ناکارآمدی قرص های پکسلووید در جلوگیری از ابتلای افراد به کرونا


ناکارآمدی قرص های پکسلووید در جلوگیری از ابتلای افراد به کرونا

شرکت فایزر اعلام کرد قرص‌های پکسلووید این شرکت در جلوگیری از ابتلای افرادی که با فرد مبتلا به کرونا تماس داشته اند، شکست خورده است.

شرکت آمریکایی فایزر اعلام کرد که یک آزمایش بزرگ به این نتیجه رسیده است که قرص‌های ضد کرونای این شرکت با نام پکسلووید، در جلوگیری از ابتلای افراد در تماس با فرد مبتلا به این ویروس موثر نبوده است.

این آزمایش شامل سه هزار بزرگسال بوده که با یک فرد مبتلا به علائم کووید ۱۹ در تماس بوده اند. به این افراد به مدت پنج یا ده روز پکسلووید یا دارونما داده شد.

خطر ابتلا به عفونت در افرادی که به مدت پنج روز از این دارو استفاده کردند، نسبت به گروه دارونما، ۳۲ درصد کمتر بود. این میزان پس از ده روز مصرف پکسلووید به ۳۷ درصد افزایش یافت؛ اما این نتایج از نظر آماری معنی دار نبودند و بنابراین ممکن است که این درصد عدم ابتلا شانسی بوده باشد.

فایزر توضیح داد که اطلاعات ایمنی این کارآزمایی با مطالعات قبلی مطابقت دارد که نشان می‌داد این قرص‌ها ۹۰ درصد در جلوگیری از بستری شدن در بیمارستان برای بیماران پرخطر در صورتی که به مدت ۵ روز بلافاصله پس از شروع علائم مصرف شوند، موثر است.

آلبرت بورلا، مدیر عامل فایزر در بیانیه‌ای تصریح کرد: "اگرچه از نتیجه این مطالعه خاص ناامید هستیم، اما این یافته‌ها بر روی داده‌های اثربخشی و ایمنی قوی که در کارآزمایی قبلی خود برای درمان بیماران COVID-۱۹ مشاهده کردیم، تاثیری نمی‌گذارد. ما خوشحالیم که شاهد افزایش استفاده از پکسلووید در سراسر جهان هستیم."

منبع: الشرق الاوسط

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


این بازیگر دنیای شیرین بعد از 27 سال الان چه شکلی شده؟+ بیوگرافی اشکان اشتیاق