فردا مثل یک موج پرفشار خواهیم بود؛/ مطهری: لازم باشد دوباره تمرین را تعطیل می‌کنیم


فردا مثل یک موج پرفشار خواهیم بود؛/ مطهری: لازم باشد دوباره تمرین را تعطیل می‌کنیم

دستیار یحیی گل‌محمدی در غیاب او به سوالات پیرامون تیم پرسپولیس پاسخ داد.

به گزارش "ورزش سه"، حمید مطهری در نشست خبری پیش از بازی با پیکان حضور یافت و در مورد این بازی گفت: مهمترین نکته این است که تمرکز بالا داشته باشیم و نگاه به اطراف تیم نداشته باشیم چون این نگاه تمرکز ما را پایین خواهد آورد. همیشه جلو را نگاه خواهیم کرد. پیکان واقعا تیم باانگیزه و دونده است و دو حسن خوب دارند: دفاع تیمی خوب دارند و همچنین در بخش انتقل از دفاع به حمله، قابل احترام هستند. راهکارهای مقابله با این تیم را داریم و باید در زمین حریف خوب بازپس گیری کنیم و در انتقل منفی باید خیلی باهوش و خوب عمل کنیم تا از حریف ضربه نخوریم.

وی افزود: راه‌های رسیدن به گل را مرور و تمرین کردیم. کار را جلو می‌بریم و همیشه گفته‌ام که یک فوتبال خوب و قابل احترام را ارائه خواهیم داد. پرسپولیس تیم مبارزه‌گر و جنگجوست و بچه‌ها این را در تمرین هم نشان دادند و خیلی باانگیزه کار کردند و امیدوارم فردا روز خوبی داشته باشیم. بند کفش‌هایمان را خیلی محکم‌تر از قبل می‌بندیم و فکر می‌کنیم فردا آخرین بازی زندگی ماست و خیلی باصلابت کار خواهیم کرد.

مربی پرسپولیس در مورد احتساب گل زده در خانه حریف برای تعیین قهرمان عنوان کرد: درست است که ما مربیان همه جوانب را در نظر می‌گیریم اما نگاه ما بازی پیکان است. بازی به بازی پیش خواهیم رفت و در مورد این موضوعات بعدا فکر خواهیم کرد.

او در مورد نتایج خوب خارج از خانه پیکان اظهار داشت: پیکان در دفاع تیمی خیلی خوب است و ما راهکارهای زیادی برای ضربه زدن به این تیم داریم. در تمرینات مرور کردیم و در حملات باید باحوصله باشیم و باید ریتم خوبی داشته باشیم؛ گاهی مثل یک موج پرفشار که به ساحل می‌آید و گاهی با ریتم کمتر. این دقایقی است که تعیین می‌کنیم چه زمانی پرفشار باشیم و چه زمانی با ریتم کم.

مطهری راجع به تغییرات تیمش گفت: پرسپولیس تیم به تمام معناست و کار تیمی در ما حرف اول را می‌زند. پرسپولیس خیلی جابجایی داشته و علی رغم اینکه می‌گویند ثبات داشته اما خیلی تغییر داشتیم. این بهانه نیست و پاسخ شماست. ما سعی می‌کنیم هرکسی در این پازل باشد، به بهترین شکل بازی بگیریم و همه بچه‌ها با نهایت تعهد در تیم بودند. طبیعی است در فوتبال تغییرات باشد و بنابراین چیزها اجتناب ناپذیر است.
فردا مثل یک موج پرفشار خواهیم بود؛/ مطهری: لازم باشد دوباره تمرین را تعطیل می‌کنیم

