پرافتخارترین تیم تاریخ بسکتبال ایران نایب قهرمان لیگ برتر شد


پرافتخارترین تیم تاریخ بسکتبال ایران نایب قهرمان لیگ برتر شد

تیم بسکتبال ذوب‌آهن اصفهان در فینال لیگ برتر کشور مغلوب شهرداری گرگان شد و به مقام نایب‌قهرمانی دست پیدا کرد. به گزارش اقتصاد آنلاین؛ چهارمین دیدار از فینال این دوره از مسابقات در مجموعه ورزشی آزادی تهران برگزار شد که با نتیجه 88 بر 95 به سود شهرداری گرگان به پایان رسید که با توجه به نتایج بدست آمده از مجموع چهار بازی، فینال لیگ برتر 3 بر 1 به...

به گزارش اقتصاد آنلاین؛ چهارمین دیدار از فینال این دوره از مسابقات در مجموعه ورزشی آزادی تهران برگزار شد که با نتیجه ۸۸ بر ۹۵ به سود شهرداری گرگان به پایان رسید که با توجه به نتایج بدست آمده از مجموع چهار بازی، فینال لیگ برتر ۳ بر ۱ به نفع گرگانی‌ها تمام شد تا کاپ قهرمانی برای دومین سال پیاپی به شهرداری گرگان برسد.

در پایان این دیدار پری پتی بازیکن خارجی شهرداری گرگان که در دیدارهای قبلی فینال نیز از تأثیر‌گذارترین بازیکنان تیمش بود، به تنهایی ۴۱ امتیاز برای تیمش به دست آورد و امتیازآورترین بازیکن میدان شد؛ ارسلان کاظمی از ذوب‌آهن نیز در این بازی ۳۰ امتیاز کسب کرد.

لیگ برتر باشگاه‌های کشور در حالی خاتمه یافت که ذوب‌آهن اصفهان پس از یک دهه ناکامی از حضور در فینال مقابل مدافع قهرمانی قرار گرفته بود.

ذوب‌آهن با هدایت دکتر فرزاد کوهیان و مدیریت فنی دکتر پیمان صداقت‌نیا، اولین فینالیست لیگ برتر بسکتبال در فصل جاری بود. تیمی که با احتساب برگزاری مسابقات باشگاهی بسکتبال در ادوار مختلف و با عناوین مختلف، با ۹ قهرمانی و ۶ عنوان نایب قهرمانی پرافتخارین تیم باشگاهی تاریخ بسکتبال باشگاهی کشور به حساب می‌آید.

آخرین حضور ذوب آهن در فینال لیگ برتر بسکتبال البته به بیش از یک دهه پیش باز می‌گردد و رقابت ناموفقی که طی دو فصل متوالی (۸۹-۸۸ و ۹۰-۸۹) برای تصاحب جام قهرمانی با مهرام تهران داشت. ذوب‌آهن آن دو فینال را با ناکامی تمام کرد و نتوانست تعداد قهرمانی‌های خود را دو رقمی کند.

حالا پس از گذشت دو دهه از آخرین قهرمانی ذوب‌آهن در لیگ برتر بسکتبال و ۱۱ سال از آخرین حضور در فینال این رقابت‌ها، این تیم به فینال رسید، در حالیکه حریفش سال گذشته نیز قهرمان این مسابقات شده بود.

با یک نگاه ساده به تیم تا دندان مصلح شهرداری گرگان که از چندین بازیکن خارجی و ملی استفاده می‌کرد و از حمایت همه‌جانبه شهرداری، ارگان‌های مختلف و مردم بسکتبال‌دوست شهر گرگان برخوردار بود، می‌توان به شاهکار تیم ذوب‌آهن با هدایت و مدیریت فنی بی‌نقص و خوش‌فکر و جوانانی پرانگیزه و تمام‌ایرانی که همگی از آینده‌داران این ورزش محسوب می‌شوند پی برد.

امیدواریم که با توجه به نتایج خوب بدست آمده، این تیم ریشه‌دار در فصل آینده با حمایت بیش از پیش مدیران کارخانه و باشگاه ذوب‌آهن اصفهان بتواند نتایج درخشان‌تر و مطلوب‌تری کسب کرده و دوباره قهرمانی لیگ برتر بسکتبال کشور را برای دیار نصف‌جهان به ارمغان آورد.

پرافتخارترین تیم تاریخ بسکتبال ایران نایب قهرمان لیگ برتر شد

پرافتخارترین تیم تاریخ بسکتبال ایران نایب قهرمان لیگ برتر شد

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در