بررسی گلکسی A33 سامسونگ [به‌همراه بررسی ویدیویی]


بررسی گلکسی A33 سامسونگ [به‌همراه بررسی ویدیویی]

گلکسی ای 33 بیش‌ از آنکه نسل جدید خانواده‌ی A30 باشد، نسخه‌ای ارزان‌قیمت از گلکسی A53 است. با بررسی گلکسی A33 سامسونگ همراه زومیت باشید.

در سال‌های گذشته میان‌رده‌های اقتصادی سری گلکسی A30 با وجود استقبال نسبتاً مناسب مردم، از نظر امکانات و قابلیت‌ها همواره در سطحی پایین‌تر از دستگاه‌های هم‌قیمت شیائومی قرار داشتند؛ اما امسال سامسونگ استراتژی متفاوتی را در مورد جدیدترین عضو این خانواده در پیش گرفته و به‌دنبال بهبود شرایط است.

گلکسی A33 بیشتر از آنکه نسل جدید سری A30 باشد، حس‌وحال نسخه‌‌ای ارزان‌قیمت از گلکسی A53 را دارد؛ میان‌رده‌ی اقتصادی جدید سامسونگ زبان طراحی و تراشه‌ی گلکسی A53 را به ارث برده است و در بازه‌ی قیمتی ۸ تا ۹ میلیون تومان به‌فروش می‌رسد؛ بازه‌ای‌که دستگاه‌های قدرتمندی همچون شیائومی ۱۱ لایت 5G NE و گلکسی M52 را نیز در بطن خود دارد.

آیا گلکسی A33 یارای عرض‌‌اندام مقابل رقبای قدرتمندش را دارد؟ برای یافتن پاسخ، در ادامه با بررسی گلکسی ای ۳۳ همراه زومیت باشید.

بررسی ویدیویی گلکسی A33

تماشا در یوتیوب

طراحی و کیفیت ساخت گلکسی A33

طراحان سامسونگ عضو جدید خانواده‌ی A30 را زیر جراحی برده‌اند؛ به‌طوری که به‌سختی می‌توان آثاری از زبان طراحی گلکسی A32 را در جایگزینش یافت. گلکسی A33 بیش‌از هرچیز، حس‌وحال نسخه‌ی کوچک‌تر گلکسی A53 را به کاربر انتقال می‌دهد.

بررسی گلکسی A33 سامسونگ [به‌همراه بررسی ویدیویی]

گلکسی A33 کوچک‌تر و اندکی سبک‌تر از نسل قبل است؛ البته ابعاد صفحه‌نمایش هم کوچک‌تر شده و میان‌رده‌ی اقتصادی سامسونگ اکنون از پنلی ۶٫۴ اینچی به‌جای ۶٫۵ اینچ بهره می‌برد؛ به‌نظر می‌رسد حاشیه‌های صفحه‌نمایش هم باریک‌تر شده‌اند؛ البته کماکان ضخامت حاشیه‌ی پایین نمایشگر از سه ضلع دیگر آن بیشتر است و باعث آزار کاربران نکته‌سنج می‌شود.

بررسی گلکسی A33 سامسونگ [به‌همراه بررسی ویدیویی]

گوشی اقتصادی جدید سامسونگ طراحی بسیار خوش‌ساخت و صدالبته خوش‌دستی دارد؛ با آنکه غیر از پوشش Gorilla Glass 5 محافظ نمایشگر، باقی بخش‌ها به‌صورت کامل پلاستیکی هستند؛ اما قطعات به‌خوبی سَرِهَم شده‌اند و حس خوشایندی را انتقال می‌دهند. وزن نسبتاً سبک و ۱۸۶ گرمی دستگاه نیز باعث می‌شود تا در استفاده‌های مداوم، احساس خستگی نکنید.

بررسی گلکسی A33 سامسونگ [به‌همراه بررسی ویدیویی]

گوشی A33 مانند A53 از فریم تخت بهره می‌برد تا نوعی هارمونی میان گوشی‌های پرچم‌‌دار و میان‌رده‌ی سامسونگ برقرار شود. کره‌ای‌ها طراحی براق نسل گذشته را کنار گذاشته و گلکسی A33 را کاملاً مات (فریم + بدنه) تولید کرده‌اند. گوشی در رنگ‌های مشکی، سفید، آبی و گلبهی به‌فروش می‌رسد، ما در زمان بررسی گلکسی A33، رنگ مشکی را دراختیار داشتیم، این رنگ آثار انگشت را چندان نمایان نمی‌کند؛ اما چربی دست را خیلی سریع به‌خود می‌گیرد.

جایگزینی پنل LCD نسل گذشته با نمونه‌ی OLED به طراحان سامسونگ اجازه داده تا حسگر اثر انگشت را زیر نمایشگر گلکسی ای ۳۳ جای دهند؛ البته ماژول تشخیص اثر انگشت اندکی پایین‌تر از جایی است که بدان عادت داریم، از طرف دیگر، عملکرد حسگر مقداری از رقبای چینی کُندتر است.

بررسی گلکسی A33 سامسونگ [به‌همراه بررسی ویدیویی]

یکی از ویژگی‌های گلکسی A33 که این گوشی را از عمده‌ی رقبایش متمایز می‌سازد، گواهی IP67 برای مقاومت دربرابر آب و گردوغبار است؛ بدین‌مفهوم که گلکسی ای ۳۳ می‌تواند به‌مدت ۳۰ دقیقه، فشار آب در عمق یک متری را تحمل کند.

صفحه‌نمایش و اسپیکر گلکسی A33

صفحه‌نمایش گلکسی A33 پیشرفت چشم‌گیری را درمقایسه‌با نسل گذشته (A32 5G) تجربه می‌کند؛ اکنون پنل ۶۰ هرتزی LCD و +HD گلکسی A32 5G جای خود را به پنل ۹۰ هرتزی OLED با رزولوشن +FHD یا ۲۴۰۰ × ۱۰۸۰ پیکسل داده است. تراکم پیکسلی پنل در ابعاد ۶٫۴ اینچی گلکسی A33 بسیار خوب ارزیابی می‌شود؛ چرا‌که برای تفکیک پیکسل‌ها از هم، باید چشمانتان را به پنل بچسبانید!

بررسی گلکسی A33 سامسونگ [به‌همراه بررسی ویدیویی]

صفحه‌نمایش گلکسی A33 از نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی پشتیبانی می‌کند و از همین‌رو انیمیشن‌های رابط کاربری نرم‌تر از گذشته اجرا می‌شوند؛ البته از نرخ نوسازی متغیر خبری نیست، گوشی صرفاً در مورد اپ‌هایی که از نرخ ۹۰ هرتز پشتیبانی نمی‌کنند، مانند بازی Genshin Impact یا اپلیکیشن دوربین، به‌طور موقت نرخ نوسازی را به ۶۰ هرتز بازمی‌گرداند، در باقی موارد، صفحه‌نمایش همواره با نرخ ثابت ۹۰ هرتز به‌روز خواهد شد.

ما در بررسی‌های زومیت، حداکثر روشنایی گلکسی A33 را در حالت دستی و خودکار به‌ترتیب ۶۳۷ و ۱۰۹۷ نیت به‌دست آوردیم؛ بنابراین مادامی‌که از حالت تنظیمات خودکار استفاده کنید، نمایشگر گلکسی ای ۳۳ خوانایی مناسبی را در روشنایی روز و زیر آفتاب ارائه خواهد داد. به‌لطف استفاده از پنل OLED، گلکسی A33 مشکی بسیار عمیق با کنتراست بالا به‌نمایش می‌گذارد.

عملکرد صفحه‌نمایش گلکسی A33 5G دربرابر رقبا
محصول ٫ پارامترهاحداقل روشناییحداکثر روشنایی دستیحداکثر روشنایی خودکارنسبت کنتراست Nativeخطای رنگی میانگین
سفیدمشکیسفیدمشکیسفیدحالت پیش‌فرضدقیق‌ترین حالت
گلکسی A33۲٫۱۵۰۶۳۷۰۱۰۹۷۴٫۶۲٫۲ (Natural)
گلکسی A32 5G۲٫۵۱٫۸۹۲۳۴٫۴۲٫۳۷۲۷۲٫۵۱۲۴۴٫۲۴٫۲
گلکسی A32۲٫۲۷۰۵۵۱٫۷۵۰۱۱۱۲۵٫۱۳٫۳ (Natural)
ردمی نوت ۱۱ پرو 5G۲٫۸۳۰۶۳۷٫۵۰۱۰۴۸٫۵۳٫۹۱٫۱ (Standard)
گلکسی A52۲٫۲۶۰۵۸۷۰۱۲۳۰۵٫۳۳٫۲ (Natural)
شیائومی ۱۱ لایت 5G NE۲٫۶۰۶۶۹٫۵۰۹۰۵۳٫۷۱٫۲ (Original)
پوکو F3 ۲٫۳۵۰۶۱۵۰۱۲۰۵۳٫۱۱٫۲ (Original)
* تمامی بنچمارک‌های ذکرشده در این جدول را زومیت اجرا کرده است.
مانند عموم گوشی‌های سامسونگ، گلکسی A33 نیز دو پروفایل رنگی Natural و Vivid را در اختیارتان می‌‌‌گذارد؛ پروفایل نخست رنگ‌های نزدیک به واقعیت را با دقتی مناسب در فضای رنگی sRGB تولید می‌کند و پروفایل دوم رنگ‌‌های اشباع با دقت پایین و متمایل به سردی را در فضای گسترده‌تر DCI P3 ارائه می‌دهد. در بررسی‌های زومیت، دقت نمایش رنگ‌های ای ۳۳ پایین‌تر از ردمی نوت ۱۱ پرو بود.

متأسفانه گلکسی ای ۳۳ از محتوای HDR پشتیبانی نمی‌کند و چنین ویدئوهایی را در حالت SDR پخش می‌کند؛ در حالی‌که محصولی مانند شیائومی ۱۱ لایت 5G NE چنین قابلیتی را با قیمتی کمتر در اختیارتان می‌گذارد.

خبر بد دیگر در مورد گلکسی A33 به حذف جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون بازمی‌گردد؛ اما کره‌ای‌ها برای جبران این فقدان، در دستگاه اقتصادی جدیدشان از اسپیکرهای استریو استفاده کرده‌اند. کانال‌های اسپیکر در پایین فریم و لبه‌ی بالایی صفحه‌نمایش قرار دارند و عملکرد مطلوبی در تولید فرکانس‌های مختلف صدا ارائه می‌دهند. اسپیکرهای گلکسی A33 حجم صدای بسیار خوبی دارند، از سوی دیگر به‌لطف پشتیبانی از Dolby Atmos می‌توانند صدای حجیم‌تر و فراگیرتری نیز تولید کنند.

نرم افزار و رابط کاربری گلکسی A33

گلکسی A33 به‌صورت پیش‌فرض با سیستم‌عامل اندروید ۱۲ و رابط کاربری One UI 4.1 به‌فروش می‌رسد؛ بنابراین به‌لحاظ ظاهری تفاوت فاحشی نسبت به One UI 4 ندارد. پیش‌تر در بررسی One UI 4 ویژگی‌‌های این رابط کاربری را زیر ذره‌بین قرار داده‌ایم؛ اما خود One UI 4.1 نیز بهبودهایی جزئی نسبت به نسخه‌ی ۴٫۰ تجربه می‌کند که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

قابلیت RAM Plus ابتدا با One UI 4.0 معرفی شد؛ قابلیتی که به کاربر اجازه می‌دهد تا ۴ گیگابایت از حافظه‌ی ذخیره‌سازی گوشی هوشمندش را به‌عنوان رم مازاد استفاده کند؛ اما با One UI 4.1 کاربر می‌تواند مقدار این رم مازاد را به‌دلخواه از بین ۲، ۴، ۶ یا ۸ گیگابایت انتخاب کند.

قابلیت Smart Calendar به اپلیکیشن تقویم سامسونگ اجازه می‌دهد تا با دسترسی به تاریخ‌ها و ساعت‌های ذکرشده در پیام‌های متنی، آن‌ها را به‌عنوان رویدادهایی در تقویم پیشنهاد دهد. کره‌ای‌ها می‌گویند Smart Calendar با پیام‌رسان پیش‌فرض گوشی و اپ‌هایی همچون لاین، واتساپ، وایبر و سیگنال سازگاری خواهد داشت؛ اما مشخص نیست که وضعیت درباره‌ی اپ‌هایی همچون مایکروسافت تیمز و تلگرام به چه ترتیب خواهد بود.

سامسونگ در One UI 4.1 قابلیتی موسوم به Smart Widgets ارائه می‌دهد که عملکرد مشابهی با Smart Stacks اپل دارد و به کاربر اجازه می‌دهد تا چندین ویجت را با هم ادغام کند و با سوایپ‌کردن، بین‌شان جابه‌جا شود. ویجت‌های هوشمند One UI در سه سایز دردسترس هستند.

عملکرد، تجربه بازی و باتری گلکسی A33

در شرایطی‌که گلکسی A32 در دو نسخه‌ی LTE و 5G وارد بازار شد، گلکسی A33 حداقل در زمان بررسی، تنها در یک نسخه‌ی 5G به‌فروش می‌رسد. این گوشی دقیقاً از همان تراشه‌ی Exynos 1280 به‌کاررفته در گلکسی A53 قدرت می‌گیرد و همین موضوع سیاست متفاوت سامسونگ در قبال دستگاه اقتصادی جدیدش را پررنگ می‌کند.

بررسی گلکسی A33 سامسونگ [به‌همراه بررسی ویدیویی]

تراشه‌ی Exynos 1280 از ترکیب ۲ هسته‌ی ۲٫۴۰ گیگاهرتزی Cortex A78 و ۶ هسته‌ی ۲٫۰ گیگاهرتزی Cortex A55 به‌عنوان CPU استفاده می‌کند و ماژول ۴ هسته‌ای Mali-G68 شرکت Arm را به‌عنوان GPU به‌کار می‌گیرد. به‌لطف Exynos 1280، گلکسی A33 در چند باند از شبکه‌ی 5G زیر ۶ گیگاهرتز پشتیبانی می‌کند؛ موضوعی که برای کاربر ایرانی چندان موضوعیت ندارد.

گلکسی A33 در چهار نسخه‌ی ۴ | ۱۲۸، ۶ | ۱۲۸، ۸ | ۱۲۸ و ۸ | ۲۵۶ گیگابایتی و قابلیت ارتقاء حافظه‌ی ذخیره‌سازی ازطریق درگاه کارت حافظه به‌فروش می‌رسد. ظاهراً در ایران تنها مدل ۸ | ۱۲۸ گیگابایتی گلکسی A33 به‌فروش می‌رسد.

عملکرد حافظه‌ی ذخیره‌سازی گلکسی A33 5G دربرابر رقبا
مدل‌ها / عملکردنرخ خواندن ترتیبی
(مگابایت‌برثانیه)
نرخ نوشتن ترتیبی
(مگابایت‌برثانیه)
نرخ خواندن تصادفی
(مگابایت‌برثانیه)
نرخ نوشتن تصادفی
(مگابایت‌برثانیه)
گلکسی A33 5G۴۹۷٫۶۹۴۸۱٫۶۸۲۲۷٫۴۹۲۰۳٫۱۲
گلکسی A32 5G۸۹۲٫۹۹۳۴۰٫۱۶۱۵۴٫۵۷۱۷۵٫۰۵
گلکسی A32۲۹۲٫۹۶۱۹۲٫۱۹۴٫۵۴۷۱٫۶۳
ردمی نوت ۱۱ پرو 5G۴۹۸٫۷۲۴۷۲٫۴۵۱۹۳٫۲۱۱۸۲٫۲۸
پوکو F3۱۳۸۴٫۷۴۶۷۲٫۷۷۲۰۵٫۰۴۱۸۷٫۲
گلکسی A53۵۱۴٫۴۱۴۹۵٫۲۵۲۳۳٫۵۶۲۰۲٫۴۸
گلکسی A52 مدل 4G۵۰۵٫۲۲۲۶۶٫۹۳۱۳۶٫۹۸۱۳۰٫۸۳
شیائومی ۱۱ لایت 5G NE۹۰۹٫۳۲۷۵۹٫۱۷۲۰۲٫۹۲۰۰٫۲
* تمامی بنچمارک‌های ذکرشده در این جدول را زومیت اجرا کرده است.
سامسونگ گوشی اقتصادی خود را با نسل قبل مقایسه می‌کند و بهبود ۲۸ درصدی عملکرد و ارتقای ۵۲ درصدی گرافیک صحبت می‌کند؛ اما باید توجه داشته باشید که گلکسی A33 5G با برچسب قیمتی نزدیک به ۹ میلیون تومان در بازار ایران به‌فروش می‌رسد؛ در حالی‌که در همان محدوده‌ی قیمتی، دستگاه‌های به‌مراتب قدرتمندتری همچون پوکو F3، شیائومی ۱۱ لایت 5G NE و گلکسی M52 نیز وجود دارد.
عملکرد گلکسی A33 5G دربرابر رقبا
نام و کارایی بنچمارک / محصولPCMarkSpeedometer 2.0GeekBench 5GFXBench
عملکرد کلیمرورگرپردازنده‌ی گرافیکیپردازنده‌ی مرکزیشبیه‌ساز بازی (نرخ فریم)

