رمز درخشش تیم کلوپ چیست؟/ گزارش ویژه: برتری فیزیکی توهین‌آمیز لیورپول


رمز درخشش تیم کلوپ چیست؟/ گزارش ویژه: برتری فیزیکی توهین‌آمیز لیورپول

لیورپول فردا شب در دیدار برگشت مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان به مصاف ویارئال خواهد رفت و به دنبال قطعی کردن صعود به فینال است.

به گزارش "ورزش سه"، پس از نتیجه‌ای که هفته گذشته در آنفیلد به دست آمد، به نظر می‌رسد که لیورپول علیرغم احتیاط کلوپ، مدعی اصلی پیروزی در این دیدار برابر ویارئال است.
این تیم انگلیسی برتری‌های تکنیکی و تاکتیکی متعددی در این بازی داشت: بازگشت به بازی پس از لو رفتن توپ، ایجاد فشار روی بازیکن صاحب توپ، بازی با یک یا دو لمس توپ...
با این حال، چیزی که باعث شده آنها از سایر باشگاه‌های برتر مدرن در فوتبال امروز متمایز باشند سطح آمادگی جسمانی قابل توجه آنها در این مقطع از فصل است. این اتفاق در حالی افتاده که برای حفظ چنین سطحی از آمادگی در ورزشی مانند فوتبال که هر سه روز یک بار باید در آن به میدان رفت و پروتکل‌های ریکاوری بازیکنان اهمیت خاصی دارد، برنامه هوشمندانه ویژه‌ای نیاز است.

رمز درخشش تیم کلوپ چیست؟/ گزارش ویژه: برتری فیزیکی توهین‌آمیز لیورپول


با وجود این که این پروتکل بسیار مهم است، نکته اصلی و بنیادین برای لیورپول نشان دادن این برتری قاطع فیزیکی بر دیگران بر اساس اهدافی است که در جلسات تمرینی مشخص شده است، چرا که آنها تمرینات هوشمندانه‌ای برگزار می‌کنند و این هوشمندی در حرکات جزئی‌ای که بازیکنان در طول تمرینات روزانه انجام می‌دهند به نمایش درمی‌آید.
آنها می‌توانند بسیار قوی (آسیب زدن به بدن)، قوی (سازگار و بهبود ظرفیت عملی) و ضعیف (نرسیدن به سطح حداقل عملکرد) باشند. به کارگیری این ترکیب در هر چرخه کوتاه (هر هفته) در کنار ایجاد تعادل در عوامل اساسی تمرینات، میزان تلاش، جدیت و قدرت این تلاش‌ها باعث می‌شود که اجزای بدن بازیکنان در بهترین شرایط برای واکنش قرار بگیرد: استارت انفجاری در فاصله صفر تا چهار ثانیه و پوشش بیش از 150 کیلومتر توسط بازیکنان در هر بازی.

رمز درخشش تیم کلوپ چیست؟/ گزارش ویژه: برتری فیزیکی توهین‌آمیز لیورپول


اگر همه این موارد هم کافی نباشند، قلب بازیکنان کلوپ می‌تواند بین 173 تا 175 بار به صورت میانگین در هر بازی بتپد، این تپش در راستای چنین تلاش‌هایی می‌تواند در عرض تنها 15 تا 20 ثانیه حدود 110 تا 120 بار در دقیقه پایین بیاید.
فرمول این تیم واضح است: نابرده رنج، گنج میسر نمی‌شود. بدون آسیب دیدن، پیروزی‌ای در کار نیست و حالا فقط باید بازیکنان را متقاعد کرد. هرچند انجام این کار هرگز به سادگی گفتن آن نیست.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی