سونی اکسپریا 1 مارک 4 تائیدیه 3C را دریافت کرد


سونی اکسپریا 1 مارک 4 تائیدیه 3C را دریافت کرد

شرکت سونی (https://itresan.com/tag/%D8%B3%D9%88%D9%86%DB%8C) در تدارک برگزاری یک رویداد جهانی برای رونمایی از اسمارت‌فون پرچم‌دار جدید اکسپریا (https://itresan.com/tag/%D8%A7%DA%A9%D8%B3%D9%BE%D8%B1%DB%8C%D8%A7/) در روز 11 مه (21 اردیبهشت ماه) است. کمپانی ژاپنی ضمن برگزاری این رویداد از پرچم‌دار جدید سونی اکسپریا 1 مارک 4 رونمایی خواهد کرد. آخرین...

شرکت سونی در تدارک برگزاری یک رویداد جهانی برای رونمایی از اسمارت‌فون پرچم‌دار جدید اکسپریا در روز 11 مه (21 اردیبهشت ماه) است. کمپانی ژاپنی ضمن برگزاری این رویداد از پرچم‌دار جدید سونی اکسپریا 1 مارک 4 رونمایی خواهد کرد.

آخرین گزارشات منتشر شده نشان می‌دهند که این هندست موفق به دریافت تائیدیه 3C شده است. بعلاوه بر اساس اطلاعات مندرج در اسناد تائیدیه، اکسپریا 1 مارک 4 دارای شماره مدل XQ-CT72 خواهد بود. همچنین فهرست مذکور نشان می‌دهد که این اسمارت‌فون از فناوری شارژ سریع 33 واتی پشتیبانی خواهد کرد. با این‌حال این هندست پرچم‌دار بدون آداپتور شارژر درون جعبه خرده فروشی به بازار عرضه خواهد شد.

بر اساس گزارشات پیشین، سونی اکسپریا 1 مارک 4 مجهز به پردازنده اسنپ‌دراگون 8 نسل 1 خواهد بود. همچنین برخی گمانه‌زنی‌های مطرح شده ادعا می‌کنند که این گجت کماکان از یک نمایشگر 4K با قابلیت HDR، نرخ نوسازی 120 هرتزیو نسبت ابعاد 21:9 استفاده خواهد کرد. با این‌حال انتظار می‌رود که شاهد اعمال پیشرفت‌های چشمگیری در بخش دوربین باشیم. بر اساس شنیده‌ها دوربین سنتی 12 مگاپیکسلی کنار گذاشته شده و در عوض از یک سنسور جدید 48 مگاپیکسلی استفاده خواهد شد.

این اسمارت‌فون مجهز به یک لنز سه‌گانه لوکس با رزولوشن 48 مگاپیکسلی خواهد بود. سنسور مورد استفاده در این دوربین از اندازه 1/1.28 اینچی و پیکسل‌های 1.22 میکرونی برخوردار خواهد بود. ماژول فوق‌عریض و لنز تله‌فوتو سایر مولفه‌های سیستم دوربین پشتی را تشکیل داده و همگی از قابلیت تثبیت‌کنندگی اپتیکی تصاویر (OIS) پشتیبانی می‌کنند. غول ژاپنی به منظور اعلام زمان عرضه این محصول به حساب‌کاربری رسمی خود با شناسه Sony Xperia در شبکه اجتماعی Weibo مراجعه کرده است.

سونی اکسپریا 1 مارک 4 تائیدیه 3C را دریافت کرد

سونی در پست اخیر خود اعلام می‌کند: “مدل جدید سری 1 در شرف معرفی است. برای مشاهده فصل بعدی دستگاه‌های سری 1 آماده شوید. اعضای جدید این خانواده در آستانه ورود روی صحنه هستند.” کمپانی مشخصا به نام هندست مورد نظر خود اشاره نکرده است. با این‌حال گمانه‌زنی‌های پیشین نشان می‌دهند که سونی اکسپریا 1 مارک 4 در راه است.

سونی اکسپریا 1 مارک 4 تائیدیه 3C را دریافت کرد

پرچم‌دار سونی اکسپریا 1 مارک 4 در پایگاه داده گیک‌بنچ رویت شد

این اسمارت‌فون چند هفته قبل به‌طور رسمی در وبسایت گیک‌بنچ رویت شد. با توجه به اطلاعات مندرج در فهرست بنچمارک می‌توان دریافت که این دستگاه از شماره مدل XQ-CT54 بهره گرفته و مجهز به تراشه‌ای با اسم رمز taro خواهد بود. بر اساس گزارشات، taro اسم رمز در نظر گرفته شده برای تراشه پرچم‌دار اسنپ‌دراگون 8 نسل 1 است. شایعات پیشین از به‌کارگیری پردازنده اسنپ‌دراگون 8 نسل 1 پلاس در این هندست حکایت داشتند؛ اما اکنون به‌نظر می‌رسد که این فرضیه واقعیت ندارد.

هندست مذکور در تست‌های پردازش تک هسته‌ای و چندهسته‌ای گیک‌بنچ به‌ترتیب 1204 و 3352 را کسب کرده است. این امتیازات با عملکرد تراشه اسنپ‌دراگون 8 نسل 1 کوالکام مطابقت دارند. همچنین اطلاعات فهرست گیک‌بنچ نشان می‌دهند که حداقل یکی از مدل‌های سونی اکسپریا 1 مارک 4 مجهز به 12 گیگابایت رم بوده و سیستم‌عامل اندروید 12 را اجرا خواهد کرد. با این‌حال برخی گزارشات نشان می‌دهند که پیشرفته‌ترین پیکره‌بندی این اسمارت‌فون با 16 گیگابایت رم و 512 گیگابایت حافظه داخلی روانه بازار خواهد شد.

سونی اکسپریا 1 مارک 4 تائیدیه 3C را دریافت کرد

بعلاوه شناسه XQ-CT54 متعلق به مدل اروپایی اسمارت‌فون بوده و سایر مدل‌ها با شناسه‌های XQ-CT72 و XQ-CQ72 نیز در اوایل ماه نوامبر گذشته در پایگاه داده کمیسیون اقتصادی اوراسیا (EEC) رویت شدند. بر اساس اخبار پیشین، دوربین اکسپریا 1 مارک 4 به شکلی محسوس ارتقاء خواهد یافت؛ پدیده‌ای که احتمالا موجب افزایش 6 تا 20 درصدی قیمت‌گذاری این اسمارت‌فون خواهد شد.

در حال حاضر اکسپریا 1 مارک 3 با قیمت‌گذاری گران‌تر از اکثر گوشی‌های پرچم‌دار سال 2022 روانه بازار می‌شود. این هندست با قیمت‌گذاری پایه 8499 یوان (1286 دلار) در دسترس مشتریان قرار می‌گیرد. بنابراین اکنون مشخص نیست که آیا سونی به روند افزایش قیمت برای هندست جدید خود ادامه خواهد داد یا خیر.

بر اساس پیش‌بینی‌ها اکسپریا 1 مارک 4 مجهز به یک نمایشگر 6.5 اینچی با نرخ نوسازی 120 هرتزی و باتری 5000 میلی‌آمپرساعتی خواهد بود. این دستگاه احتمالا کماکان از اسکنر اثرانگشت فیزیکی و جک صوتی 3.5 میلی‌متری هدفون بهره خواهد برد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط