دنیای آبی جدیدترین اثر پویانمایی صبا


دنیای آبی جدیدترین اثر پویانمایی صبا

دنیای آبی در سایه روایت قصه، مهارت‌های زندگی را برای کودکان فرهنگسازی می‌کند. 

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، مبنای تلفیق حیوانات خشکی با ماهی‌ها در "دنیای آبی" خلق دنیای متفاوت وغیرتکراری برای کودکان است.

مجموعه انیمیشن دنیای آبی کاری از مرکز پویانمایی صبا است که به کارگردانی و تهیه کنندگی مهدی خرمیان با هدف به چالش کشیدن مبحث خلاقیت در کودکان به تولید رسیده است. این

انیمیشن با تلفیق حیوانات خشکی و پایین سطح آب سعی دارد فضای جدیدی را مصور کند که در قالب آن قوه تخیل و خلاقیت در کودکان هم راستا با یکدیگر قرار گیرند و زمینه برای شکوفا شدن هرچه بیشتر استعدادها در آنها شکل گرفته و نهادینه شوند.

"مهدی خرمیان "کارگردان و تهیه کننده مجموعه پویانمایی "دنیای آبی" پیرامون رویکرد این انیمیشن گفت: ایجاد فضای شاد و جدید در راستای جذب مخاطبان کودک از مهمترین رویکردهای انیمیشن "دنیای آبی" است. این مجموعه با پرداختن درام گونه خود به مباحثی چون گذشت، شجاعت، صداقت، رازداری و حمایت و تکریم سالمندان و .... سعی دارد برخی ارزش های اخلاقی وتاثیرگذار در مسیر زندگی را برای مخاطبان کودک ضمن آموزش، فرهنگسازی کند.

وی در ارتباط با مهمترین وجه تمایز دنیای آبی نسبت به سایر انیمیشن هایی که با سبک و سیاق خود به تولید رسیده اند اظهار داشت: بعد از تولید انیمیشن در جستجوی نمو فضای زیر آب برای تولید کنندگان و همچنین مخاطبان انیمیشن بدیع و جذاب جلوه نمود به گونه ای که از آن به بعد آثار بسیاری با سبک انیمیشن در فضای زیر آب تولید و پخش شد. اما مهمترین وجه تمایز مجموعه انیمیشن دنیای آبی با مجموعه های مشابه فضای کاملا خلاقانه آن است. این فضا که به شکل ترکیبی از حیوانات خشکی با ماهیهای دریایی چینش شده، فضایی جدید و کاملا خاص را برای مخاطب کودک خلق کرده تا با برانگیختن قوه تخیل در مخاطبان کودک، قدرت و میزان خلاقیت در آنها را حین رشد، پرورش دهد.

وی با بیان اینکه تلفیق حیوانات خشکی و ماهیها در این پویانمایی با هدف خلق دنیای متفاوت، غیر تکراری و جذاب برای همراه نمودن بیشتر مخاطب با انیمیشن دنیای آبی صورت گرفته بیان کرد:
هر انیمیشن یا هر اثر هنری پیش از آنکه بخواهد پیام و محتوای خود را به مخاطب انتقال دهد نیازاست در مرحله اول توانایی و پتانسیل جذب مخاطب را در خود تقویت کند تا در همراه کردن مخاطب موفق عمل نماید. به همین جهت در تولید پویانمایی دنیای آبی سعی کردیم از این موضوع وام بگیریم و با استناد به آن زیر سایه روایت داستان و قصه های متنوع و جذاب، نخست مخاطب را برای دیدن دنیای آبی ترغیب کنیم سپس پیام و نکات آموزشی خود که همگی برگرفته از نیازهای امروز کودکان است را به آنها انتقال دهیم.

خرمیان ادامه داد: دنیای آبی مجموعه ای اپیزودیک است که هر قسمت آن راوی داستانی مستقل می باشد این انیمیشن تلاش می کند علاوه بر طرح موضوعات متنوع، آموزشی و تربیتی، مهارتهای زندگی را به طور غیرمستقیم و در قالب روایت قصه ای بکر به کودکان ارائه دهد.

این کارگردان و تهیه کننده درباره تکنیک و فرمت تولید دنیای آبی بیان کرد: چون در ابتدای شروع تولید این مجموعه، به انتخاب و طراحی کانسپت با تکنیک اجرایی که کات اوت بوده نیز فکر شد بنابراین تمام مراحل پیش تولید و تولید متناسب با تکنیک کات اوت پیش رفت و این امر نه تنها لطمه ای به کار وارد نکرد بلکه باعث ارتقا سطح کیفی و کمی پروژه مذکور نیز گردید.

خرمیان با بیان اینکه هم اکنون تولید ۵۲قسمت از این پویانمایی به پایان رسیده افزود: مبحث خلاقیت به عنوان یکی از مهمترین عوامل رشد شخصیت کودک اولین مسئله ای است که در دنیای آبی به چالش کشیده می شود. به هر حال امیدوارم با توجه به زحمات عوامل تولید و همچنین حمایتهای مرکز پویانمایی صبا این مجموعه مورد استقبال مخاطبین کودک قرار گیرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مطمئنا تولید هر مجموعه انیمیشن با چالشها و مشکلاتی همراه خواهد بود. و خوشبختانه با حمایتها و یاری مدیران محترم مرکز صبا و همچنین زحمات عوامل تولید، این چالشها حل و باعث آفرینش و خلق یک مجموعه جذاب برای مخاطب کودک گردید. همچنین امیدوارم همچون همیشه مرکز صبا با حمایتها و پشتیبانی خود از تولید این چنین مجموعه انیمیشن هایی، زمینه ارتقاء سطح کیفی و کمی پویانمایی در ایران را به نوبه خود فراهم نماید و باعث شود مخاطبان کودک بیشتر راغب به تماشای تولیدات انیمیشن ایرانی شوند.

پایان پیام/523

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ارزش مایکروسافت معادل ارزش مجموع دو شرکت اپل و تسلا