کاراته کاهای یرانی برنزی شدند / تاریخ سازی مژده مردانی برای ایران


کاراته کاهای یرانی برنزی شدند / تاریخ سازی مژده مردانی برای ایران

کاراته کاهای ایران در روز اول بازیهای المپیک ناشنوایان برزیل سه مدال برنز کسب کردند.

رقابت‌های کاراته بیست و چهارمین دوره بازی‌های المپیک ناشنوایان در برزیل در بخش کاتا و کومیته آغاز شد و کاراته کا‌های ایران در روز اول بازی‌های المپیک ناشنوایان برزیل سه مدال برنز کسب کردند.

به گزارش فدراسیون کاراته، در کاتای انفرادی ۱۴ ورزشکار خانم در ۲ گروه به رقابت پرداختند. مژده مردانی و سمانه برجی نمایندگان ایران در این مسابقات بودند، مردانی موفق به کسب مدال برنز شد که اولین مدال کاروان ایران در المپیک ناشنوایان است.

در مسابقات بخش کومیته، حسین تبرته فراهانی در وزن ۸۴+ کیلوگرم که ۹ کاراته کار در آن حضور داشتند، ابتدا کاراته کای برزیل را ۶ بر صفر شکست داد. او در دور دوم برابر حریف اوکراینی ۴ بر ۳ شکست خورد تا راهی جدول شانس مجدد رقابت‌ها شود. تبرته فراهانی در دیدار رده بندی با پیروزی ۸ بر صفر مقابل کومیته کای آلمانی به مدال برنز رسید.

در وزن ۸۴- ابراهیم پورکاشانی ابتدا حریفی از شیلی را ۵ بر صفر مغلوب کرد، اما با باخت ۴ بر صفر مقابل حریفی از مالزی راهی جدول شانس مجدد شد. وی با توجه به مصدومیت نتوانست در ادامه مسابقات حاضر شود.

در کومیته بانوان، سارا ادریا در وزن ۶۸- کیلوگرم در گروهی پنج نفره قرار گرفت که پس از یک دور استراحت مقابل حریفی از اوکراین ۳ بر صفر شکست خورد و به مدال برنز رسید.

بیشتر بخوانید

قطعی شدن هشتمین حضور تکواندو در بازی‌های المپیک

مسابقات کاراته المپیک ناشنوایان برزیل امروز نیز ادامه دارد.

بازی‌های المپیک ناشنوایان برزیل از ۱۱ تا ۲۵ اردیبهشت برگزار می‌شود و کاروان صدای ایران با شعار «موفقیت در سکوت» با ۱۴۰ ورزشکار در این بازی‌ها شرکت دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حقوق کارگران باید متناسب با نرخ تورم افزایش یابد