ترس از حسابرسی سازمان لیگ نقاب از چهره «آقای دبیرکل» انداخت/ مدیرکل ورزش وزارت نفت در فدراسیون فوتبال چه می کند؟


ترس از حسابرسی سازمان لیگ نقاب از چهره «آقای دبیرکل» انداخت/ مدیرکل ورزش وزارت نفت در فدراسیون فوتبال چه می کند؟

رکنا ورزشی: مصاحبه تصویری منصور قنبرزاده در حاشیه مراسم اکرام ایتام پرده از یک راز چند روزه برداشت.

به گزارش رکنا، کم نبودند کسانی که اعتقاد داشتند طراح اصلی ناآرامی‌های اخیر فوتبال ایران دبیرکل سابق فدراسیون فوتبال است. مدیرکل تربیت بدنی وزارت نفت که بعد از روی کار آمدن میرشاد ماجدی، با وعده نزدیک کردن «حیدر بهاروند» به سرپرست فدراسیون فوتبال و خالی کردن پشت «شهاب عزیزی‌خادم» از اتاق فرمان سرپرست موقت فدراسیون فوتبال حکم مشاور گرفت، در تمام این مدت تلاش کرد خودش را دور از تمام جنجال‌ها نشان بدهد. وقتی اسناد محرمانه فدراسیون پشت سر هم از خبرگزاری‌های مختلف سر در می آورد، خیلی‌ها این فرضیه را مطرح می‌کردند که منصور قنبرزاده فرمان انتشار این اسناد را از اتاق کنترل میرشاد ماجدی صادر می‌کند.

اما قنبرزاده باز هم خودش را از این اتهامات مبرا می‌دانست و مدعی بود کاری به کار فوتبال ندارد تا این که شب گذشته مقابل دوربین رسانه‌های اینترنتی با حرف‌هایی که زد و موعظه‌هایی که کرد، نقاب از چهره برداشت و مشخص شد گویا رد پای او در تمام این درگیری‌ها، تنش‌ها و ناآرامی‌های اخیر پر رنگ است.

منتقدان منصور قنبرزاده می‌گویند کسانی که با نیت کنترل «میرشاد ماجدی»، این عضو هیات رئیسه را به عنوان سرپرست موقت روی صندلی ریاست فدراسیون فوتبال نشاندند، وقتی دیدند ماجدی توان اداره کردن اتاق خودش را هم ندارد و هر ثانیه، یک نفر از اعضای هیات رییسه (همان که بازی تیم ملی را به مشهد کشاند و فاجعه رقم زد) سوار کار است، منصور قنبرزاده را به عنوان مشاور کنار او قرار دادند تا هم احسان اصولی به تنهایی همه کاره فدراسیون نباشد و هم از روابطش استفاده کند و یک ائتلاف بین میرشاد ماجدی و حیدر بهاروند به وجود بیاورد.

منتقدان می گویند آقای دبیرکل ابتدا با انتشار چند سند علیه حیدر بهاروند، رئیس سازمان لیگ را در موضع ضعف قرار داد و سپس در نقش منجی به او پیشنهاد کرد، می تواند با ائتلاف او و میرشاد ماجدی به حملات اخیر علیه سازمان لیگ پایان دهد. منصور قنبرزاده از سوی منتقدانش متهم است برای آنکه دل حیدر بهاروند را هم بدست بیاورد، یک لیست چهار نفره از اعضای هیات رئیسه تهیه کرد و اجازه داد برخی روسای هیات‌ها که خود را جان برکف رئیس سازمان لیگ می‌دانند، نامه‌ای علیه 4 عضو هیات رئیسه امضا کنند و خواهان استیضاح آنها شوند. نکته خنده‌دار اینجاست که در این نامه اسمی از میرشاد ماجدی که روی صندلی شهاب عزیزی‌خادم نشسته نیست و حامیان بهاروند و عزیزی خادم کاری به کار سرپرست فدراسیون فوتبال ندارند! این گاف بزرگ به تنهایی اثبات می‌کند پشت نامه علیه چهار عضو هیات رئیسه هم می‌توان رگه‌هایی از دخالت منصور قنبرزاده را دید.

از نگاه منتقدان، منصور قنبرزاده در انتشار لیست‌های پاداش و سندهای اخیری که در خبرگزاری‌ها لو رفته و باعث مقابله به مثل نزدیکان شهاب عزیزی خادم شده و فضای فوتبال را از قبل متشنج‌تر کرده هم نقش اصلی را دارد.