Vulkan/Metal

Single Core
Multi Core
Aztec Ruins
Onscreen/1440p
Car Chase
Onscreen/1080p
OpenGLVulkanMetalOpenGLMetal
گلکسی A32 5G
(۹۰ هرتز)
۱۰۵۴۹۴۸٫۷۲۶۰۰۷۳۷
۱۸۶۲
۱۵
۱۰
۱۵
۱۰
--۱۹
۲۳
--
گلکسی A32 5G۶۰۰۵۳۵٫۳--۵۰۵
۱۶۵۷
۱۹
۶٫۳
۱۸
۵٫۸
--۲۷
۱۶
--
گلکسی A32
(۹۰ هرتز)
۵۶۵۳۲۶٫۲--۳۴۶
۱۲۷۸
۵٫۰
۳٫۳
۴٫۴
۲٫۹
--۸٫۱
۹٫۳
--
ردمی نوت ۱۱ پرو 5G
(۱۲۰ هرتز)
۱۰۶۳۶۱۹٫۴۵۱۲۹۸۷۴۸
۱۹۱۵
۱۲
۷٫۹
۱۲
۸٫۲
--۱۷
۲۰
--
گلکسی A53
(۱۲۰ هرتز)
۱۱۶۵۰--۲۵۴۴۷۴۸
۱۹۱۵
۱۴
۱۰
۱۴
۱۰
--۱۹
۲۴
--
گلکسی A52 5G
(۱۲۰ هرتز)
۹۵۲۹۴۵٫۲--۶۴۷
۱۹۱۹
۱۰
۷٫۲
۱۱
۷٫۶
--۱۶
۱۹
--
گلکسی A52 4G
(۹۰ هرتز)
۸۵۱۷۳۹٫۳--۵۳۳
۱۵۶۰
۱۰
۶٫۹
۱۰
۷٫۰
--۱۵
۱۷
--
شیائومی ۱۱ لایت 5G NE
(۹۰ هرتز)
۱۰۱۶۶--۲۳۰۷۷۹۰
۳۰۰۰
۲۰
۱۳
۲۰
۱۴
--۲۹
۳۳
--
پوکو F3۱۰۲۱۳۶۶٫۸--۹۷۳
۳۲۸۱
۳۲
۲۰
۳۳
۲۱
--۴۷
۵۲
--
* تمامی بنچمارک‌های ذکرشده در این جدول را زومیت اجرا کرده است.
گلکسی A33 درمقایسه‌با گلکسی A32 5G تا ۱۵ درصد سریع‌تر است و ۷۰ درصد قدرت پردازش گرافیکی بیشتری دارد؛ اما هنگامی‌که رقبا را به معادله اضافه می‌کنیم، وضعیت برای گلکسی ای ۳۳ رو به وخامت می‌گذارد؛ به‌عنوان مثال شیائومی ۱۱ لایت NE با برچسب قیمتی کمتر، ۶۰ سرعت بیشتری دارد و در پردازش‌های گرافیکی نیز ۴۰ درصد بهتر عمل می‌کند.

بررسی گلکسی A33 سامسونگ [به‌همراه بررسی ویدیویی]

برای ارزیابی عملکرد گلکسی A33 در بازی‌ها، Call of Duty و Genshin Impact را روی این گوشی اجرا کردیم. مطابق‌انتظار بازی بهینه‌ی Call of Duty را می‌توان با تنظیمات گرافیکی بالا و نرخ فریم ۵۵ تا ۶۰ فریم‌برثانیه اجرا کرد؛ اما در بازی Genshin Impact، حتی با پایین‌ترین تنظیمات گرافیکی، نرخ فریم به‌صورت مداوم بین ۱۶ تا ۳۶ فریم‌برثانیه نوسان می‌کند؛ درحالی‌که ردمی نوت ۱۱ پرو 5G عملکرد پایدارتری در آن داشت.

عملکرد گلکسی A33 5G در اجرای بازی موبایل
عنوان بازی موبایلتنظیمات گرافیکی بازینرخ فریم
Genshin ImpactLowest Graphics۱۶ تا ۳۶ فریم‌برثانیه
Call of Duty MobileVery High Graphics۵۵ تا ۶۰ فریم‌برثانیه
* تمامی بنچمارک‌های ذکرشده در این جدول را زومیت اجرا کرده است.
زومیت برای به‌دست‌آوردن نرخ‌های فریم جدول بالا، از نرم‌افزار شرکت GameBench استفاده کرده است.
ظرفیت باتری گلکسی A33 تفاوتی با نسل گذشته ندارد و بازهم یک پکیج ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی وظیفه‌ی تأمین انرژی موردنیاز قطعات را برعهده دارد. سامسونگ می‌گوید در استفاده‌های روزمره می‌توان تا دو روز از گلکسی A33 5G استفاده کرد؛ اما باید دید که ادعای کره‌ای‌ها تا چه اندازه با واقعیت هم‌خوانی دارد. گلکسی A33 اکنون از شارژ سریع ۲۵ واتی پشتیبانی می‌کند؛ اما درون جعبه از شارژ خبری نیست و باید آن را جداگانه تهیه کنید.
عملکرد باتری گلکسی A33 5G دربرابر رقبا
محصول ٫ آزمایشنمایشگرباتریزمان لازم برای شارژپخش ویدئو PCMark
ابعاد و رزولوشنمیلی‌آمپرساعتدقیقه:ساعتدقیقه:ساعتدقیقه:ساعت
گلکسی A33 5G
(۱۲۰ هرتز)
۶٫۴ اینچ
۲۴۰۰ × ۱۰۸۰ پیکسل
۵۰۰۰--۱۹:۳۷۱۱:۴۷
گلکسی A32 5G۶٫۵ اینچ
۱۶۰۰ × ۷۲۰ پیکسل
۵۰۰۰۲:۲۰۱۲:۱۰۱۳:۰۶
گلکسی A32
(۹۰ هرتز)
۶٫۴ اینچ
۲۴۰۰ × ۱۰۸۰ پیکسل
۵۰۰۰۲:۱۸۲۱:۲۳۱۱:۳۷
ردمی نوت ۱۱ پرو 5G
(۱۲۰ هرتز)
۶٫۶۷ اینچ
۲۴۰۰ × ۱۰۸۰ پیکسل
۵۰۰۰۰:۴۷۱۵:۳۳۱۱:۱۹
گلکسی A53
(۱۲۰ هرتز)
۶٫۵ اینچ
۲۴۰۰ × ۱۰۸۰ پیکسل
۵۰۰۰--۱۸:۲۷۱۲:۱۳
گلکسی A52 5G
(۱۲۰ هرتز)
۶٫۵ اینچ
۲۴۰۰ × ۱۰۸۰ پیکسل
۴۵۰۰--۱۳:۴۴۹:۱۶
گلکسی A52 4G
(۹۰ هرتز)
۶٫۵ اینچ
۲۴۰۰ × ۱۰۸۰ پیکسل
۴۵۰۰--۱۵:۱۷۱۱:۵۲
شیائومی ۱۱ لایت 5G NE
(۹۰ هرتز)
۶٫۵ اینچ
۲۴۰۰ × ۱۰۸۰ پیکسل
۴۲۵۰۱:۰۰۲۵:۰۰۱۱:۰۰
پوکو F3
(۱۲۰ هرتز)
۶٫۶۷ اینچ
۲۴۰۰ × ۱۰۸۰ پیکسل
۴۵۲۰۰:۵۵۲۰:۳۵۱۴:۲۴
* تمامی بنچمارک‌های ذکرشده در این جدول را زومیت اجرا کرده است.
گلکسی A33 5G در تست‌های ما شارژدهی بسیار خوبی داشت، این گوشی در آزمون PCMark که عمر باتری در کاربری‌های روزمره نظیر وب‌گردی یا نوشتن متن را بررسی می‌کند، به‌مدت ۱۱ ساعت و ۴۷ دقیقه دوام آورد که بیش‌از یک ساعت کمتر از نتیجه‌ی به‌دست‌آمده برای گلکسی A32 5G است؛ اما بازهم نتیجه‌ی مطلوبی به‌شمار می‌آید. در سوی دیگر میدان، میان‌رده‌ی اقتصادی سامسونگ هفت ساعت بیشتر از نسل گذشته، می‌تواند ویدئو پخش کند.