وی درباره غیبت ترابی و امیری توضیح داد: وحید امیری و مهدی ترابی به عنوان دو مهره تاثیرگذار و فوق العاده حضور دارند، در بازی فردا نیستند. عملکرد آنها کیفیتشان را ثابت کرده و مخصوصا در نبردهای یک مقابل یک که در فوتبال امروز حیاتی هستند، اما باید سعی کنیم بدون آنها بازی را تجربه کنیم و بازی را در بیاوریم.
دستیار یحیی درباره فشار روی داوران اظهار داشت: دوست ندارم درباره داوری صحبت کنم اما باتوجه به شرایط جدول، انتظار دارم داوران نهایت دفت و تمرکز را داشته باشند و برای همه تیم‌ها یکسان و با عدالت سوت بزنند. توقع بیجا نیست و امیدوارم به بهترین شکل قضاوت کنند تا خدایی نکرده مشکلی پیش نیاید و عدالت رعایت شود.
او راجع به انتقادات به تعطیلی بیش از حد تمرینات پرسپولیس پاسخ داد:متاسفانه این موجی است که یک سری آقایان در فضای مجازی راه می‌اندازند. بعضی دوستان علم تمرین را نمی‌دانند که چه موقعی لازم است تیم ریکاوری شود. آن یک روز تعطیلی تیم را با انرژی بیشتر وارد کارهای تمرینی می‌کند و اینکه در یک فصل فرسایشی، هرچه به آخر فصل نزدیک می‌شوید، این نیاز است. بازیکنان ما آدم آهنی نیستند و بدنشان از لحاظ علمی نیاز دارند. بعضی‌ها نمی‌دانند و این را بولد می‌کنند و تبدیل به یک موج سواری می‌شود. مگر تیم با همین برنامه ریزی قهرمان نشد؟ این سوالات خیلی سطحی است و خیلی سیستماتیک این موج را راه می‌اندازند تا به تیم ضربه بزنند. برنامه ریزی در نهایت دقت و در نهایت علم و دانش انجام می‌شود و ما کار خودمان را خواهیم کرد. زمانی که بدانیم تیم نیاز به استراحت دارد، تمرین را تعطیل خواهیم کرد و کاری به این حرف‌ها نداریم.
مطهری راجع به تنبیه مهدی عبدی گفت: باشگاه در این باره شفاف سازی کرد. مهدی عبدی اجازه نداشت برود. او خوش قلب است و تیم شهرش بود و رفت آنجا و این کار اشتباه بود. باشگاه جریمه کرد و کادر هم ایشان را در اختیار باشگاه قرار داد و سه جلسه تمرین نکرد و جریمه شد. بازیکنان مثل برادران و خانواده ما هستند و ما بیشتر از خانواده با آنها هستیم. از خودم میگویم به عنوان مربی تیم، باید قدر این پیراهن را بدانیم چون اسطوره‌های زیادی باشگاه پرسپولیس داشته و ما این را یاد گرفتیم که به این پیراهن باید احترام گذاشت. به لوگوی پرسپولیس باید احترام گذاشت و باید قدر این جایگاه را بدانیم و مهدی هم باید شرایط حرفه‌ای را درک کند و بداند در چه باشگاه بزرگی کار می‌کند. قدر پیراهن را باید بیشتر بدانیم همانطور که بچه‌ها با قهرمانی و تعهد، نشان دادند قدر و جایگاه پیراهن را می‌شناسند. اما این اتفاقات هم اجتناب ناپذیر است.

وی در مورد وضعیت سیامک نعمتی عنوان کرد: سیامک نعمتی شرایط بهتری دارد اما برای اینکه سیامک واقعی بشود، نیاز به تمرین و کار بیشتر دارد. با این حال او در لیست حضور دارد.

مربی پرسپولیس در مورد میزبانی بازی با سپاهان اظهار داشت: باشگاه ما نامه‌نگاری کرده، ما ورزشگاه امام رضا را معرفی کردیم و آقای اشرف می‌تواند این را تکمیل کند. درخواست ما این بوده که در این ورزشگاه بازی کنیم باتوجه به کیفیت زمین چمن امام رضا. چون ما می‌خواهیم روی زمین بازی کنیم و همینطور سپاهان که تیم قابل احترامی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان