مسابقه قصه‌گویی از کتاب «از من کلاه بخرید»


مسابقه قصه‌گویی از کتاب «از من کلاه بخرید»

مسابقه قصه‌گویی کتاب «از من کلاه بخرید» اردیبهشت‌ماه امسال برای کودکان هفت تا دوازده سال به همت آکادمی هوش مالی برگزار می‌شود.

مسابقه قصه‌گویی از کتاب «از من کلاه بخرید»
به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از روابط عمومی آکادمی هوش مالی، مسابقه قصه‌گویی کتاب «از من کلاه بخرید» اردیبهشت‌ماه امسال برای کودکان هفت تا دوازده سال برگزار می‌شود. هیأت داوران این مسابقه، دکتر کمیل رودی، مدیر آکادمی هوش مالی، حامد زحمتکش، کارگردان و بازیگر تئاتر و تلویزیون، فاطمه امینی، مجری و بازیگر برنامه‌های کودک تلویزیون و فاطمه‌ خدابنده‌لو، بازیگر و کارگردان تئاتر، قصه‌گو و مدرس نمایش خلاق هستند.

حامد زحمتکش، عضو هیأت داوران این مسابقه، ضمن اعلام این خبر گفت: کتاب «از من کلاه بخرید»، یکی از کتاب‌های مجموعه داستان‌های سواد مالی برای کودکان است که توسط آکادمی هوش مالی تهیه و به همت انتشارات قدیانی منتشر شده است. کتاب‌هایی که 44 جلد از آن‌ها تا کنون انتشار یافته و امسال نیز نزدیک به 25 جلد دیگر از آن‌ها منتشر می‌شود.

وی افزود: این کتاب، کودکان را با اهمیت توجه به نیاز مشتری آشنا می‌کند. اینگونه، کودکان یاد می‌گیرند در آینده باید محصولات و خدمات ارزشمندی تولید و ارائه کنند که نیاز یا خواستۀ مشتریان را برطرف می‌کند و لزوماً هر محصولی، فروش نخواهد رفت. به این شیوه، شاهد پرورش نسلی خلاق و کارآمد خواهیم بود.

مسابقه قصه‌گویی از کتاب «از من کلاه بخرید»

عضو هیأت داوران مسابقۀ قصه‌گویی تأکید کرد: سواد مالی، یکی از مهارت‌های مهم فردی در عصر حاضر است که افراد را با موضوعاتی چون خرج و پس‌انداز، کار و درآمد، سرمایه‌گذاری، ریسک و بیمه آشنا می‌کند تا آن‌ها یک زندگی همراه با رفاه و امنیت مالی را تجربه کنند.

این بازیگر و کارگردان باسابقۀ تئاتر کودک و نوجوان گفت: داستان‌ها یکی از مهم‌ترین ارکان رشد و یادگیری کودکان هستند. آن‌ها خود را جای شخصیت‌های مختلف داستان می‌گذارند، در موقعیت‌های داستان زندگی می‌کنند و به این صورت زندگی را یاد می‌گیرند. قصه‌گویی، مسیری برای بازگویی یافته‌های ذهنی کودکان است و فرصتی ویژه برای تعمیق آموخته‌ها و پرورش مهارت‌های ذهنی و ارتباطی.

زحمتکش افزود: این مسابقۀ قصه‌گویی نخستین قسمت از «جام جهانی قصه‌ها»، مجموعه مسابقه‌های ادبی‌هنری است که هر ماه، با تمرکز بر یکی از داستان‌های سواد مالی آکادمی هوش مالی، برای کودکان 7 تا 12 سال برگزار می‌شود و در شاخه‌هایی چون عکاسی، هنرهای تجسمی، نمایش، خاطره‌نویسی و فیلم‌سازی از آن‌ها می‌خواهد آموخته‌های خود را در قالب هنری ارائه کنند.

این کارگردان تئاتر و تلویزیون گفت: کودکان برای شرکت در مسابقه، باید قصۀ این کتاب را تعریف و خانواده‌ها فیلم این قصه‌گویی را تا تاریخ 27 اردیبهشت‌ماه در صفحۀ اینستاگرام خود بارگذاری یا برای صفحۀ کودک و نوجوان آکادمی ارسال کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه رسانه کودک

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیبی که منوچهر هادی از دخترش موقع سال تحویل رو کرد+ عکس