توجه داشته باشید که در تست‌های زومیت، برای حصول اطمینان از برابری شرایط، کلیه تست‌های باتری با روشنایی ۲۰۰ نیتی و در حالت پرواز انجام شده‌اند.

دوربین گلکسی A33

گلکسی A33 5G به‌استثناء یک تفاوت تأثیرگذار، از مجموعه‌ی دوربین‌ یکسان با گلکسی A32 5G بهره می‌برد: دوربین واید ۴۸ مگاپیکسلی، دوربین اولتراواید ۸ مگاپیکسلی، دوربین ماکرو ۵ مگاپیکسلی و ماژول ۲ مگاپیکسلی مخصوص عمق‌سنجی دوربین پشتی چهارگانه‌ی A33 را تشکیل می‌دهند؛ در حالی‌که دوربین تکی ۱۳ مگاپیکسلی، وظیفه‌ی ثبت عکس‌های سلفی را برعهده دارد؛ اما تفاوت تأثیرگذار به اضافه‌شدن لرزش‌گیر اپتیکال به دوربین اصلی بازمی‌گردد.

بررسی گلکسی A33 سامسونگ [به‌همراه بررسی ویدیویی]

دوربین واید از حسگر ۴۸ مگاپیکسلی و 1/2.0 اینچی با پیکسل‌های ۰٫۸ میکرومتری استفاده می‌کند و به‌دلیل استفاده از فیلتر رنگی Quad Bayer، با ترکیب هر چهار پیکسل مجاور، عکس‌ها را با وضوح ۱۲ مگاپیکسل ثبت می‌کند؛ البته امکان عکاسی با وضوح بومی ۴۸ مگاپیکسلی نیز وجود دارد. این حسگر در پسِ لنزی با دیافراگم f/1.8 و فاصله‌ی کانونی معادل ۲۶ میلی‌متری قرار گرفته است و از فوکوس خودکار تشخیص فاز نیز بهره می‌برد.

لنز دوربین اصلی هم‌اکنون از لرزش‌گیر اپتیکال تصویر (OIS) نیز بهره می‌برد؛ وجود OIS باعث می‌شود تا به‌ویژه هنگام عکاسی در تاریکی که گوشی به چند ثانیه زمان برای جذب نور و ثبت عکس نیاز دارد، لرزش دست به محو شدن جزئیات نیانجامد.

بررسی گلکسی A33 سامسونگ [به‌همراه بررسی ویدیویی]

دوربین اولتراواید از حسگر ۸ مگاپیکسلی بسیار کوچک با ابعاد 1/4.0 اینچ و پیکسل‌های ۱٫۱۲ میکرومتری بهره می‌برد و نور را ازطریق لنزی با دیافراگم f/2.2 و میدان دید ۱۲۳ درجه‌ای دریافت می‌کند. مطابق انتظار روی دوربین اولتراواید گلکسی A33 از فوکوس خودکار خبری نیست.

