دوره تربیت مربی آموزش برنامه نویسی ویژه کودکان و نوجوانان به همت خادمیاران رضوی


دوره تربیت مربی آموزش برنامه نویسی ویژه کودکان و نوجوانان به همت خادمیاران رضوی

به همت خادمیاران کانون علمی خدمت رضوی منطقه 14 تهران، دوره تربیت مربی آموزش برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان در مسجد امام جعفر صادق(ع) برگزار می شود.

خبرگزاری شبستان،گروه قرآن و معارف، از مهم‌ترین دلایل توجه کشورهای پیشرفته‌، به آموزش برنامه نویسی به کودکان و نوجوانان، تاثیرات این علم در ساخت آینده‌ی کشور‌ها، توانمندی کودکان و نوجوانان و امکان تولید ارزش و ثروت و همچنین تاثیرات روانشناسی این آموزش‌ها بر کودکان و نوجوانان می‌باشد.

در همین راستا کانون علمی خدمت رضوی منطقه 14 تهران، اقدام به برگزاری دوره تربیت مربی آموزش برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان کرده است. این دوره 12 جلسه ای روزهای جمعه از ساعت ۱۰ الی ۱۳ در مسجد امام جعفرصادق(ع) واقع در خیابان پیروزی برگزار می شود.

تا کنون 3 جلسه از این دوره برگزار شده است و در این جلسات اساتید به بیان نکاتی پیرامون انواع مخاطب و اصول کار با هر گروه و ویژگی های خاص آنها به صورت موردی پرداخته اند. انواع روش های تدریس و روش های ترکیبی را تبیین و با مثال‌های گوناگون مطلب به متعلمین دوره آموزش داده شد‌. همچنین مدرسین با تفاوت های آموزش های متداولی که کودکان و نوجوان مخاطب کلاس هایشان در آینده آشنا می شوند و مسیر اصلاح و جایگزین مناسب آنها را به صورت موردی بیان و راهکارهایی را ارائه کردند.

در ادامه چندین نمونه از بازی هایی که در مسیر آموزش جهت تکمیل فرآیند یادگیری همراه با منطق آن بازی و فرصت های یادگیری و آموزشی که هر بازی ایجاد می‌کند، آموزش داده شد‌.

در یکی از این جلسات استاد به بیان نکاتی پیرامون تفکر، هوش و نکات متمایز هر یک و نحوه شناخت و تفکیک آنها پرداخته و در ادامه به توضیح انواع تفکر پرداخته و از هر مورد مثال‌هایی را ذکر و مشخصات هر دسته را بیان نمود.

همچنین به تعلیم بازی مناسب برای پرورش تفکر پرداخت و در حین بازی، قوانین موجود و اشتراک آن با قوانین برنامه نویسی را بیان کرد، دانش آموزان روش پیدا کردن باگ و clean cod، پیدا کردن نویز و شناخت سیگنال را در حین این بازی ها آموختند.

علاوه بر این مربیان از بازی برای شناخت توانایی ها و نوع تفکر و ساختار ذهنی مخاطبین بهره گرفتند و بدون آنکه از روش های متداول جهت گروه بندی مخاطبین استفاده کنند، بچه ها را از لحاظ هوش و نوع تفکر واگرا و همگرا و همچنین تشخیص نیمکره فعال افراد شناسایی کرده تا بتوانند برای آموزش آنها و همراه سازی هریک با توجه به ویژگی های فردی در کلاس بهره مند گردند.

در بخشی دیگر از کلاس به آموزشِ کشیدن فلوچارت با رسم شکل های هندسی پرداخته شد.

شایان ذکر است که کلیه جلسات این کارگاه با همکاری کانون خبر و فضای مجازی منطقه فیلمبرداری و ضبط می گردد‌.

پایان پیام/40

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نخستین برات الکترونیکی تامین مالی زنجیره تامین توسط شبکه بانکی صادر شد