طرز تهیه بستنی چوبی خامه ای


طرز تهیه بستنی چوبی خامه ای

بستنی چوبی خامه ای یکی از انواع بستنی های بسیار خوشمزه خانگی است که با طعم های متنوعی تهیه می شود

طرز تهیه بستنی چوبی خامه ای
مواد لازم برای ۴ نفر
شیر ۱ پیمانه
نشاسته ذرت ۱ قاشق غذاخوری سر پر
شکر ⅔ پیمانه
خامه صبحانه ۲۰۰ گرم
خلال بادام و خلال پسته ۲ قاشق غذاخوری
زعفران دم کرده به مقدار کافی
شکلات شیری و شکلاتی ۱۰۰ گرم
روغن مایع ۲ قاشق غذاخوری

طرز تهیه بستنی چوبی خامه ای

مرحله اول

برای تهیه بستنی چوبی خامه ای خوشمزه ابتدای کار شیر را به همراه شکر و نشاسته ذرت درون یک قابلمه مناسب می ریزیم، سپس مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند و پس از آن قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله دوم

در این مرحله مخلوط شیر را به صورت مداوم هم می زنیم تا مواد به غلظت دلخواهمان برسد، سپس حرارت را خاموش می کنیم و خامه صبحانه را به همراه وانیل به آن اضافه کرده و هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند.

مرحله سوم

حالا مایه بستی را به دو قسمت مساوی تقسیم می کنیم، سپس به یکی از قسمت ها زعفران دم کرده اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم تا مایه بستنی زعفرانی شود. در ادامه درون قالب ها را چوب بستنی قرار می دهیم.

مرحله چهارم

در این مرحله مایه بستنی را درون قالب می ریزیم، سپس قالب را به مدت ۱۲ ساعت درون یخچال فریزر قرار می دهیم تا مایه بستنی کاملا منجمد شود. در ادامه شکلات شیری و شکلاتی را به صورت ریز خرد می کنیم.

مرحله پنجم

حالا شکلات شیری و شکلاتی را به صورت جداگانه روی حرارت غیر مستقیم بخار کتری بنماری می کنیم تا ذوب شوند، سپس به هر قسمت ۱ قاشق غذاخوری روغن مایع اضافه می کنیم و هم می زنیم تا مواد ترکیب شوند.

مرحله ششم

در این مرحله به شکلات شیری خلال پسته و به دیگر خلال بادام اضافه می کنیم، سپس مخلوط می کنیم. در ادامه قالب را از یخچال فریزر خارج می کنیم، سپس بستنی ها را از قالب جدا می کنیم و درون سس شکلات قرار می دهیم.

مرحله هفتم

در نهایت بستنی ها را روی توری قرار می دهیم تا شکلات اضافی آن ریخته شود. در ادامه اجازه می دهیم شکلات روی بستنی کاملا سفت شوند، سپس به مدت ۳۰ دقیقه درون یخچال فریزر قرار می دهیم و پس از آن سرو می کنیم. نوش جان.

منبع :cookland

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آشپزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خداحافظی معلم با دانش آموزان