گلکسی A33 5G از ماژول‌های ۵ و ۲ مگاپیکسلی با لنزهای f/2.4 به‌ترتیب برای ثبت عکس ماکرو و عمق‌سنجی استفاده می‌کند و متأسفانه روی دوربین ماکروی آن از فوکوس خودکار خبری نیست. دوربین سلفی دستگاه اقتصادی جدید سامسونگ به حسگر ۱۳ مگاپیکسلی و کوچکِ 1/3.1 اینچی با پیکسل‌های ۱٫۱۲ میکرومتری و لنز واید f/2.2‌ اتکا دارد.

گستره دینامیکی دوربین گلکسی A33

دوربین اصلی گلکسی A33 در زمینه‌ی جزئیات و گستره‌ی دینامیکی، عملکرد کم‌وبیش مشابهی را با گوشی هوشمند گران‌قیمت‌تری همچون گلکسی A52s به‌نمایش می‌گذارد؛ سطح جزئیات و گستره‌ی دینامیکی به‌نسبت برچسب قیمتی دستگاه راضی‌کننده هستند؛ البته تمایل اندکی به گرمی مشاهده می‌شود. توجه داشته باشید که حتی گلکسی S21 اولترا نیز موفق به بازیابی تمام جزئیات پشت پنجره نشده است.

بررسی گلکسی A33 سامسونگ [به‌همراه بررسی ویدیویی]

عکس دوربین اصلی گلکسی A33

بررسی گلکسی A33 سامسونگ [به‌همراه بررسی ویدیویی]

عکس دوربین اصلی گلکسی A52s

بررسی گلکسی A33 سامسونگ [به‌همراه بررسی ویدیویی]

عکس دوربین اصلی گلکسی S21 اولترا

بررسی گلکسی A33 سامسونگ [به‌همراه بررسی ویدیویی]

کراپ عکس گلکسی A33

بررسی گلکسی A33 سامسونگ [به‌همراه بررسی ویدیویی]

کراپ عکس گلکسی A52s

بررسی گلکسی A33 سامسونگ [به‌همراه بررسی ویدیویی]

کراپ عکس گلکسی S21 اولترا

رنگ‌‌ها و جزئیات دوربین گلکسی A33

گلکسی A33 تمایل نسبتاً زیادی به اشباع‌کردن رنگ‌ها دارد؛ به‌ویژه هنگامی‌که گیاه و درخت در تصویر باشد؛ به‌عنوان مثال در عکس‌های زیر به‌اندازه‌ای که دوربین اصلی گوشی نشان می‌دهد، سبز نیستند؛ تمایل دستگاه به گرم‌کردن رنگ‌ها با نگاهی به نمای ساختمان بیش‌از پیش نمایان می‌شود. مطابق انتظار دوربین اولتراواید نمی‌تواند در زمینه‌ی سطح جزئیات، پابه‌پای دوربین اصلی بیاید؛ اما رنگ‌های آن واقعی‌تر به‌نظر می‌رسند.

چنانچه نور فراوانی در تصویر باشد، حالت ۴۸ مگاپیکسلی گلکسی A33 می‌تواند به‌بهای افزودن آرتیفکت به تصویر، اندکی سطح جزئیات را ارتقا دهد؛ البته در این حالت، رنگ‌ها نیز به‌اندازه‌ی عکس‌های ۱۲ مگاپیکسلی گرم نیستند.

بررسی گلکسی A33 سامسونگ [به‌همراه بررسی ویدیویی]

عکس ۱۲ مگاپیکسلی دوربین اصلی

بررسی گلکسی A33 سامسونگ [به‌همراه بررسی ویدیویی]

عکس دوربین اولتراواید

بررسی گلکسی A33 سامسونگ [به‌همراه بررسی ویدیویی]

کراپ عکس ۴۸ مگاپیکسلی

بررسی گلکسی A33 سامسونگ [به‌همراه بررسی ویدیویی]

کراپ عکس ۱۲ مگاپیکسلی

بررسی گلکسی A33 سامسونگ [به‌همراه بررسی ویدیویی]

کراپ عکس اولتراواید

عملکرد دوربین گلکسی A33 در تاریکی

خوشبختانه هر دو دوربین واید و اولتراواید گلکسی A33 از الگوریتم Night Mode پشتیبانی می‌کنند؛ اما عملکرد فوکوس خودکار دوربین اصلی در تاریکی بسیار کُند می‌شود، ما چندین و چند بار تلاش توانستیم عکس زیر را واضح بگیریم.

