خواص گوجه سبز


خواص گوجه سبز

گوجه سبز یا آلو سبز میوه نارس درخت آلو می باشد که از محبوبیت بسیار بالایی میان ایرانیان برخورد است

خواص گوجه سبز

خواص گوجه سبز

درمان سرماخوردگی

گوجه سبز دارای مقادیر غنی از ویتامین C می باشد که به همین دلیل می تواند باعث بهبود عملکرد و همچنین تقویت سیستم ایمنی بدن شود. به همین مصرف گوجه سبز می تواند به پیشگیری و درمان سرماخوردگی کمک شایانی کند.

سلامت دهان و دندان

یکی دیگر از خاصیت های کمتر شناخته گوجه سبز این است که می تواند به سلامت کلی دهان و دندان کمک کند. گوجه سبز اگر در یک رژیم غذایی صحیح قرار بگیرد علاوه بر تقویت دندان ها می تواند به کاهش درد و جلوگیری از خونریزی های لثه نیز کمک کند.

لاغری و کاهش وزن

گوجه سبز در هر ۱۰۰ گرم دارای ۴۹ کالری می باشد و به همین دلیل برای لاغری نیز مباست می باشد. علاوه بر این مصرف گوجه سبز می تواند باعث بهبود متابولیسم بدن شود که در نتیجه باعث چربی سوزی بیشتر می شود.

درمان کم خونی

شاید برایتان جالب باشد که بدانید که گوجه سبز می تواند به درمان کم خونی هم کمک کند. گوجه سبز به دلیل وجود مقادیر سرشار از ویتامین C و آهن می تواند به درمان کم خونی که ناشی از فقر آهن باشد کمک شایانی کند.

سلامت دستگاه گوارش

گوجه سبز از میوه هایی محسوب می شود که دارای درصد بالایی فیبر می باشد و به همین دلیل اگر به اندازه مصرف شود می تواند به بهبود عملکرد دستگاه گوارش کمک کند. علاوه بر این مصرف گوجه سبز برای بهبود هضم آسانتر غذا و کاهش نفخ معده نیز موثر است.

مفید برای دیابتی ها

فیبر فراوان موجود در گوجه سبز می تواند به کاهش کلسترول بالا در خون افرادی دیابتی کمک کند. البته ما به افرادی که به بیماری دیابت مبتلا هستند توصیه می کنیم به هیچ وجه بدون مشورت پزشک متخصص رژیم غذایی خود را تغییر ندهند.

درمان یبوست

همانطور که در بالا گفتیم گوجه سبز دارای فیبر می باشد و به همین دلیل برای درمان یبوست نیز مناسب است. مصرف مواد غذایی دارای فیبر باعث می شوند که روند حرکات روده ای افزایش یابد و به همین دلیل باعث درمان یبوست می شوند.

درمان سنگ کلیه

برای درمان سنگ کلیه توصیه می شود که از مواد غذایی استفاده شود که مدر یا ادرار آورنده هستند استفاده شود. گوجه سبز یکی از این مواد غذایی است که می تواند علاوه بر سلامت کلیه ها به درمان سنگ کلیه نیز کمک کند.

درمان کبد چرب

یکی از خاصیت های مهم گوجه سبز این است که می تواند در درمان کبد چرب موثر باشد. گوجه سبز حاوی ترکیباتی به نام بنزوئیک اسید است که خاصیت ضد میکروبی بسیار قوی دارد و به همین دلیل می تواند علاوه بر اینکه برای درمان کبد چرب موثر باشد، به پاک سازی و سم زدایی کبد نیز کمک کند.

کاهش چربی خون

یکی از یگر خاصیت های کمتر شناخته شده گوجه سبز این است که می تواند به کاهش چربی خون کمک کند. گوجه سبز به سبب فیبر فراوان می تواند علاوه بر کاهش چربی خون، کلسترول بالای خون را نیز کاهش دهد که در کل باعث کاهش خطر بیماری های قلبی و عروقی می شود.

زیان های گوجه سبز

فرسایش مینای دندان

مطمئنا حس کند شدن دندان هایتان بر اثر مصرف بیش از حد گوجه سبز را تجربه کرده اید. مصرف بیش از حد گوجه سبز به دلیل ترکیباتی اسیدی که داردی علاوه بر اینکه باعث کند شدن دندان ها می شود می تواند باعث تخریب مینای دندان نیز شود.

منبع :isons

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آشپزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گیتی آذرپی درگذشت