شرکتی که بیشترین افراد را در جهان استخدام می‌کند


شرکتی که بیشترین افراد را در جهان استخدام می‌کند

برخی از بزرگ‌ترین شرکت‌های آمریکایی تقریبا به همان اندازه که در ایالات‌متحده درآمد دارند، در خارج از این کشور نیز درآمد کسب می‌کنند و تعداد کارمندان آنها این مورد را تایید می‌کند.

شرکتی که بیشترین افراد را در جهان استخدام می‌کند

به گزارش ایران اکونومیست و به نقل از نیوز، استارباکس یک نمونه از این شرکت‌هاست؛ تنها در چین ۵۴۰۰ فروشگاه و حدود ۶۰ هزار کارگر دارد. سایر شرکت‌هایی که تعداد زیادی از افراد خارج از ایالات‌متحده دارند، تعدادی خرده‌فروش و برخی هتل‌های زنجیره‌ای هستند.

فروش بین‌المللی منبع درآمد اخیر برای برخی شرکت‌هاست. برای سال‌ها، وال‌مارت تمام فروشگاه‌های خود را در ایالات متحده ثبت کرده بود اما در حال حاضر این مورد دیگر درست نیست.

برای شناسایی بزرگترین کارفرمای عمومی در آمریکا، آمار کل اشتغال در ۱۰۰۰ شرکت برتر از فهرست جهانی ۵۰۰ فورچون بررسی شد. اشتغال در سراسر جهان برای سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ همچنین ارقام درآمد برای سال ۲۰۲۱ نیز از فورچون بدست آمد.

بزرگترین کارفرمای آمریکا، وال‌مارت، ۱۰۰هزار کارگر اضافه کرد تا کل کارکنان خود را به ۲.۳ میلیون نفر در سال ۲۰۲۱ برساند. وال‌مارت بزرگترین کارفرما در ۱۹ ایالت آمریکا ازجمله هر ایالت جنوبی به جز کارولینای شمالی است.

نیروگاه تجارت الکترونیک آمازون که در سال ۱۹۹۴ تاسیس شد، اشتغال را با بیش از ۶۲ درصد افزایش به حدود ۱.۳ میلیون کارگر در سال ۲۰۲۱ رساند. این شرکت مستقر در سیاتل، اکثر این افراد را در ایالت واشنگتن و کالیفرنیا استخدام می‌کند.

شرکت‌هایی در بخش‌های مانند مهمان‌نوازی (ماریوت، هیلتون)، خرده‌فروشی (میسیز، بیست بای)، خطوط هوایی (دلتا، یونایتد) و غذا (داردن، یام) بیشترین آسیب را در طول همه‌گیری و کاهش تعداد کارکنان متحمل شدند اما همچنان موفق بودند.

کارمندان وال‌مارت در سراسر جهان در سال ۲۰۲۱ تعداد دو میلیون و ۳۰۰ هزار نفر و در سال ۲۰۲۰ کارمندان در سراسر جهان دو میلیون و ۲۰۰ هزار نفر بودند.

درآمد ۲۰۲۱وال‌مارت ۵۵۹.۱۵ میلیارد دلار و ارزش بازار تا ۳۱ مارس به میزان ۳۸۲.۶۴ میلیارد دلار اعلام شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نسخه‌های مافیایی آیفون 15 توسط Caviar معرفی شد