نفت به 104 دلار کاهش یافت


نفت به 104 دلار کاهش یافت

قیمت نفت در معاملات روز دوشنبه به دلیل نگرانی‌ها در مورد رشد اقتصادی ضعیف در چین کاهش یافت.

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : نفت به 104 دلار کاهش یافت

فارس: به گزارش رویترز، قیمت نفت در معاملات روز دوشنبه کاهش یافت زیرا نگرانی‌ها در مورد رشد اقتصادی ضعیف در چین، بزرگترین واردکننده نفت جهان، بر نگرانی‌ها در مورد احتمال ممنوعیت واردات نفت روسیه از سوی اتحادیه اروپا پیشی گرفت.

هر بشکه نفت برنت با 3 دلار و 7 سنت کاهش 104.07 دلار فروخته شد. نفت خام آمریکا نیز با 3 دلار و 53 سنت کاهش 101.16 دلار معامله شد.

بازارهای ژاپن، هند و سراسر جنوب شرق آسیا به علت تعطیلات عمومی امروز تعطیل هستند.

پس از اینکه آمارها امروز نشان داد که فعالیت کارخانه ها در دومین اقتصاد بزرگ دنیا، برای دومین ماه به کمترین میزان از فوریه 2020 رسیده است، قیمت ها کاهش یافت.

از نظر عرضه، شرکت ملی نفت لیبی دیروز اعلام کرد که به صورت موقت فعالیت در پایانه نفتی الزویتینه را از سرمی گیرد تا از ذخایر در نفتکش های ذخیره سازی برای جلوگیری از «فاجعه زیست محیطی قریب الوقوع» در این بندر بکاهد.

این شرکت در ماه آوریل به علت اعتراضات سیاسی، فعالیت در برخی از تاسیسات نفتی خود را به حالت تعلیق درآورد.

در عین حال، دو دیپلمات اتحادیه اروپا گفتند، حرکت اتحادیه اروپا به سوی ممنوعیت واردات نفت روسیه تا پایان سال، از عواملی است که مانع از کاهش بیشتر قیمت نفت می شود.

حدود نیمی از 7.4 میلیون بشکه در روز صادرات نفت روسیه به اتحادیه اروپا می رود و حدود یک چهارم واردات نفت اتحادیه اروپا در سال 2020 را تامین می کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال روزانه شنبه 11 فروردین 1403