بهترین ماه خدا/ رمضان به ایستگاه آخر رسید


 بهترین ماه خدا/ رمضان به ایستگاه آخر رسید

رمضان به ایستگاه آخر رسیده و ساعات کوتاهی دیگر داستان سی روز رحمت و مغفرت، سی روز روزه و عبادت مخلصانه و زیباترین روزهای سال تمام می شود.

خبرگزاری شبستان_ ماسال، مائده فلاحتکارضیابری: خداحافظ ‌ای بزرگترین ماه خداوند و‌ ای عید اولیای خدا، خداحافظ‌ ای گرامی‌ترین اوقاتی که ما را همنشین و یار بودی،‌ ای بهترین ماه در همه روز‌ها و ساعت ها.

خداحافظ‌ ای ماه دست یافتن به آرزو‌ها‌، ماه سرشار از اعمال شایسته بندگان خدا، خداحافظ‌ ای همدم ما که، چون بیایی شادمانی و آرامش بر دل ما آوری و چون بروی رفتنت دردناک.

پس بیا و در آن لحظات پایانی ات به ما چیزی عنایت کن که آنچه را از تو کسب کردیم از دست ندهیم؛ که ترس از حبط عمل همواره قرین من شده است، رمضان تمام شد هنگام وداع رسید، بدرود ای ماه برتر از هزاران ماه و خداحافظ ای ماه رحمت و مغفرت، تمام تلاشمان را کردیم تا عبدی صالح برای خدا و انسان بهتری برای خلق خدا باشیم.

چه صفایی داشت بندگی در این ماه، هنگام قرائت جزء به جزء قرآن کریم، سجاده‌های باز و دستانی از دست نیاز و توبه و تضرع به درگاه الهی، و قدرت دست‌هایی از جنس کمک به نیازمندان، آنجایی که مشت‌های گره کرده استکبارستزی ما را فریاد می‌زد، خدای رمضان حضورمان در صفوف بندگیت را بپذیر و ما را جزء بندگان خوبت قرار ده، کمک کن تا ره‌توشه‌های معنوی را بعد از مهمانی هم حفظ کنیم تا برکات رمضان برایمان بی‌پایان بماند.

با شب و روزهای پربرکت که لحظه لحظه آن حضور نفس‌های ملکوتی روزه داران و عطر سجاده‌های راز و نیاز با معبود عالم معطر است تا سال بعد باید خداحافظی کرد و منتظر ماند تا سالی دیگر که چنین توفیقی نصیب شود یا نه.

رمضان به ایستگاه آخر رسیده و ساعات کوتاهی دیگر داستان سی روز رحمت و مغفرت، سی روز روزه و عبادت مخلصانه و زیباترین روزهای سال تمام می شود. خدانگهدار ای ماه خوب خدا، دیروز با اشتیاق و ذوق زدگی به تو خوش آمد گفتیم و امروز با اندوه مجبور به وداع با تو هستیم.

 بهترین ماه خدا/ رمضان به ایستگاه آخر رسید

همزمان با روزهای پایانی ماه مبارک رمضان، کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان اقدام به برگزاری مراسم «وداع با ماه رمضان» کردند؛ مراسم الوداع از مراسم های سنتی و قدیمی گیلانیان است که از شب 27 ماه رمضان در مساجد برگزار می شود و نشان از علاقه مردم به ماه مهمانی خدا است، در این برنامه معنوی، علاوه بر دعاهای شخصی به صورت جمعی برای تعجیل در ظهور حضرت مهدی(عج) و شفای عاجل بیماران دعای فرج زمزمه می ‎شود.

شرکت کنندگان در این آئین، سپس از خداوند درخواست می‌کنند که تا ماه مبارک رمضان آینده زنده باشند و بتوانند ماه ضیافت الهی را دوباره درک کنند.

«حسین سوات‌پور» اظهار کرد: هر سال در شب‌های پایانی ماه مبارک رمضان آئین ویژه الوداع رمضان در مسجد سنگ‌بست ماسال برگزار می‌شود و با ماه خدا و شب‌های ذکر و تلاوت قرآن خداحافظی می‌کنیم.

مدیر کانون فرهنگی هنری جوانان پیرو ولایت مسجد سنگ بست افزود: این مراسم با قرائت دعای الوداع و حمد و ثنای خداوند و پیامبر اسلام حضرت محمد (ص) و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) توبه و استغفار و طلب بخشش برای خطایا و لغزش‌ها برگزار می‌شود.

 بهترین ماه خدا/ رمضان به ایستگاه آخر رسید

حجت‌الاسلام«عبدالحسین فنایی» با بیان اینکه مراسم وداع با ماه مبارک رمضان در مسجد جامع شاندرمن هم برگزار شد گفت: انسان باید تلاش کند حالت پاکی که برای او در ماه رمضان ایجاد شده است را حفظ کند.

امام جماعت مسجد جامع شاندرمن تصریح کرد: افراد پاک و مطهر می توانند به معارف بلند الهی و قرآنی دست پیدا کنند و در اثر طهارت باطنی که برای مؤمنان پیدا شده زمینه ارتقا در معرفت ها و معارف را برای خود ایجاد کنند.

وی خاطرنشان کرد: باید قدردان خداوند متعال باشیم که توفیق درک ماه مبارک رمضان را به ما داد و امیدواریم که همه مؤمنان مورد رحمت، عنایت و بخشش الهی باشند.

گفتنی است، کانون‌های مساجد استان گیلان با همکاری خیرین در طول ماه مبارک رمضان برنامه‌های فرهنگی متعددی را اجرا کردند که برپایی محافل انس با قرآن کریم، توزیع بسته‌های معیشتی و کمک‌های مومنانه و برگزاری مسابقه‌های فرهنگی و هنری از جمله این فعالیت‌ها است.

پایان پیام/526

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلید سعادت