قالب این تفاهم‌نامه در هر سال حدود ۱۰ هزار سند مالکیت برای موقوفات و اماکن مذهبی سراسر کشور صادر می شود.

وی همچنین به همکاری مشترک این ۲ دستگاه برای بازسازی بقاع متبرکه و اماکن مذهبی اشاره کرد و گفت: این تفاهم‌نامه حاصل همدلی و تعامل سازنده سازمان اوقاف و امور خیریه و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است و قطعا باعث توسعه، پیشرفت و تسریع اهداف و ماموریت‌های این ۲ دستگاه می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود نوحه ضربت خوردن امام علی