با این همه منصور قنبرزاده تا روز گذشته استادانه خودش را از تمام این حوادث دور نگه داشته بود تا اینکه مهرداد سراجی عضو مستقل هیات رئیس فدراسیون فوتبال خواهان حسابرسی و سندرسی سازمان لیگ شد. همین که سراجی پافشاری کرد، میرشاد ماجدی باید حیدر بهاروند را مجاب کند تمام اسناد مالی سازمان لیگ را برای بررسی در اختیار هیات رئیسه بگذارد، منصور قنبرزاده که سازنده ائتلاف ماجدی و بهاروند است، نقاب از چهره برداشت و روی صحنه آمد. او که تا روز قبل در قبال حمله‌های بی رحمانه به مهرداد سراجی و احمدرضا براتی سکوت اختیار کرده بود و حتی یک‌بار در روزهایی که اعضای مجمع علیه ۴ عضو هیات رئیسه بیانیه امضا می‌کردند از ضرورت آرامش و اتحاد و همدلی حرف نزد، همین که مهرداد سراجی روی تاریکخانه سازمان لیگ نور انداخت، یادش افتاد باید همه با هم متحد شوند و اعضای هیات رئیسه دست از نقطه زنی بردارند!

حرف‌های روز گذشته منصور قنبرزاده نشان داد او از حمله‌هایی که طی روزهای قبل به مهرداد سراجی و احمدرضا براتی می‌شد رضایت داشت اما همین که اعضای هیات رئیسه می‌خواهند تکلیف سازمان لیگ را روشن کنند، به این دلیل که او خودش عضو هیات رئیسه سازمان لیگ است و طراح ائتلاف میرشاد ماجدی و حیدر بهاروند بوده به صحنه آمد و فرمان آتش بس صادر کرد. حالا کسی که از سوی منتقدان متهم به برهم زدن آرامش فوتبال است، ادعا می‌کند همه باید به فکر آرامش فوتبال باشند. کسی که متهم است توپخانه داخلی را راه انداخته تا منتقدان میرشاد ماجدی را زیر رگبار انتقاد شدید بگیرد و کاری کند تمام اختیار فوتبال در دست افرادی باشد که در اتاق کنترل و فرمان میرشاد ماجدی نشسته‌اند، حالا به شکل خنده داری از توپخانه داخلی حرف می‌زند. او که خوب می‌داند کار دبیرکل فدراسیون فوتبال اشتباه بوده و او حق نداشته در چنین شرایط حساسی بدون اطلاع اعضای هیات رئیسه از ایمیل شخصی خود از مدیران فیفا استعلام بگیرد، از اشتباه حسن کامرانی‌فر هم دفاع می‌کند و به جای آن که به کامرانی‌فر بگوید اشتباه کرده از رسانه‌ها می‌خواهد به این اشتباه دبیرکل نپردازند. همین خواسته او این علامت سوال را ایجاد می‌کند که نکند خودش طراح این استعلام بوده و برای آن که اعضای هیات رئیسه میرشاد ماجدی را مواخذه نکنند، از کامرانی فر خواسته استعلام بگیرد و مانع برگزاری جلسه هیات رئیسه شود؟

به هر شکل این سوال پیش می‌ـآید که مدیرکل تربیت بدنی وزارت نفت در فدراسیون فوتبال چه می‌کند؟ چرا وزیر نفت اجازه می‌دهد مدیرکل زیرمجموعه او از وزارت نفت حقوق و مزایای مکفی بگیرد اما به جای کار کردن برای این وزارتخانه هر روز در فدراسیون فوتبال باشد و این‌گونه آرامش فوتبال ایران را تهدید کند؟ مگر منصور قنبرزاده از وزارت نفت مأموریت گرفته در فدراسیون فوتبال فعالیت کند؟ حضور عجیب او در فدراسیون فوتبال یک ناآرامی دامنه‌دار به راه انداخته و به نوعی باعث برخی سهم خواهی‌ها از سوی مدیران شده است.

انتهای پیام/

اخبار وبگردی را در اینجا بخوانید:

آیا این خبر مفید بود؟
0 0

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نامه به دوست صمیمی ؛ 7 نمونه متن نامه به دوست ،جدید و محبت آمیز