طرز تهیه دسر حلاالزنقات


طرز تهیه دسر حلاالزنقات

دسر حلاالزنقات یکی از انواع دسرهای محبوب عربی است که با طعم های متنوعی تهیه می شود

طرز تهیه دسر حلاالزنقات
مواد لازم برای ۴ نفر
تخم مرغ ۴ عدد
شکر ½ پیمانه
روغن مایع ½ پیمانه
خامه صبحانه ۲۰۰ گرم
وانیل ۱ قاشق چایخوری
شیر خشک ۱ پیمانه
بیسکویت ۱ تا ۲ بسته
بکینگ پودر ۱ قاشق غذاخوری
مواد لازم برای کرم پنیری
پنیر کیبی ۶ تکه
خامه صبحانه ۲۰۰ گرم
شیر خشک ۱ پیمانه
شکر ½ پیمانه
وانیل نوک قاشق چایخوری
مواد لازم برای تزئین دسر
کارامل ½ پیمانه

طرز تهیه دسر حلاالزنقات

مرحله اول

برای تهیه دسر حلاالزنقات خوشمزه ابتدای کار مواد پنیری را آماده می کنیم، برای این منظور پنیر کیبی را به همراه خامه صبحانه، شکر و وانیل درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس با دور تند همزن برقی هم می زنیم.

مرحله دوم

در این مرحله شیر خشک را به مواد پنیری اضافه می کنیم و مجددا با دور تند همزن برقی هم می زنیم تا مواد کاملا ترکیب و یکدست شوند. در ادامه تخم مرغ ها را به همراه شکر و وانیل درون یک کاسه جداگانه می ریزیم.

مرحله سوم

حالا تخم مرغ را با دور تند همزن برقی هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند، سپس روغن مایع را به همراه خامه صبحانه می افزاییم و مجددا هم می زنیم تا موادبا هم ترکیب شوند. در ادامه بیسکویت را خرد می کنیم.

مرحله چهارم

برای خرد کردن بیسکوئیت آنرا درون غذاساز می ریزیم، سپس میکس می کنیم تا بیسکویت کاملا پودر شود و پس از آن به همراه شیر خشک و بکینگ پودر درون مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم و مجددا هم می زنیم تا مواد ترکیب شوند.

مرحله پنجم

حالا سینی فر را با مقداری کره چرب می کنیم، سپس مایه دسر را درون آن می ریزیم. در ادامه فر را روی حرارت ۱۷۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم فر کاملا گرم شود. در ادامه سینی را طبقه پایین فر قرار می دهیم.

مرحله ششم

در این مرحله اجازه می دهیم دسر به مدت ۲۵ دقیقه درون فر بماند تا کاملا پخته شود. در ادامه پس از گذشت این زمان سینی را از فر خارج می کنیم، سپس مواد پنیری را روی آن می ریزیم و پس از آن با لیسک پخش می کنیم.

مرحله هفتم

حالا مجددا قالب را درون فر قرار می دهیم و اجازه می دهیم دسر به مدت ۶ دقیقه گریل شده تا روی آن طلایی و خوشرنگ شود. در ادامه پس از گذشت این زمان سینی را از فر خارج می کنیم، سپس اجازه می دهیم کاملا خنک شود.

مرحله هشتم

در نهایت زمانی که دسر کاملا خنک شد روی آن را به فرم دلخواه کارامل می ریزیم و تزئین می کنیم. در ادامه دسر حلاالزنقات را به اندازه و فرم دلخواه برش می زنیم، سپس درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم و سرو می کنیم. نوش جان.

منبع :15smeals

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آشپزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...