با وجود آنکه با تغییر فاصله‌ی دوربین‌ها از سوژه، سعی کردیم از قاب یکسانی عکاسی کنیم؛ اما همان‌طور که مشاهده می‌کنید، دوربین اولتراواید در زمینه‌ی ثبت جزئیات اصلا در سطح دوربین اصلی ظاهر نمی‌شود؛ البته رنگ‌های عکس اولتراواید خوش‌رنگ‌ولعاب‌تر از دوربین اصلی هستند. دوربین ۴۸ مگاپیکسلی گلکسی ای ۳۳، عکس‌های تاریکی را رنگ‌ورو رفته ثبت می‌کند.

بررسی گلکسی A33 سامسونگ [به‌همراه بررسی ویدیویی]

عکس دوربین اصلی در تاریکی

بررسی گلکسی A33 سامسونگ [به‌همراه بررسی ویدیویی]

عکس دوربین اولتراواید در تاریکی

بررسی گلکسی A33 سامسونگ [به‌همراه بررسی ویدیویی]

کراپ عکس دوربین اصلی

بررسی گلکسی A33 سامسونگ [به‌همراه بررسی ویدیویی]

کراپ عکس دوربین اولتراواید

پرتره و سلفی دوربین گلکسی A33

گلکسی A33 به‌نسبت برچسب قیمتی‌اش، عکس‌های پرتره‌ی جذابی می‌گیرد، در عکس زیر پیاده‌سازی افکت بوکه چندان مصنوعی نیست، از طرف دیگر جزئیات چهره باقی مانده‌اند و تفکیک سوژه از پس‌زمینه نسبتاً خوب صورت گرفته است. در سوی دیگر میدان، عکس سلفی کمی رنگ و رو رفته و سافت به‌نظر می‌رسد.

بررسی گلکسی A33 سامسونگ [به‌همراه بررسی ویدیویی]

عکس سلفی با افکت بوکه

بررسی گلکسی A33 سامسونگ [به‌همراه بررسی ویدیویی]

عکس پرتره با افکت بوکه

عکاسی ماکرو گلکسی A33

فقدان فوکوس خودکار روی دوربین ماکرو باعث می‌شود تا ثبت عکس‌های واضح کمی دشوار و با چندین بار آزمون و خطا صورت گیرد؛ اما چنانچه موفق شوید و روشنایی محیط کافی باشد، می‌توانید عکس ماکرو جذابی بگیرید.

بررسی گلکسی A33 سامسونگ [به‌همراه بررسی ویدیویی]

گلکسی A33 با دوربین اصلی قابلیت ضبط ویدئوهای 4K با نرخ ۳۰ فریم‌برثانیه و بیت‌ریت ۴۸٫۲ مگابیت‌برثانیه‌ای را دارد. گوشی عملکرد مناسبی در حفظ فوکوس روی سوژه ندارد و گستره‌ی دینامیکی وسیعی ارائه نمی‌دهد؛ اما کنتراست مناسب ارزیابی می‌شود و رنگ‌ها چشم‌نواز هستند.

جمع‌بندی و مقایسه گلکسی A33 با رقبا

گلکسی A33 در مقایسه‌با نسل گذشته پیشرفت چشم‌گیری را تجربه می‌کند و اکنون عملکرد یکسانی را با گلکسی A53 ارائه می‌دهد. دوربین در مجموع رضایت‌کننده ظاهر می‌شود، اسپیکرها استریو هستند و صدای بلندی دارند، طراحی گوشی ارتقا یافته است؛ با دستگاه خوش‌دستی طرف هستیم که اکنون گواهی IP67 نیز برای مقاومت دربرابر آب و گردوغبار دارد.

با وجود تمام پیشرفت‌های گلکسی A33، هنگمی‌که برچسب قیمتی دستگاه را نیز وارد محاسباتمان می‌کنیم، به رقبای قدرتمندی می‌رسیم؛ دستگاه‌هایی همچون پوکو F3 و شیائومی ۱۱ لایت NE که به‌مراتب سریع‌تر و خوش‌ساخت‌تر هستند و صفحه‌نمایش دقیق‌تر و باکیفیت‌تری دارند، از بین دستگاه‌های سامسونگی نیز می‌توان سراغ گلکسی M52 رفت که از لحاظ عملکردی، در سطح شیائومی ۱۱ لایت NE قرار می‌گیرد.

نکات مثبت

نمایشگر ۹۰ هرتزی OLED با وضوح +FHDعملکرد هم‌سطح با گلکسی A53دوربین رضایت‌بخشاسپیکرهای استریو با صدای فراگیرگواهی IP67

نکات منفی

قیمت هم‌سطح دستگاه‌های قدرتمندترحذف شارژر از جعبه

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


35 تصویر زمینه دخترانه جدید از عکس های شیک کیوت و با کلاس 2022